Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1456
  • دانلود: 

    737
چکیده: 

این مقاله بر اساس تحقیقی تدوین شده است که طی آن با توجه به ویژگی های سازمان یادگیرنده، میزان آمادگی سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده با استفاده از روش توصیفی - پیمایشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. نتایج آزمون آماری حاکی از میزان آمادگی بر پایه سه مولفه پویایی یادگیری (با میانگین2.64 )، فن آوری (با میانگین 2.80) و توانمندسازی افراد (با میانگین 2.72) و دو مولفه مدیریت دانش با میانگین (3.01) و تحول سازمانی (با میانگین2.72 ) است.در این تحقیق، رویکرد سیستمی سازمان یادگیرنده چارچوب مدل تحقیقی را شکل می دهد که سازمان مورد بررسی آن، دانشگاه علوم پزشکی ایران است. به هر حال، دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان جامعه مورد بررسی برای نیل به سازمان یادگیرنده و تندآموز، باید قابلیت های یادگیری سازمانی را ارتقا بخشد. در این مقاله ارتقای قابلیت های یادگیری سازمانی بر اساس مدل پنج مولفه ای پویایی یادگیری، تحول سازمانی، توانمندسازی افراد، مدیریت دانش و به کارگیری فناوری اثربخش پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1456

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 737 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1743
  • دانلود: 

    934
چکیده: 

گزارشگری مالی دولتی در واقع مرکز ثقل پاسخگویی دولت، به مردم و پاسخ خواهی مردم از دولت، است و مردم از طریق نظام گزارشگری مالی کارآمد، قادر خواهند بود از چگونگی ارائه خدمات، نحوه مصرف منابع، استفاده و نگهداری اموال و دارایی ها، مطلع شوند و عملکرد مسوولان را مورد ارزیابی قرار دهند.در این پژوهش، نقش قوانین و مقررات محاسباتی و سیستم حسابداری تعهدی در ارتقای ظرفیت پاسخگویی صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور که مهمترین و تنها صورت مالی دولت است، بررسی و ارزیابی شده است. لذا در این زمینه، عوامل تاثیرگذار در ظرفیت پاسخگویی صورتحساب عملکرد، شناسایی و تا حد امکان، به ارائه پیشنهادهایی پرداخته می شود.روش پژوهش بکار گرفته شده، توصیفی - پیمایشی است که طی آن، از طریق بررسی های میدانی، سوالات در قالب سه فرضیه مطرح و به نظر خواهی پاسخگویان گذاشته شد. برای جمع آوری اطلاعات نیز از پرسشنامه با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت استفاده گردید که در این پژوهش تعداد 108 نمونه از جامعه آماری، انتخاب و پرسشنامه ها در بین نمونه آماری، توزیع گردید.اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون چی دو کارل پیرسون، ضریب چوپروف و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و میزان خطای احتمالی در کلیه فرضیه ها 5% در نظر گرفته شد.نتایج پژوهش نشان می دهد که قوانین و مقررات محاسباتی و سیستم حسابداری تعهدی در ارتقا ظرفیت پاسخگویی صورتحساب عملکرد نقش بسزایی دارد، ولی اطلاعات مندرج در صورتحساب عملکرد، پاسخگوی انتظارات استفاده کنندگان از این صورتحساب نیست. اما طی سال های اخیر، در محتوای اطلاعاتی این صورتحساب، بهبود حاصل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1743

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 934 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

قوچانی فرخ | همت موژان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    45-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2941
  • دانلود: 

    1200
چکیده: 

