Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    8-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1299
  • دانلود: 

    908
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش شناسایی میزان تاثیر ارتباطات بین المللی آموزش عالی در برنامه های درسی آن از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران و با متخصصان برنامه ریزی درسی بود. استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی 322 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند و به دلیل تعداد کم متخصصان برنامه ریزی درسی با استفاده از روش سرشماری ساده، کل جامعه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن بعد از مطالعه پرسشنامه توسط متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفت و اعتبار پرسشنامه نیز از طریق اجرای آزمایشی بر روی 35 نفر از گروه نمونه و با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.95 به دست آمد. نتایج ناشی از بررسی نظرات دو گروه در پرسشنامه نشان می دهد که هر دو گروه معتقد هستند افزایش ارتباطات بین المللی آموزش عالی بر روی عناصر چهارگانه برنامه درسی (محتوا، روش های تدریس، روش های ارزشیابی و تجهیزات) تاثیرات بسیار خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 908 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1083
  • دانلود: 

    659
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی همبستگی بین سبک رهبری (تحولی-تعاملی) مدیران دبیرستان های شهر اصفهان با میزان کاربست مولفه های سازمان های یادگیرنده قابلیت های شخصی- الگوهای ذهنی- آرمان مشترک- یادگیری تیمی و تفکر سیستمی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل 310 نفر از مدیران و 4808 نفر از دبیران دبیرستان های مناطق شش گانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-1384 بود، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم، تعداد 90 نفر از مدیران و 120 نفر از دبیران انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه باس که شامل 41 گویه و پرسشنامه محقق ساخته سازمان های یادگیرنده شامل 44 گویه بود که ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ 0.96 برای پرسشنامه سازمان یادگیرنده و 0.94 برای پرسشنامه رهبری تحولی- تعاملی به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد بین سبک رهبری (تحولی-تعاملی) با میزان کاربست همه مولفه های سازمان یادگیرنده رابطه مثبتی وجود دارد و مولفه های سازمان یادگیرنده از نظر مدیران در مدارس بیش از سطح متوسط بوده است. بین سبک رهبری تحولی و سبک تحولی- تعاملی با قابلیت های شخصی (در سطح معناداری P£0.05)، رابطه معنادار وجود داشت و سایر مولفه ها (الگوهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی، تفکر سیستمی) فقط با سبک رهبری تعاملی رابطه معناداری داشتند و سبک رهبری تحولی رابطه معنادار با این مولفه ها نداشت. بین نظرات دبیران مرد و زن در خصوص سبک رهبری تحولی تفاوت معنادار وجود داشت (در سطح P£0.01) ولی بین نظرات مدیران مرد و زن (در سطح P£0.05) در مورد مولفه های سازمان یادگیرنده تفاوت معنادار وجود نداشت. از نظر مدرک تحصیلی نیز بین نظرات دبیران در مورد سبک رهبری نیز از نظر دبیران لیسانس و فوق لیسانس (P£0.01) تفاوت معنادار وجود داشت. در حالی که بین نظرات مدیران در مورد مولفه های سازمان یادگیرنده با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه خدمت (در سطح P£0.05) تفاوت معنادار وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 659 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قهرمانی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    35-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1193
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

پروژه ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت برق منطقه ای باختر و ارائه راهکارهای اصلاحی بنا بر سفارش کمیته مرکزی تحقیقات شرکت و قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی از سال 1384 آغاز و در شهریور 1385 به اتمام رسید. محدوده اجرای این طرح، شرکت های تحت پوشش برق منطقه ای باختر و نمونه ها شامل کلیه کارکنانی بود که در سال 1383 در دوره های آموزشی شرکت مذکور حضور داشتند. افزون بر این، مدیران مستقیم آنان نیز بخش دیگری از نمونه های پژوهش را شامل می شدند. هدف اصلی اجرای این پروژه، شناسایی میزان اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده و شناخت نقاط قوت و ضعف فرآیند برنامه ریزی و اجرای دوره ها به منظور ارائه راهکارهای اصلاحی مناسب بود. به همین منظور پرسش های پژوهشی این تحقیق بر اساس الگوی چهار سطحی ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی «کرک پاتریک» تدوین شد و مبنای طراحی و ساخت ابزارهای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز قرار گرفت. نتایج طرح نشان دهنده وجود اثربخشی در دوره های آموزشی در حد نسبتا مطلوب می باشد. با وجود این برخی از ابعاد و جنبه های دوره های آموزشی برگزار شده از نواقص و کاستی هایی نیز برخوردار بوده، که به تفصیل و با ذکر جزئیات در گزارش پژوهش آورده شده است. در پایان مقاله نیز برخی پیشنهادهای کاربردی به تفکیک عناصر اصلی فرآیند آموزش تنظیم و ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    47-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3425
  • دانلود: 

