Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

روزبه نسیبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    60-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    282
  • دانلود: 

    130
چکیده: 

نسخه نویسی یکی از اصلی ترین مراحل استفاده از دارو می باشد. اشتباه در نسخه نویسی عبارت است از هرگونه اشتباه که منجر به کاهش اثربخشی درمان یا افزایش صدمه به بیمار می شود. بنابراین هدف از تولید نرم افزار نسخه نویسی در زنان و مامایی افزایش مهارت دانشجویان رشته مامایی در نسخه نویسی و همچنین استفاده آسان و راحت برای کاربران بود. این مطالعه یک مطالعه پایلوت بود که بر روی 23 دانشجویان مامایی ترم 6 انجام شد. تولید و پیاده سازی نرم افزار در 4 مرحله انجام شد. دانش و مهارت دانشجویان، رضایت و خطای نسخه نویسی با استفاده از نمره پره تست و پست تست، چک لیست رضایت و خطای نسخه نویسی جمع آوری شد. نتایج وارد نرم افزار SPSS شد و داده ها با استفاده از آزمون تی تست ارزیابی شدند. میانگین نمره پیش آزمون در بیماری های زنان قبل از مداخله 15/48 و میانگین نمره پس آزمون پس از مداخله 18/96 بود. میانگین نمره پیش آزمون ها در بیماری های بارداری قبل از مداخله 14/29 و میانگین نمره پس آزمون پس از مداخله 18/10 بود. همه اساتید از این نرم افزار بسیار راضی بودند. 91 درصد دانشجویان نمره رضایت بسیار بالا را از نرم افزار اعلام کردند. این نرم افزار می تواند به عنوان یک روش آموزش نوین در بالین کیفیت زندگی زنان را ارتقا دهد و از خطاهای پزشکی پیشگیری کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 130 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    568
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

هدف: مدل استفاده از فناوری اطلاعات برای تعیین میزان پذیرش کاربران و رضایت از سیستم اطلاعات بیمارستان استفاده می شود. هدف این پژوهش، تعیین میزان پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان توسط کاربران براساس مدل استفاده از فناوری اطلاعات در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است. روش ها: مطالعه حاضر از نوع کاربردی است که به روش توصیفی-تحلیلی در فصل بهار 1399 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کاربران سیستم اطلاعات بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودند و طبق فرمول کوکراین حجم نمونه 277 کاربر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. تحلیل داده با آمار توصیفی و آمار تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون) و با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. نتایج: میانگین متغیرهای پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستاتی از جمله رضایت مندی کاربران از نظر پشتیبانی سیستم از وظایف، رابط کاربری، سازگاری با وظایف، حمایت از همکاری بین بخشی، قابلیت یادگیری، قابلیت دسترسی و خدمات پشتیبانی از سیستم به ترتیب 3/78، 3/65، 3/34، 3/60، 3/21، 3/30 و 3/50 بدست آمد که نشان دهنده وضعیت مطلوب برای بعد اول و نسبتاً مطلوب برای سایر ابعاد است. نتیجه گیری: میزان پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان از طرف کاربران در اکثر ابعاد مورد پژوهش در سطح نسبتاً مطلوب است اما ارتباط مناسب بین کاربران و مالکان سیستم، استفاده از پشتیبان سیستم و اتخاذ تاکتیک های مناسب مدیریتی می تواند به پذیرش و رضایت بیشتر کاربران کمک نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 568

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    338
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

