مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 39

چکیده

 امروزه دانش منشا تحولات بنیادین شناسایی شده است و دانش آفرینی در توسعه جوامع نقش اساسی دارد. در بین سازمانها, موسسات آموزش عالی با کمک اعضای هیات علمی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. این پژوهش باهدف شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی انجام شد. رویکرد پژوهش کیفی, با روش پدیدارشناسی بود. شرکت کنندگان با نمونه گیری شدت و گلوله برفی گزینش شدند. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساخت یافته بود و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد. یافته ها نشان داد عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی را می توان در دو گروه: عوامل فردی و عوامل بافتی قرار داد. عوامل فردی نظیر ویژگی های ذاتی, دلدادگی به دانش, تسلط بر دانش, تجربه, دغدغه مندی, تخیل, پرسشگری, آشنایی زدایی, کمال گرایی, هویت یابی علمی, تفکر نقاد, بالندگی حرفه ای, تاب آوری علمی, نویسندگی و اخلاق, و عوامل بافتی نظیر نظام آموزشی, انتظار جامعه از اعضای هیات علمی, آزادی علمی, مخازن دانش, فرصت های مالی و زمانی, پاداش دهی و اجتماع علمی هستند. بر اساس تحلیل های انجام شده عوامل فردی بیش از عوامل بافتی تاثیرگذار هستند و بروز بسیاری از عوامل فردی شناسایی شده, در نظام آموزشی محقق می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری، مریم، عدلی، فریبا، و مهران، گلنار. (1395). شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی. آموزش علوم دریایی، 3(6)، 27-39. SID. https://sid.ir/paper/262045/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری مریم، عدلی فریبا، مهران گلنار. شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1395؛3(6):27-39. Available from: https://sid.ir/paper/262045/fa

    IEEE: کپی

    مریم عسکری، فریبا عدلی، و گلنار مهران، “شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی،” آموزش علوم دریایی، vol. 3، no. 6، pp. 27–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button