Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 68

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی و بر اساس روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش 128 نفر از دانشجویان رشته زبان انگلیسی یکی از دانشگاه های دولتی شمال غرب کشور ایران, ارومیه, در سال تحصیلی 93-1392 بودند که با استفاده از روش سرشماری کامل, تمامی آن ها برای پاسخگویی به پرسشنامه انتخاب شدند. یافته ها نشان دادند که تدوین مؤلفه های هشت گانه به عنوان مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش زبان فرانسه از برازش نسبتاً خوبی برخوردار می باشد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون, حاکی از آن بود که بین بیشتر مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش زبان فرانسه ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج آزمون t تک نمونه ای نیز نشان داد که دانشجویان رشته زبان انگلیسی, اساتید زبان فرانسه خود را در مؤلفه های تسلط بر محتوا, مدیریت کلاس و ارزیابی یادگیری به طور معنی داری پائین تر از میانگین نظری و در مؤلفه های مهارت های عرضه محتوا, راهنمایی و مشاوره, رعایت مسائل اخلاقی در آموزش و مهارت های ارتباطی نیز بالاتر از میانگین ارزیابی می نمایند. متن کامل مقاله های این شماره به زبان فرانسه می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، محمد، نژادمحمد، وحید، شهودی، مریم، و طالبی، معصومه. (1394). ارزیابی مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، 6(1 )، 49-68. SID. https://sid.ir/paper/267291/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی محمد، نژادمحمد وحید، شهودی مریم، طالبی معصومه. ارزیابی مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه[Internet]. 1394؛6(1 ):49-68. Available from: https://sid.ir/paper/267291/fa

    IEEE: کپی

    محمد حسنی، وحید نژادمحمد، مریم شهودی، و معصومه طالبی، “ارزیابی مؤلفه های بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی،” مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 49–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا