Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    875
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مرچندایزینگ (بازارپردازی) بر رضایت و تصمیم خرید مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای شهر شیراز است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات تحقیق علی است. در این مطالعه با استفاده از روش تحقیق میدانی و به کارگیری پرسشنامه استاندارد شده جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری، کلیه مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر شیراز می باشد. در این تحقیق روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای می باشد که برای انجام این تحقیق از نمونه با حجم 385 پرسشنامه استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری و اساتید بازاریابی تایید شده است. یافته های پژوهش حاکی از تأثیر مثبت مرچندایزینگ (بازارپردازی) بر رضایت مشتری و تأثیر مثبت رضایت مشتری بر تصمیم خرید مشتری است. همچنین مرچندایزینگ (بازارپردازی) بر تصمیم خرید مشتری با نقش واسطه ای رضایت مشتری تأثیر مثبت و معنی داری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 875 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    19-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1657
  • دانلود: 

    939
چکیده: 

یکی از قابلیت ها یا شایستگی های لازم برای موفقیت در عرصه های رقابت، برخورداری از دانش و مهارت بازاریابی در بنگاه های اقتصادی است. عوامل زیادی می تواند در عدم موفقیت برنامه های بازاریابی بنگاه های اقتصادی نقش داشته باشد که ما در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی نام و نشان تجاری به تحلیل نقش ارزش ویژه برند در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می پردازیم. در این مطالعه از مدل آکر بهره گرفته شده است. هدف بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. بر طبق این مدل ابعاد ارزش ویژه برند شامل: آگاهی برند، وفادرای برند، منحصر بفرد بودند، تصویر برند، محبوبیت برند و کیفیت ادراک شده می باشد. بر اساس این مدل دو فرضیه اصلی و دوازده فرضیه فرعی شکل می گیرد. نمونه آماری در این تحقیق شامل مدیران بازاریابی و مدیران عامل شرکت های تولید و پخش و فروشگاه ها وسایر زیرمجموعه های کاله می باشد که تعداد آنها 83 نفر است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد و از نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده می شود. آزمون های مورد استفاده در این تحقیق شامل آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون تحلیل مؤلفه های اصلی و آزمون دوجمله ای و فریدمن می باشد. بر طبق نتایج تحقیق از 12 فرضیه تحقیق، ده فرضیه تأیید شد. در نتیجه می توان ادعا نمود که ارزش ویژه برند موجب جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می شود. هم چنین طبق نتایج رتبه بندی متغیرهای اثرگذار، محبوبیت برند بیشترین تأثیر را بر جذب مشتریان جدید دارد. و وفاداری برند بیشترین تأثیر را بر حفظ مشتریان موجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1657

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 939 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    31-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1243
  • دانلود: 

    1028
چکیده: 

در دهه های اخیر، ورود به بازارهای خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا کرده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر توسعه محصول جدید و استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ پژوهش، توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری، شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی، نمونه آماری شرکت های تولیدی و صادراتی شهرستان ارومیه که تعدادشان 55 شرکت، می باشد. داده ها در نیمه دوم سال 94-93 به روش تمام شماری و مصاحبه، جمع آوری شده است. برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی، از پرسشنامه بسته-پاسخ از نوع مقیاس چند درجه ای لیکرت، برای محاسبه قابلیت اعتماد سوالات پرسشنامه از آلفای کرونباخ و تحلیل استنباطی از آزمون کلموگروف-اسمیرنف و رگرسیون، از نرم افزار 21 SPSS، Smart PLS استفاه شد. نتایج نشان می دهد توسعه محصول جدید و استراتژی بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. همچنین فرضیه های فرعی نشان می دهد توسعه محصول جدید بر عملکرد صادراتی، استراتژی بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی، تأثیر معناداری دارد. ولی استراتژی بازاریابی بین الملل بر توسعه محصول جدید تأثیر معناداری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1028 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قربانی حسن | لدنی تانیا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    45-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    769
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

پژوهش حاضر با عنوان بررسی نقش میانجی نشر دانش در ارتباط بین مکانیزم های سیستم پاداش و توسعه محصول جدید به بررسی نقش مهم مکانیزم های پاداش در تسهیل تسهیم دانش در میان افراد و اثرات سیستم پاداش مشترک در تسهیم دانش در میان اعضا و عملکرد توسعه محصول جدید در کارخانه های لوازم خانگی استان اصفهان می پردازد. این تحقیق از نظر اهداف، کاربردی است و از نظر اجرا پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 170 نفر از مدیران (ارشد، بازاریابی، تولید و تحقیق وتوسعه) شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی استان اصفهان می باشد. که با توجه به محدود بودن جامعه آماری نیازی به نمونه گیری نمی باشد، لذا کل جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه با تعداد 30 سوال که روایی آن با استفاده از نظر اساتید راهنما، مشاور و صاحب نظران مدیریت و پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ معادل 92% به دست آمد که شامل مشخصات فردی و سوال های تخصصی ویژه بررسی فرضیه های تحقیق می باشد. اطلاعات جمع آوری شده بوسیله نرم افزار SPSS و AMOS از طریق آزمون های آماری در دو سطح توصیفی (فراوانی، درصد، درصد انباشته، میانگین وانحراف معیار) و استنباطی (آزمون t، مدل بندی رگرسیونی وآنالیز واریانس، آزمون ناپارامتری کلموگروف اسمیرنوف و نیز آزمون غیر پارامتریک فریدمن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده همه فرضیه های پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین طراحی سیستم پاداش یه صورت مشترک بر توسعه محصول جدید تأثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    59-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2110
  • دانلود: 

