هدف از انجام این پژوهش شناسایی میزان تاثیر ارتباطات بین المللی آموزش عالی در برنامه های درسی آن از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران و با متخصصان برنامه ریزی درسی بود. استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی 322 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند و به دلیل تعداد کم متخصصان برنامه ریزی درسی با استفاده از روش سرشماری ساده، کل جامعه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن بعد از مطالعه پرسشنامه توسط متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفت و اعتبار پرسشنامه نیز از طریق اجرای آزمایشی بر روی 35 نفر از گروه نمونه و با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.95 به دست آمد. نتایج ناشی از بررسی نظرات دو گروه در پرسشنامه نشان می دهد که هر دو گروه معتقد هستند افزایش ارتباطات بین المللی آموزش عالی بر روی عناصر چهارگانه برنامه درسی (محتوا، روش های تدریس، روش های ارزشیابی و تجهیزات) تاثیرات بسیار خواهد داشت.