مطالعه ی مکان به عنوان یکی از بخش های پر اهمّیت بررسی آثار ادبی شناخته می شود. زیرا مکان و چگونگی به تصویر کشیده شدنش در رابطه ای مستقیم با مفاهیم و معانی متعددی در دنیای ادبیات قرار می گیرد. ارتباط مکان با فضای خود زندگی نامه ای و خود تخیلی در آثار کولت، به مکان اهمّیتی دو چندان می دهد و درست به همین علت در سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس، سه اثر مهم از این نویسنده ی زن قرن بیستم، مکان تبدیل به مفهومی چند وجهی می شود. در میان سه اثر یاد شده، سیدو اثری خود زندگی نامه ای و پیچک های تاک و گندم نارس خود تخیلی هستند. در همین راستا و درمقاله ی حاضر کوشیده ایم تا با استفاده از شیوه نقد ژان پیر ریشارد و باشلار، به بررسی مکان و ساختار آن و همچنین چگونگی وصف آن در این سه اثر بپردازیم. با این دید که این بررسی ما را در درک هر چه عمیق تر دنیای خیالی نویسنده، شخصیّت و حالات او و به خصوص جایگاه مکان در بازنویسی خاطرات در قالب رمان یاری رساند.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.
متن کامل مقاله های این شماره به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.
لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.