Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3458
  • دانلود: 

    1546
چکیده: 

موضوع این پژوهش ارتباط هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران است. این پژوهش یک پژوهش همبستگی است. آزمودنی های این پژوهش تعداد 168 نفر (70 پسر و 98 دختر) از دانش آموزان پایه پنجم دبستان های استان های فارس، قزوین و یزد هستند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین مدارس استان های فارس قزوین، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی که مجری طرح آزمایشی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری در پایه پنجم در ایران بودند، انتخاب شدند. در این پژوهش از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) استفاده شده است. پس از تکمیل آزمون ها توسط آزمودنی ها و نمره گذاری به کمک راهنمای نمره گذاری تورنس، داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل آماری قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داده که بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت، ضریب همبستگی (r= 0.06) وجود دارد، همچنین ضرایب همبستگی (r= 0.049) در عنصر سیالی، (r= 0.163) در عنصر اصالت، (r= 0.078) در عنصر انعطاف پذیری و (r= 0.092) در عنصر بسط (توجه به جزییات) وجود دارد که هیچ کدام در سطح آلفای 0.05 معنادار نمی باشند. این پژوهش نشان داده، بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران، رابطه معنادار وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3458

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    29-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2174
  • دانلود: 

    885
چکیده: 

دانش به عنوان اساس و مهم ترین عامل رقابت مطرح شده است و در کنار دانش، نوآوری نیز به عنوان مهم ترین عامل جهت بقای شرکت های فناور و دانش بنیان شناخته شده است. فرایند دانش آفرینی، همان تولید دانش و در نهایت تبدیل آن به محصولات و خدمات از طریق مفهوم نوآوری است. تحقیقات مربوط به نوآوری بیان می کند که شرکت ها در تبدیل تکنولوژی جدید به موفقیت تجاری، نیازمند دارایی های مکمل از جمله خلاقیت و نوآوری می باشند. شرکت هایی با ابداع گری های بزرگتر، در پاسخ به محیط های متغیر و در توسعه توانایی های جدیدی که به آنها اجازه رسیدن به عملکرد بهتر را می دهد، موفق تر خواهند بود. هدف از این تحقیق بررسی میزان تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری در شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. یافته های پژوهش نشان دهنده وجود رابطه معنادار بین مدیریت دانش و نوآوری (محصول، فرایند، تدریجی و بنیادی) می باشد بنابراین توجه بیشتر شرکت ها به مدیریت دانش، باعث افزایش نوآوری در آنها خواهد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 885 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    53-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1747
  • دانلود: 

    1244
چکیده: 

دانشگاه ها در حقیقت تولیدکنندگان دانش هستند و مهم ترین بازده آنها، دانش در قالب نتایج تحقیقات و دانش آموختگان است. اصطلاح سرمایه فکری در هم پوشانی همه دارایی ها، منابع نامشهود و غیرفیزیکی یک سازمان است که شامل فرایندها، ظرفیت نوآوری و دانش ضمنی و آشکار اعضای آن و شبکه همیاران مورد استفاده قرار می گیرد؟ در حال حاضر، فقط تعداد اندکی از دانشگاه ها در سرتاسر جهان (مانند دانشگاه های انگلستان، اسپانیا، اتریش، ایتالیا و ...) به تلاش در ارزیابی، مدیریت و گزارش دهی دارایی های نامشهود روی آورده اند. هدف از این تحقیق بررسی تطبیقی مدیریت سرمایه فکری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد ارومیه و تبریز می باشد. به این منظور چهار فرضیه از طریق ابعاد مدیریت سرمایه فکری شامل سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای طبق نظریه بوئنو و همکاران تدوین شد و با استفاده از شاخص های الگوی مذکور به صورت اسنادی، داده ها جمع آوری و با به کارگیری نرم افزار اس پی اس اس به کمک آزمون مقایسه میانگین دو جامعه مستقل (تی مستقل) فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند و بدین ترتیب نتایج نشان می دهد که بین مدیریت سرمایه فکری و ابعاد آن در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد ارومیه و تبریز تفاوت معناداری وجود دارد. از آنجایی که در این پژوهش یافت شد گزارش های سرمایه فکری در دانشگاه های مذکور، آماده سازی نشده است و میزان افشاء سرمایه فکری کمتر و یا به صورت غیرمنسجم و پراکنده است. بر همین اساس این تحقیق توانست تجربه جدیدی در خصوص افشاء سرمایه فکری در حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی به عمل آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1244 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    97-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    7136
  • دانلود: 

    3317
چکیده: 

