نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    996
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقاله پیش رو به تامل پیرامون تاثیر بازنمودهای اجتماعی برآموزش دستور در کلاسهای فرانسه به عنوان زبان خارجی می پردازد. همان طور که می دانیم، مفاهیم بازنمودهای اجتماعی، حالات و انگیزه زبان آموزان، در بعد اجتماعی احساسی آموزش وفراگیری زبان های زنده قرار می گیرند که بر ارتباط بین جامعه شناسی وآموزش زبانها تاکید دارد. هدف نهائی این تحقیق پاسخ به دو سوال ذیل می باشد: بازنمودهای اجتماعی بارز در مورد دستور نزد مدرسان فرانسه به عنوان زبان خارجی کدامند؟ بازنمودهای اجتماعی تا چه اندازه بر آموزش دستور تاثیرگذار هستند؟ نتایج این تحقیق از طریق مصاحبه نیمه مستقیم با مدرسان و همچنین موارد یادداشت شده حین مشاهده کلاس های آنها به دست آمده است. در این تحقیق، ما توانستیم اهمیت درنظرکرفتن حالات را دربازه های آموزشی دستورنشان دهیم. این امردر ترمیم بازنمودهای اجتماعی ناقص وحتی کلیشه های حاکم بر آموزش دستور در ایران موثراست و راه گشای مطالعات بعدی در این زمینه می باشد.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 996

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    15-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    867
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آثار ریمون کنو به موزاییکی از پارودی ها و چند صدایی ها می مانند. متنی که اصول زیبایی شناختی خود را بر پایه بازی سرگرم کننده و طنز بنا می نهد و میان افول رئالیسم و ناتورالیسم و ظهور رمان نو قرار می گیرد. به این ترتیب است که شخصیت کنو نیز میان ویژگی حقیقت نما و واقع گرایانه و نیز ویژگی ساختارشکنانه متعاقب آن، هویتی ترکیبی به خود می-گیرد. به نظر می رسد که این شخصیت محصولی ترکیبی از شبکه پیچیده ای از متون تقلید شده است. البته این الواح بازنوشتی گیج کننده، و همچنین استفاده گسترده از پارودی، از بیهودگی و یا حتی ثانوی بودن بسیار دور هستند. به نظر می رسد که ورای این بازی، تمرین بینشی بسیار مهم نهفته است. در این مقاله، با انتخاب دو اثر لوشیندان و گل های آبی است که میلی مشابه نسبت به پارودی ارائه می دهند، تلاش خواهیم کرد تا فرایندهایی که به واسطه آن ها نام و ویژگی های شخصیت های کنو ساخته و سپس واسازی می شوند را توضیح دهیم. همچنین به دنبال پیدا کردن معنایی خواهیم بود که چنین بازی پارودیکی می تواند برای کار ریمون کنو به ارمغان بیاورد.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حیدری مهدی | رفیعی سارا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1204
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مقاله به مطالعه مقایسه ای دو اثر از دو نویسنده قرن بیست اروپایی می پردازد: اولی نمایشنامه ای فرانسوی است به نام «کرگدن» اثر اوژن یونسکو و دومی رمانی است به نام «کوری» اثر ژوزه ساراماگو پرتغالی. این مقاله به تفاوت ها و شباهت های این دو اثر از نقطه نظر اجتماعی پرداخته و همچنین به مقایسه شخصیت های اصلی هر دو رمان می پردازد. هدف این پژوهش پیدا کردن نقاط مشترک از دو شخصیت اصلی است، که هر یک تجربه خود را از تنهایی به گونه ای متفاوت در طول اثر به نمایش می گذارند.هدف این تحقیق به تصویر کشیدن غیر معمول ها از قبیل واژگانی چون تکثیر، استعاره و هیولا در جهان اشناست. (همان تم هایی که همیشه به اثار خارق و العاده و و تخیلی تعلق دارند) اما این بار این دو نویسنده انها را به گونه ای متفاوت به خدمت فلسفه و سیاست گرفته اند و جامعه امروزی را با آن به تصویر می کشند.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    39-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    610
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