هدف: حقوق مالکیت فکری امتیازی معنوی و مادی است که در مجامع بین المللی سازمان ها، قوانین و استانداردهای زیادی به وجود آمده است. این پژوهش با هدف علم سنجی و ترسیم نقشه علمی حقوق مالکیت فکری در پایگاه اطلاع رسانی Web of Science از سال 1899 تا 2020 انجام شد. روش ها: ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻛ ﺎ رﺑ ﺮ دی حاضر از نوع کمی است که ﺑ ﺎ روش ﻋ ﻠ ﻢ ﺳ ﻨ ﺠ ﻲ اﻧ ﺠ ﺎ م ﺷ ﺪ ه است. ابزار گرد آوری داده ها پایگاه اطلاع رسانی Web of Science و جامعه آماری آن کلیه مدارک موجود در زمینه حقوق مالکیت فکری از 2019-1899 است. با استفاده از کلیدواژه های مرتبط، 425876 مدرک تا پایان سال 2019 میلادی، استخراج و تحلیل های علم سنجی و مصورسازی با استفاده از نرم افزارهای Excel و VOS Viewer انجام شد. نتایج: نتایج نشان داد که انتشار مقالات و مدارک مرتبط با حقوق مالکیت فکری دارای روندی صعودی است. بطوری که از 4 مدرک در سال 1899 به 425876 مدرک در سال 2019 رسیده است. مقالات در صدر بیشترین نوع مدارک هستند، بیشترین تعداد مدارک به زبان انگلیسی و کشور آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده مدارک است. پرکارترین نویسنده در این زمینه، Anonymous با دارا بودن 4370 تالیف می باشد، مجله BMJ Open با چاپ 4478 عنوان مدرک، مجله هسته و اصلی در مالکیت فکری می باشد. نتیجه گیری: این مطالعه یک چشم انداز کلی از حقوق مالکیت فکری در پایگاه Web of Science ارائه نموده است که می تواند برای مخاطبان و پژوهشگران راهنما و یک نقشه راه باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 338

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    16-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    430
  • دانلود: 

    199
چکیده: 

هدف: برنامه های کاربردی موبایل راه کار نوینی برای آموزش به والدین کودکان سرطانی است. هدف مطالعه حاضر به شناسایی نیازهای آموزشی جهت طراحی برنامه کاربردی برای والدین کودکان مبتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد بود. روش ها: این پژوهش توصیفی است. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن مورد ارزیابی قرار گرفت، جمع آوری شده است. جامعه پژوهش کلیه پزشکان انکولوژیست کودکان در دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی (16 نفر) که به روش سرشماری انتخاب شدند. داده ها با نرم افزار SPSS تحلیل شد نتایج: نتایج نشان داد در بین مفاهیم اصلی بیماری فقط روش های پیشگیری از سرطان خون ضروری تشخیص داده نشد. ملاحظات و نکات شیمی درمانی، همه موارد مرتبط با مدیریت تغذیه و رژیم غذایی، گروه مثبت گرایی، پیوند مغزاستخوان و مدیریت فعالیت های بدنی ضروری تشخیص داده شدند. نتیجه گیری: از آن جا که الزامات مورد نیاز برای طراحی نرم افزار آموزشی برای آموزش والدین دارای کودک سرطانی به صورت پایه ای بدست آمد، با تعیین قابلیت های فنی نرم افزار آموزشی می توان به آموزش خودمراقبتی والدین این کودکان کمک کرد و از مشکلات این والدین کاست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 430

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 199 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    25-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    385
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

هدف: مهارت شنودموثر، سلامت سازمانی ورضایت شغلی سه عامل تأثیرگذار بر روی کیفیت ارائه خدمات از سوی شاغلین بیمارستان می باشند، که بنظر می رسد باهم ارتباط داشته باشند، از این رو پژوهشی با هدف تعیین ارتباط بین مهارت شنود مو ثر، سلامت سازمانی و رضایت شغلی در کارکنان بیمارستان تأمین اجتماعی اهواز انجام شد. روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی تحلیلی بود و در اواخر 1398 انجام شد . جامعه آماری شامل کارکنان بیمارستان تأمین اجتماعی اهواز مشتمل بر 750 نفر بودند و نمونه پژوهش 230 نفر از جامعه آماری بود که به شیوه تصادفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از سه پرسشنامه مهارت شنود موثر گلن و پود، سلامت سازمانی هووی و فیلدمن و رضایت شغلی مینه سوتا، و از نرم افزار SPSS روش های آماری توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین و آمار استنباطی نظیر آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تی تک نمونه ای و تی مستقل استفاده شد. نتایج: بین مهارت شنود موثر و رضایت شغلی، بین مهارت شنود موثر و سلامت سازمانی و نیز بین سلامت سازمانی و رضایت شغلی همبستگی نسبتاً قوی و معنادار بود . کلیه ضرایب همبستگی بین مهارت شنود موثر و ابعاد رضایت شغلی و بین مهارت شنود موثر و ابعاد سلامت سازمانی و بین سلامت سازمانی و ابعاد رضایت شغلی مثبت و معنادار بودند . بین رضایت شغلی و تمامی ابعاد سلامت سازمانی، بیشترین میزان ضریب همبستگی (0/51>r>0/31)، مشاهده شد . فقط در بعد یکپارچگی نهادی، همبستگی ضعیف، معنادار و منفی بود . نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه به مدیران پیشنهاد می شود تا با ایجاد تمهیدات لازم برای آموزش کارکنان و مدیران در زمینه شنود موثر به افزایش سلامت سازمانی بیمارستان و افزایش رضایت شغلی کارکنان کمک نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    34-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    532
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

