مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراگیری یک زبان اقلیت با بکارگیری راهبردهای کلامی و خواندن محاوره ای

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 گرایش به تربیت فرزندی که قادر به تکلم به دو زبان باشد, در برخی زوج ها در جامعه تک زبانه وجود دارد که بطور طبیعی نمی توانند این موقعیت را برای کودک خود به وجود آورند. بسیارند والدینی که به زبانی غیر از زبان مادری خود نیز تکلم می کنند و مایلند که این علاقه را در فرزندشان نیز به وجود آورند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان کودکی دوزبانه را بدون ایجاد احساس اجبار در وی, تربیت کرد. این مقاله به معرفی راهبردهای کلامی ای می پردازد که در شرایط دو زبانگی زودرس به کار برده می شوند. این مطالعه درزمانی بر فرآیند اکتساب زبان فرانسه به هنگام استفاده از روش «یک والد, یک زبان» نزد یک کودک سه ساله با والدین ایرانی و در جامعه تک زبان ایران صورت می گیرد. داده های این مقاله حاصل جلسات ضبط شده مکالمات بین مادر و فرزند در بازه زمانی 36-40 ماهگی کودک است که در بردارنده جلسات بازی و خواندن محاوره ای است. بوجود آوردن موقعیت هایی که در آن حضور زبان فرانسه به هنگام تبادلات کلامی در اولویت است, منجر به تغییرات در عادت های زبانی کودک می گردد و به وی این فرصت را می دهد تا بتواند بیشتر از زبان فرانسه استفاده کند.متن کامل این مقاله به زبان فرانسه می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلیان، سحر، رحمتیان، روح اله، پریوش، صفا، و لطافتی، رویا. (1396). فراگیری یک زبان اقلیت با بکارگیری راهبردهای کلامی و خواندن محاوره ای. مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، 9(1 (پیاپی 16) )، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/223183/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلیان سحر، رحمتیان روح اله، پریوش صفا، لطافتی رویا. فراگیری یک زبان اقلیت با بکارگیری راهبردهای کلامی و خواندن محاوره ای. مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)[Internet]. 1396؛9(1 (پیاپی 16) ):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/223183/fa

    IEEE: کپی

    سحر جلیلیان، روح اله رحمتیان، صفا پریوش، و رویا لطافتی، “فراگیری یک زبان اقلیت با بکارگیری راهبردهای کلامی و خواندن محاوره ای،” مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 16) ، pp. 51–66، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button