    1077
چکیده: 

حفظ مشتری و جلب وفاداری آن، برای ادامه کسب و کار امری حیاتی تلقی می شود. بانک ها نیز می بایست برای بهبود وفاداری مشتریان خود بدنبال استراتژی های گوناگون مدیریتی باشند. از دید اغلب محققان و افراد اجرایی، مهم ترین نتیجه بکارگیری بازاریابی رابطه مند در بانک ها همانند سایر بخش های خدماتی وفادارسازی مشتریان بوده و این پیامدی است که مورد توجه متخصصان بازاریابی بانک ها بوده است. با توجه به اهمیت این رویکرد بر ای سازمان های امروزی، این مقاله ارتباط بنیان های بازاریابی رابطه مند از جمله اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض و شایستگی را با وفاداری مشتری از خدمات بانکی مورد بررسی قرار داده است. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه استاندارد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزارLisrel انجام شد. نتایج پژوهش نشان دهنده ی تأثیر مثبت و معنادار بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بانک صادرات استان مازندران است. هم چنین تأثیر ابعاد سازه ی بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان نیز بررسی شد که تأثیر همه ابعاد معنادار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2110

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1077 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    73-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    762
  • دانلود: 

    661
چکیده: 

هدف: هدف این مطالعه بررسی عوامل اثرگذار بر قصد خرید محصولات سبز است. برای این هدف 450 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای این مطالعه انتخاب شدند. روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی از شاخه پیمایشی می باشد که ابزار گردآوری پرسشنامه و نمونه گیری از نوع تصادفی ساده و برای تعیین حجم نمونه از رابطه کوکران استفاده شد. این تحقیق از نرم افزار SPSS برای تحلیل آمار توصیفی (عوامل دموگرافی) و از نرم افزار PLS و با استفاده از معادلات ساختاری به بررسی ارتباط میان متغیرها پرداخته است. نتایج: باورهای محیطی بر نگرانی محیطی تأثیرگذار است. در نتیجه ارتباط مثبتی بین آنها برقرار است. با افزایش نگرانی محیطی گرایش به سمت محصولات سبز افزایش می یابد که این باعث افزایش قصد خرید مصرف کنندگان می شود. همچنین با افزایش نگرانی محیطی هیجانات مثبت افزایش می یابد که این به نوبه خود باعث افزایش در قصد خرید مصرف کنندگان می شود. درآخر با افزایش نگرانی محیطی، هیجانات منفی افزایش می یابد. اما اثر هیجانات منفی بر قصد خرید معکوس می باشد. محدودیت ها: مدل تست شده حاضر قصد خرید را به عنوان یک متغیر پی آمد به جای خرید واقعی استفاده می کند و در عمل سخت خواهد بود که یک چارچوب پژوهشی را در یک رفتار واقعی کنترل شده توسعه دهیم. نوآوری و کاربردهای مدیریتی: بررسی نقش هیجانات مثبت و منفی در قصد خرید محصولات سبز به مدیران بازاریابی کمک می کند تا با شناسایی درست هیجانات مصرف کنندگان استراتژی های مناسبی برای ترغیب آنها به استفاده از محصولات سبز طرح ریزی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 762

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 661 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    93-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    934
  • دانلود: 

    757
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی تأثیر شکست کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری است. جامعه آماری پژوهش حاضر بانک های تجاری استان قزوین است و نمونه پژوهش شامل سه بانک دولتی، سه بانک خصوصی، سه بانک نیمه دولتی (بانک ملی، سپه، پست بانک، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین، پاسارگاد و پارسیان) که بر اساس قدمت بانک، همکاری، و سهم بالای بازار انتخاب شدند. همچنین از روش نمونه گیری در دسترس برای انتخاب مشتریان استفاده شد. تعداد 350 پرسشنامه برگشت داده شد. برای تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS و AMOS22 و برای رد یا تایید فرضیه ها از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق حاضر حاکی از آن است که شکست کیفیت خدمات بر نارضایتی مشتریان، عدم تعهد مشتریان، و وفاداری مشتریان تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان داد که نارضایتی و عدم تعهد مشتریان بر وفاداری مشتریان تأثیر می گذارد. پیشنهاد می گردد برای افزایش رضایت و همچنین بالا بردن تعهد و ادامه رابطه مستمر مشتریان با سازمان، کیقیت خدمات خود را مطلوب نمایند. با شناخت علل شکایت یا نارضایتی، نوع تأثیرات آنها و میزان تنش زا بودن هر یک از ضعف های خدماتی موجب اخذ تصمیماتی صحیح، جهت حفظ مشتری و کاهش هزینه های نارضایتی مشتری گردند. بانک ها باید با شناسایی دقیق ابعاد وفاداری مشتری، سیستم هایی را در جهت برقراری رضایت مشتریان و در نهایت ایجاد وفاداری هدایت و اجرا نمایند. در اقتصاد رقابتی امروز شرکت ها به هر میزان رضایت مشتریان خود را بالا ببرند، با ایجاد وفاداری در آنها به سودآوری دست می یابند و همچنین به دلیل ورود بانک های بخش خصوصی و افزایش مکرر انتظارات مشتریان در تمام زمینه های مربوط به خدمات مشتری، یک دیدگاه ماندگارتر برای بانک ها عبارتست از تمرکز بر عوامل تعیین کننده ی وفاداری که کمتر محسوس و قابل کپی برداری است، عواملی از قبیل قضاوت های ارزیابانه مشتری همچون کیفیت خدمات و رضایت مندی ها.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 934

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 757 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button