امروزه کارآفرینی به عنوان موتور رشد و توسعه سازمان ها و جوامع شناخته می شود و اهمیت کارآفرینان و نقش کلیدی آنان بر کسی پوشیده نیست. در این تحقیق از مجموع عوامل موثر بر کارآفرینی، صرفا به ویژگی های شخصیتی کارآفرینان پرداخته می شود شناخت ویژگی های کارآفرینان، گام مهمی در جهت بهتر شدن وضعیت کارآفرینی در جامعه است. در اینجا با مروری بر مباحث کارآفرینی و هوش عاطفی، به دنبال بررسی رابطه بین آن دو مفهوم هستیم. فرض اصلی تحقیق حاضر بر این امر استوار است که بین دارا بودن ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه و هوش عاطفی کارآفرینان رابطه وجود دارد. در این تحقیق ویژگی های شخصیتی کارآفرینان با توجه به نظریه های اندیشمندان به شش ویژگی: توفیق طلبی، مخاطره یا خطرپذیری، تحمل ابهام، خلاقیت، استقلال طلبی و داشتن مرکز کنترل درونی تقسیم شده است. برای اندازه گیری هوش عاطفی کارآفرینان مدل هوش عاطفی گلمن به کار گرفته شد و برای سنجش هر یک از متغیرها پرسشنامه های جداگانه طراحی گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارآفرینان مستقل استان تهران تشکیل می دهند. برای نمونه گیری از مرکز کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران و انجمن ملی زنان کارآفرین کمک گرفته شد. پس از توزیع پرسشنامه ها بین کارآفرینان، تعداد 55 پرسشنامه تکمیل و بازگردانیده شد. پرسشنامه های جمع آوری شده نمره گذاری و شاخص های توصیفی محاسبه شد. برای آزمون فرضیات با کمک نرم افزارSPSS  از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج بدست آمده نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی کارآفرینان و سطح هوش عاطفی آنان رابطه معنادار وجود دارد. بدین معنا که کارآفرینان هوش عاطفی بالاتری دارند. همچنین بر اساس فرضیه های فرعی، رابطه بین نیاز به توفیق طلبی، مخاطره پذیری، میزان تحمل ابهام، خلاقیت و استقلال طلبی با سطح هوش عاطفی کارآفرینان تائید شد و بین دارا بودن مرکز کنترل درونی و سطح هوش عاطفی کارآفرینان در این پژوهش رابطه معناداری به دست نیامد. در پایان پیشنهادهایی مبنی بر ضرورت آشنایی کارآفرینان با مقوله هوش عاطفی و آموزش آن ها در ارتباط با مهارت های هوش عاطفی ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1200 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    67-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3832
  • دانلود: 

    1319
چکیده: 

این مطالعه با هدف، «شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تعهد سازمانی در شرکت بازرگانی دولتی ایران، با استفاده از روش های فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و تکنیک تعیین برتری ترتیبی مشابه با پاسخ ایده آل و مقایسه نتایج حاصله از این دو روش انجام گرفته است. بدین منظور با بررسی منابع و مآخذ مربوط به تعهد سازمانی، ابتدا، 24 عامل موثر، به عنوان عوامل مورد بررسی در این پژوهش انتخاب شدند. در مرحله مطالعه میدانی از بین این عوامل، عواملی که در سازمان مورد مطالعه بر تعهد سازمانی موثر بودند، شناسایی و معنی شدند. در مرحله بعد، با استفاده از دو روش مذکور دو اولویت بندی از «عوامل موثر بر تعهد سازمانی در سازمان مذکور» بدست آمد که با استفاده از روش «ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن»، همبستگی بین آنها محاسبه گردید، نتیجه محاسبه حاکی از همبستگی بالای بین دو رتبه بندی بدست آمده، بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3832

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1319 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    85-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1347
  • دانلود: 

    922
چکیده: 

با پیشرفت فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی در سال های اخیر، مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری در جهت کسب مزیت رقابتی مورد توجه بسیاری از موسسات قرار گرفته است. هر چند سازمان ها به صورتی فزاینده به اهمیت شناخت بهتر مشتریان خود پی می برند، اما تصمیم برای اجرای مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری، با ناسازگاری میان فن آوری های اطلاعاتی و راهبردهای بازاریابی و فقدان مبانی نظری برای تدوین معیارهای موفقیت در این حوزه با مشکل مواجه شده است. از این رو، این مطالعه به تبیین مدل موفقیت سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری در قالب متغیرهای کیفیت اطلاعات مشتری، نظام فن آوری، کارایی، رضایت مشتری و سودآوری می پردازد. این سازه ها، بیشتر متغیرها و مفاهیمی را پوشش می دهد که تاکنون در مبانی نظری موفقیت سیستم های اطلاعاتی و دیدگاه های رضایت مشتری مطرح شده است. در این پژوهش به شواهد تجربی فراوانی دست یافته ایم که از تحلیل نتایج 309 پرسشنامه حاصل شده است. این پرسشنامه ها میان کارکنان و مشتریان آن دسته از شرکت هایی در صنعت خودرو توزیع شده است که به راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری مبادرت کرده اند. نتایج این تحقیق می تواند راهی جدید را در صنعت خودرو و استفاده از مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مدار و مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری باز کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 922 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    111-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3460
  • دانلود: 

    1426
چکیده: 

