مقاله پیش رو به تامل پیرامون تاثیر بازنمودهای اجتماعی برآموزش دستور در کلاسهای فرانسه به عنوان زبان خارجی می پردازد. همان طور که می دانیم، مفاهیم بازنمودهای اجتماعی، حالات و انگیزه زبان آموزان، در بعد اجتماعی احساسی آموزش وفراگیری زبان های زنده قرار می گیرند که بر ارتباط بین جامعه شناسی وآموزش زبانها تاکید دارد. هدف نهائی این تحقیق پاسخ به دو سوال ذیل می باشد: بازنمودهای اجتماعی بارز در مورد دستور نزد مدرسان فرانسه به عنوان زبان خارجی کدامند؟ بازنمودهای اجتماعی تا چه اندازه بر آموزش دستور تاثیرگذار هستند؟ نتایج این تحقیق از طریق مصاحبه نیمه مستقیم با مدرسان و همچنین موارد یادداشت شده حین مشاهده کلاس های آنها به دست آمده است. در این تحقیق، ما توانستیم اهمیت درنظرکرفتن حالات را دربازه های آموزشی دستورنشان دهیم. این امردر ترمیم بازنمودهای اجتماعی ناقص وحتی کلیشه های حاکم بر آموزش دستور در ایران موثراست و راه گشای مطالعات بعدی در این زمینه می باشد.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.