    2025
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی تحلیلی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی ایران بود. برای این منظور ابتدا به شناسایی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در ایران با استفاده از روش دلفی و سپس به مشخص کردن اولویت آنها و ارائه راهکار پرداخته شد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و نمونه آماری شامل 46 نفر از متخصصین آموزش الکترونیکی بود. پرسشنامه این پژوهش، از نوع محقق ساخته و با ضریب پایایی 0.86 می باشد. آزمون های آماری به کار رفته، علاوه بر روش دلفی، روش مجذور کای (خی دو)، آزمون فریدمن و ضریب همبستگی کندال می باشند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که موانع آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی ایران به ترتیب عبارتند از 1) موانع تکنولوژیکی، 2) فرهنگی/اجتماعی، 3) پداگوژیکی، 4) حقوقی/اداری، 5) راهبردی و 6) اقتصادی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2025 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    60-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

در این پژوهش، میزان اطلاع از تحقیقات انجام شده، روش های اطلاع از نتایج، روش های کاربست نتایج و موانع کاربست یافته های پژوهشی بررسی شده است. نمونه این پژوهش را 68 نفر از کارشناسان بخش های مختلف مناطق آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تشکیل دادند که از آنها در مورد 41 مورد از عناوین تحقیقاتی انجام شده در یک دوره معین (نمونه دوم) در زمینه چهار سوال اصلی پژوهش پرسش شده بود، روش نمونه گیری در جامعه اول، تصادفی ساده بود و برای نمونه دوم به علت محدود بودن عناوین تحقیقاتی کل جامعه مورد بررسی قرار گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود و برای تحلیل داده های گردآوردی شده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون های استنباط آماری (x2) استفاده گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد که 12.25 درصد از نمونه آماری از تحقیقات انجام شده مطلع هستند که 45 درصد از آنها از طریق نامه رسمی سازمان، 35 درصد از طریق مجلات تخصصی، 5 درصد از طریق رسانه های عمومی، 42.5 درصد از طریق خبرنامه های داخلی، 40 درصد از طریق چکیده تحقیقات، 27.5 درصد از طریق شرکت در سمینارها از تحقیقات انجام شده مطلع شده اند. مهم ترین موانع کاربست را نبود ارتباط متقابل بین مسوولان و پژوهشگران 60.3 درصد، حاکم نبودن روحیه علمی بر افراد و فضای سازمان 51.5 درصد، عدم پیگیری مسوولان 47.1 درصد، کمبود منابع مالی 47.1 درصد و ضعف بنیه علمی مسوولان 32.8 درصد تشکیل می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ادیب راد نسترن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت رهبر- عضو بر ابعاد جو سازمانی دانشگاه سوره بود. روش پژوهش، تحقیق شبه آزمایشی یک گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بود و 60 نفر از 89 کارمند دانشگاه سوره به عنوان نمونه پژوهش به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان پیرو شیوه مدیریت مدیر جدید که سبک مدیریت رهبر-عضو را به کار می برد، به پرسشنامه ابعاد جو سازمانی پریزیوزی (1980) به عنوان پیش آزمون پاسخ دادند. نتایج نشان داد که بین پیش آزمون و پس آزمون مقیاس ابعاد جو سازمانی در ابعاد رهبری، ارتباطات، روش های کمکی و نگرش نسبت به تغییر تفاوت معنی دار وجود داشت، این بدان معنی است که این ابعاد بعد از هشت ماه بهبود یافته بود؛ همچنین بین زنان و مردان در ابعاد رابطه، پاداش ها و روش های کمکی در پس آزمون تفاوت معنی دار وجود داشت. یعنی دید کارکنان زن نسبت به کارکنان مرد بهبود بیشتری پیدا کرده بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاووسی طهماسب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1516
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان آموزش های فنی و حرفه ای، کاردانش و نیز شناسایی عوامل احتمالی موثر بر اشتغال آنان، به سفارش سازمان آموزش و پرورش در استان آذربایجان شرقی انجام شد. برای بررسی توزیع ویژگی های اشتغال جامعه مورد مطالعه، نمونه ای به حجم 633 نفر از فارغ التحصیلان (386 نفر از فنی و حرفه ای و 247 نفر از کاردانش به جز دوره بزرگسالان)، به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و داده های مورد نیاز با مراجعه مستقیم به آزمودنی ها از طریق ابزار پرسشنامه به دست آمد؛ علاوه بر این، از اسناد و مدارک رسمی برای مقایسه یافته ها با اطلاعات و آمارهای رسمی موجود، استفاده شد.خلاصه یافته های پژوهش عبارت اند از: این پژوهش نشان داد که 17.4 درصد از گروه نمونه فنی و حرفه ای و 15 درصد از گروه نمونه کاردانش در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی اشتغال دارند و به طور کلی پسران بیشتر از دختران در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی اشتغال دارند. نتایج نشان داد که نسبت اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی در بخش دولتی (77.5 درصد) بیشتر از بخش خصوصی و سایر مشاغل (58.9 درصد) است و نسبت های اشتغال فارغ التحصیلان در مناطق مختلف استان یکسان نیست. بیشترین درصد اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی، در میان فارغ التحصیلان نواحی مرکزی مشاهده می شود. سر انجام نتیجه گیری شد که بخشی از مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای به محدودیت های بازارکار و قسمتی به چگونگی برنامه های آموزشی مربوط می شود. در این پژوهش پیشنهاد شد که مهارت های دارای قابلیت اشتغال (اعم از فکری و جسمی) با برنامه های فنی و حرفه ای تلفیق شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button