پیشرفت و توسعه یک کشور به میزان توسعه یافتگی سازمان های اجرایی، تولیدی، آموزشی و فرهنگی آن کشور وابسته می باشد، از طرفی بین موفقیت سازمان های یک جامعه و توانمندی مدیران آن سازمان ها ارتباط بسیار مستقیمی وجود دارد. برای موفقیت جامعه و سازمان ها مقام معظم رهبری به حق و عالمانه شیوه مدیریت جهادی را پیشنهاد نموده اند. این رویکرد باید از طریق تحقیقات علمی در دانشگاه ها به صورت عملیاتی تعریف شود. دانشگاه ها می توانند در این راستا برنامه های آموزشی و پژوهشی لازم را طراحی و اجرا کنند. مدیریت جهادی سرمایه انسانی، اجتماعی، روانشناختی خاص خود را می طلبد. مفهوم سرمایه انسانی در مدیریت جهادی چیست و چه مولفه هایی دارد؟ مدیران باید دارای چه توانمندی ها و شایستگی هایی باشند؟ از طرفی براساس تحقیقات، مزیت رقابتی، در دنیای پیچیده امروزی، مستلزم وجود سرمایه روانشناختی است. این سرمایه روانشناختی چه مولفه هایی دارد و دانشگاه چگونه می تواند به پرورش آن بپردازد؟ آموزه های دین اسلام چه نگاهی به سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی دارد؟ دانشگاه اگر بخواهد در خدمت جامعه باشد باید تولید و پرورش این نوع سرمایه های ضروری برای موفقیت و مدیریت جهادی در کشور را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.از طرفی تورم و بیکاری قشر فارغ التحصیل، دو مشکل عمده این کشور می باشد. راه حل آن، تولید داخل است و برای بهبود فرایند تولید باید مدیران و نیروی انسانی جامعه مجهز به سه نوع سرمایه مذکور (انسانی، اجتماعی، روانشناختی) شوند.مجله مدیریت در دانشگاه اسلامی آمادگی حمایت از پژوهش های مربوط به مدیریت جهادی با رویکرد مذکور و چاپ مقاله های تخصصی را دارد و امید است که بتواند با همکاری دانشگاهیان و محققین گامی در این جهت بردارد.