روستا قبل از هر چیز مکانی است که در آن انسان در مجاورت با طبیعت زندگی می کند، زمین که انسان را تغذیه می کند و حیوانات که زندگی روستائیان به آن بستگی دارد. عناصری مانند محدود بودن فضا، انزوا و بی سوادی افراد مشخصه آن می باشند. این مقاله تصویری از منابع مورد استفاده ادبیات روستائی ارائه می دهد تا زیبائی شناسی ادبیات روستائی را معرفی کند که در آن وضعیت ذهنی شخصیت روستایی منعکس کننده نوعی سادگی است که در تقابل با پیچیدگی زندگی شهری قرار دارد. پرسش های اساسی گرفته شده از متن شرایطی را برای اعمال مفهوم فضا ایجاد می کنند. در ابتدا به کمک ابزار تجزیه و تحلیل که این مفهوم فراهم می کند و همچنین ابزار اقتباس شده از مطالعات جامعه شناس آمریکایی رابرت ردفیلد، به معرفی فضای روستائی از طریق ارائه ویژگی های ذاتی آن می پردازیم. سپس، فضای روستائی را در مقابل آنتی تز طبیعی آن یعنی شهر و شهرنشینان قرار می دهیم تا در نهایت به جمع بندی کامل تری برسیم.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 610

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    51-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    621
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

گرایش به تربیت فرزندی که قادر به تکلم به دو زبان باشد، در برخی زوج ها در جامعه تک زبانه وجود دارد که بطور طبیعی نمی توانند این موقعیت را برای کودک خود به وجود آورند. بسیارند والدینی که به زبانی غیر از زبان مادری خود نیز تکلم می کنند و مایلند که این علاقه را در فرزندشان نیز به وجود آورند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان کودکی دوزبانه را بدون ایجاد احساس اجبار در وی، تربیت کرد. این مقاله به معرفی راهبردهای کلامی ای می پردازد که در شرایط دو زبانگی زودرس به کار برده می شوند. این مطالعه درزمانی بر فرآیند اکتساب زبان فرانسه به هنگام استفاده از روش «یک والد، یک زبان» نزد یک کودک سه ساله با والدین ایرانی و در جامعه تک زبان ایران صورت می گیرد. داده های این مقاله حاصل جلسات ضبط شده مکالمات بین مادر و فرزند در بازه زمانی 36-40 ماهگی کودک است که در بردارنده جلسات بازی و خواندن محاوره ای است. بوجود آوردن موقعیت هایی که در آن حضور زبان فرانسه به هنگام تبادلات کلامی در اولویت است، منجر به تغییرات در عادت های زبانی کودک می گردد و به وی این فرصت را می دهد تا بتواند بیشتر از زبان فرانسه استفاده کند.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    67-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3652
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یک مطالعه روانکاوانه، می تواند بیانگر این مطلب باشد که نویسنده یک اثر ادبی قادرست برای نگارش اثرش از خاطرات کودکی خود بهره گیرد. بنابراین اگر نوشته ای ادبی را در بوته نقد روانکاوانه قرار دهیم خواهیم توانست برای سوالات مطرح درمورد زندگی تخیلی نویسنده ای که از دوران کودکی اش برای نگارش اثر بهره برده پاسخ هایی بیابیم. با توجه به این نکته و با یادآوری این مطلب که تحقیقات زیادی به آنالیز و بررسی جنبه های متفاوتی از کتاب شازده کوچولو اثرسنت اگزوپری، پرداخته اند در این مقاله تلاش ما بر آن خواهد بود تا جنبه روانکاوانه و نمادین شازده کوچولو را بررسی نموده و به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه شازده کوچولو، شناخته شده ترین اثر سنت اگزوپری، به فضای عاطفی و به برخی از عقده های روانی دوران کودکی نویسنده خود، اشاره کرده است. برای نیل به این هدف، به واکاوی عمق بخشی ازخاطرات به ذهن مانده و تحت تاثیر عقده های روانی شازده کوچولو، شخصیتی که کودک درون نویسنده را به تصویر می کشد خواهیم پرداخت. در این مطالعه، فروید و لاکان ما را درجهت شناخت قسمت های واپس زده و سرکوب شده در ضمیر ناخودآگاه نویسنده یاری خواهند کرد: فروید با تئوری های روانکاوانه اش بخصوص در رابطه با خودشیفتگی پنهان نویسنده و لاکان با نظریه روانکاوانه اش در مورد زبان نمادین کلمات و عبارات.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3652

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button