یکی از مفاهیم نسبتا جدید رفتار سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی است. به دلیل تاثیر زیاد رفتار شهروندی سازمانی بر اثربخشی سازمان ها، در بیست سال اخیر این متغیر بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است.در سازمان های خدماتی، کارکنانی که با مشتری و ارباب رجوع ارتباط مستقیم دارند، معرف سازمان بوده و رفتارهای این کارکنان بر رضایتمندی مراجعان موثر است.در این پژوهش به بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان گمرک استان لرستان بر رضایت مندی مراجعان پرداخته شده است بدین منظور ابتدا با مطالعات منابع کتابخانه ای گسترده و با مراجعه به منابع، مقالات و مجلات علمی، سایت های اینترنتی و مقالات ارایه شده در اولین کنفرانس ملی مدیریت رفتار شهروندی در دانشگاه تهران مهمترین ابعاد رفتار شهروندی سازمانی استخراج گردید و مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق، جامعه مورد تحقیق مراجعان گمرک استان لرستان بوده اند که رضایتمندی آنها از طریق پرسشنامه های (رفتار شهروندی سازمانی و رضایت مندی مراجعان) مورد بررسی قرار گرفته است. داده ها و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش آماری، مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و نتایج حاصل از آن بیانگر این است که بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان گمرک استان لرستان و رضایتمندی مراجعان رابطه معنی دار و مستقیمی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3460

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1426 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4857
  • دانلود: 

    1549
چکیده: 

در شروع هزاره سوم و نهادینه شدن ثبات در تغییر سازمانی، سازمان های بیشتری به این واقعیت پی می برند که منبع کلیدی کسب و کار، نه سرمایه و تجهیزات، بلکه دانش، اطلاعات و ایده هاست. از طرفی آخرین پیشرفت های علمی و تکنولوژیک در زمینه ارتباطات، مخابرات، ماهواره فن آوری اطلاعات و ... جامعه حمل و نقل را به عنوان شریان های اصلی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شکل نوینی متحول ساخته است. اما سازمان ها (بطور کلی) و صنعت حمل و نقل در ایران، کمتر از این تحول بهره جسته و تا حدودی به صورت سنتی باقی مانده اند. در این مقاله ضمن مطالعه موردی حمل و نقل جاده ای (گستره وسیع صنعت حمل و نقل در کشور)، تاثیرات فن آوری اطلاعات بر جنبه های گوناگون مدیریتی، فنی، مالی و انسانی سازمان های حمل و نقل، بر اساس استانداردهای موجود با یک نظرسنجی مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به بسط روزافزون فن آوری اطلاعات در زمینه سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) مانند: فاصله سنجی و مکان یابی (GIS,GPS)، همچنین اهمیت ویژه سازمان های حمل و نقل در توسعه کشور، راهکارهای استراتژیکی در مقابله با ضعف ها و چالش های موجود، جهت تدوین و پیاده سازی آنها بر مبنای تجربیات موفق سایر کشورهای پیشگام ارائه می شود. جنبه نوآورانه این تحقیق مشخص نمودن متغیرهای تاثیرپذیر از اجرای طرح جامع فن آوری اطلاعات (به طور خاص) در صنعت حمل و نقل با استفاده از نظر خبرگان و نیز زمینه های لازم جهت استقرار سیستم های هوشمند در این صنعت است. این تحقیق به صورت پیمایشی انجام شده و روش گردآوری داده های آن استفاده از پرسشنامه بوده است. سوالات پرسشنامه همگی بسته بوده و با استفاده از طیف لیکرت طراحی شده است. این سوالات با توجه به 4 عامل تاثیرگذار بر صنعت حمل و نقل تنظیم گردیده است. متغیرهای پژوهش شامل، متغیر اقتصادی و مالی، متغیر مدیریتی، متغیر نیروی انسانی، متغیر فنی، و سیستم های هوشمند است در این مقاله سعی بر بررسی متغیرهای تاثیرپذیر از اجرای طرح جامع فن آوری اطلاعات در سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور از دیدگاه مدیران آگاه و کارشناسان خبره در بخش فن آوری اطلاعات سازمان های دست اندرکار حمل و نقل جاده ای است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    165-190
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2396
  • دانلود: 

    1810
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی و تحلیل رابطه بین دو متغیر هوش هیجانی و تعهد سازمانی مدیران پرداخته شده است. هوش هیجانی توانایی تشخیص و تفکیک احساسات خود و دیگران و استفاده از دانش هیجانی در جهت هدایت تفکر و رفتار خود و دیگران است. تعهد سازمانی نیز اعتقاد قوی به اهداف و ارزش های سازمان، تمایل به تلاش به خاطر سازمان و علاقه به ادامه خدمت در آن را دربر می گیرد. جامعه آماری در این پژوهش کلیه روسای شعب بانک سپه در شهر تهران است. هوش هیجانی به وسیله پرسشنامه «شرینگ» و تعهد سازمانی به وسیله پرسشنامه «آلن و می یر» اندازه گیری شده است. بررسی داده های گردآوری شده با استفاده از آمار توصیفی، آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره انجام پذیرفت. نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات حاکی از این است که بین هوش هیجانی و تعهد سازمانی مدیران رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین تمامی مولفه های هوش هیجانی با تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیره نیز بیانگر آن است که از میان مولفه های هوش هیجانی، همدلی بیشترین تاثیر را بر تعهد سازمانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1810 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button