نیاز به ابداع و خلاقیت در تمامی حوزه های کسب و کار، کارآفرینی را به یک ضرورت جهانی بدل نموده، در این راستا نظام آموزش عالی کلیدی ترین نقش را داراست. در این تحقیق با مطالعه ادبیات مرتبط با کارآفرینی در نظام های آموزش عالی سعی گردیده تا به طور اساسی به این پرسش ها پاسخ داده شود: 1- آیا کارآفرینی قابل آموزش است؟ 2- دلایل موافقان و مخالفان آموزش کارآفرینی در هر یک از بخش های فوق، اعم از قابل آموزش و غیرقابل آموزش چیست؟ 3- در صورتی که کارآفرینی قابل آموزش است چه جنبه های یا بخش های از آن قابل آموزش است؟ 4- اهداف و محتوای آموزش کارآفرینی چه باید باشد؟ و روش ها و شیوه های آموزشی موردنیاز برای تحقق آموزش اثربخش کارآفرینی کدامند؟ 5- شیوه های ارزشیابی آموزش کارآفرینی و چالش های مرتبط با آن کدامند؟ همچنین در نهایت وضعیت موجود آموزش کارآفرینی در ایران مورد بررسی قرار گرفته، پیشنهادهای مبتنی یافته های پژوهش جهت بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش کارآفرینی در ایران ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7136

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3317 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    131-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1838
  • دانلود: 

    1386
چکیده: 

در این پژوهش برای بررسی رابطه بین صفات شخصیتی با خلاقیت با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، 125 نفر از دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های شخصیت ان ایی ا، خلاقیت عابدی را تکمیل کردند. داده های به دست آمده با آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره تحلیل شدند. نتایج نشان داد که وجدانی بودن، گشودگی به تجربه و توافق پذیری با خلاقیت رابطه مستقیم، معنادار و روان رنجور خویی با خلاقیت رابطه معکوس و معنادار دارند. از بین صفات شخصیتی، تنها وجدانی بودن و روان رنجورخویی به طور معنادار توان پیش بینی خلاقیت را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1838

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1386 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    145-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2909
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

نوآوری و کارآفرینی برای توسعه پایدار و تعالی ایران اسلامی، مستلزم نگاه علمی، منطقی، پویا، همه جانبه و مستمر در قالب سند چشم انداز بیست ساله نظام است. هدف از این مقاله بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مولفه های کارآفرینی سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در قالب پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی و پیمایشی می باشد. جامعه مورد پژوهش را تمامی کارمندان ستادی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه که تعدادشان 270 نفر بوده است، تشکیل می دهند که با روش نمونه گیری ساده تصادفی تعداد 162 نفر با استفاده از جدول کرجسی- مورگان انتخاب گردید. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسشنامه کارآفرینی سازمانی محقق ساخته و پرسشنامه فرهنگ سازمانی استاندارد کمرون و کویین استفاده شد. روایی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی با استفاده از منابع موجود و نظرات صاحب نظران تایید شد و برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آن به ترتیب برای مقیاس های فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی، 0.83 و 0.90 به دست آمد. داده های جمع آوری شده به دو شیوه توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده) تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین متغیر فرهنگ سازمانی با مولفه های کارآفرینی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و فرهنگ حاکم بر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه فرهنگ سلسله مراتبی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2909

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    167-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1775
  • دانلود: 

    263
چکیده: 

تصمیم گیری بخش مهمی از مدیریت است و برخی آن را شالوده عمل مدیران می نامند. تصمیم گیری در سطح راهبردی از اهمیت وافری برخوردار می باشد به همین دلیل برای کمک به مدیران، استراتژی ها، مدل ها و روشهای مختلفی در زمینه تصمیم گیری توسعه یافته اند که تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) از جمله آنها می باشد. در بیشتر مسایل واقعی انواع مختلف وابستگی ها بین عناصر موجود در مساله از جمله وابستگی بین معیارهای تصمیم گیری وجود دارد به همین دلیل فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) که قادر به اعمال کلیه وابستگی های عناصر موجود در مساله می باشد برای پاسخگویی به این نیاز مطرح شده است. روش ANP به دلیل پیچیدگی و زمان بر بودن و لزوم استفاده از نرم افزار حتی برای مسایل ساده در موارد کاری با حوصله کم و سرعت بالا همچو مسایل واقعی که استراتژیست ها با آن روبرو هستند کمتر مورد استقبال قرار می گیرد و روش AHP به دلیل سادگی فرایند در رسیدن به نتیجه گیری، بیشتر از ANP مورد استقبال استراتژیست ها قرار گرفته ولی این روش قادر به اعمال وابستگی معیارها به یکدیگر نمی باشد که در بسیاری از موارد به دلیل انتخاب استراتژی نامناسب منجر به نتیجه گیری غیرمنطقی و اشتباه و در نهایت سبب هدر رفت سرمایه و فرصت می شود. هدف از این مقاله ارائه روش فرا ابتکاری به نام SIMANP می باشد که با طرز کار ساده، سرعت، دقت بالا، در زمان کوتاه و بدون نیاز به نرم افزار، به حل مسایل شبکه ای می پردازد و استراتژیست ها و مدیران استراتژی را که نیاز به نتیجه گیری دقیق و در عین حال ساده و سریع دارند را از مزایای روش ANP نسبت به AHP بهره مند سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1775

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0