موضوع این پژوهش ارتباط هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران است. این پژوهش یک پژوهش همبستگی است. آزمودنی های این پژوهش تعداد 168 نفر (70 پسر و 98 دختر) از دانش آموزان پایه پنجم دبستان های استان های فارس، قزوین و یزد هستند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین مدارس استان های فارس قزوین، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی که مجری طرح آزمایشی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری در پایه پنجم در ایران بودند، انتخاب شدند. در این پژوهش از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) استفاده شده است. پس از تکمیل آزمون ها توسط آزمودنی ها و نمره گذاری به کمک راهنمای نمره گذاری تورنس، داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل آماری قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داده که بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت، ضریب همبستگی (r= 0.06) وجود دارد، همچنین ضرایب همبستگی (r= 0.049) در عنصر سیالی، (r= 0.163) در عنصر اصالت، (r= 0.078) در عنصر انعطاف پذیری و (r= 0.092) در عنصر بسط (توجه به جزییات) وجود دارد که هیچ کدام در سطح آلفای 0.05 معنادار نمی باشند. این پژوهش نشان داده، بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران، رابطه معنادار وجود ندارد.