زمینه و هدف: هدف این پژوهش بررسی و تبیین جایگاه مولفه های برنامه درسی پنهان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.روش بررسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تعداد 2031 نفر بود که به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم، 425 دانشجو به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند.ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که برنامه درسی پنهان را در قالب 6 مولفه بررسی کرده، ضریب پایایی آن را از طریق آلفای کرونباخ 78 درصد برآورد گردید.یافته ها: یافته ها نشان داد که سه متغیر فضای فیزیکی و ظاهر دانشگاه، ویژگی های رفتاری و شخصیتی اساتید و شیوه های ارزشیابی آن ها با برخورداری از بالاترین میانگین دارای آثار و دلالت های منفی پنهان بوده، به نحوی که حوزه های یادگیری و رفتاری دانشجویان را به گونه ای مغایر با اهداف رسمی و از قبل تعیین شده تحت تاثیر قرار می دهند.نتیجه گیری: ضرورت دارد که فضای فیزیکی و ظاهری دانشگاه، ویژگی های رفتاری و شخصیتی اساتید و شیوه های ارزشیابی آن ها به گونه ای اصلاح یا تعدیل گردد که تسهیل کننده یادگیری واقعی دانشجویان و مانع ایجاد نگرش های منفی در میان آن ها باشد.