هدف: برای شناسایی علل اصلی سوءتغذیه در کودکان نیاز به جمع آوری داده های باکیفیت و یکپارچه در سطح ملی می باشد که این امر ضرورت ایجاد مجموعه حداقل داده را می طلبد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف طراحی مجموعه حداقل داده سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال انجام شده است. روش ها: پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و به روش کمی در سال 1398 در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول با روش توصیفی-تطبیقی، عناصر داده مورد نیاز در سامانه های ملی و بین المللی مربوط به سوءتغذیه کودکان مقایسه شد. در مرحله دوم MDS اولیه طراحی و سپس با روش دلفی در دو راند توسط خبرگان اعتبارسنجی شد. جامعه پژوهش 30 نفر از افراد خبره با تخصص تغذیه و کودکان بود که به صورت غیرتصادفی هدفمند مبتنی بر معیار انتخاب شدند. در نهایت، مواردی که توافق جمعی بالای 75 درصد را کسب نمودند در MDS منظور شدند. داده با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزار Excel تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: MDS تائید شده برای سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال دارای 56 عنصر داده و 7 زیرمجموعه شامل رشد کودک، جمعیت شناختی و مدیریتی، معاینات بالینی، تشخیصی، وضعیت تغذیه، تاریخچه پزشکی و آزمایش ها بود. نتیجه گیری: ایجاد MDS نقش مهمی در بهبود کیفیت مدیریت اطلاعات و تشخیص به موقع سوءتغذیه کودکان دارد. به منظور گردآوری داده یکسان، دستیابی به سیستم اطلاعات یکپارچه و تسهیل تبادل داده سوءتغذیه، پیشنهاد می شود که از این MDS استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    44-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    436
  • دانلود: 

    486
چکیده: 

هدف: با توجه به تأثیر منفی پرداخت غیررسمی بر کارایی و عدالت نظام سلامت و ایجاد هزینه های کمرشکن درمانی در اقشار آسیب پذیر، این مطالعه با هدف بررسی پرداخت های غیررسمی و عوامل مؤثر بر آن در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد. روش ها: جامعه آماری پژوهش توصیفی-تحلیلی حاضر تمامی بیمارانی بودند که در یک ماه از سال 1397 (خرداد ماه) از بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (10 بیمارستان) مرخص شده بودند. روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای بود که 336 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه و مصاحبه تلفنی با بیمار یا خانواده بیمار بود. پرسشنامه شامل 40 سوال، که در 6 بخش تهیه و تنظیم شده بود. . داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و بهره گیری از آزمون های تی تست، ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفتند. . نتایج: یافته های حاضر نشان داد که بیشترین پرداخت غیررسمی به پزشکان و سپس پرستاران اتفاق افتاده بود. در میان پزشکان، به ترتیب جراحان عمومی (با میانگین 236/12± 1241)، پزشکان ارتوپد (با میانگین 193/64± 1014) و متخصصان کلیه و مجاری ادرای (با میانگین 89/59± 561) بیشترین مبلغ را دریافت کرده بودند. همچنین یافته ها نشان داد که متغیرهای سطح درآمد خانوار، محل سکونت و تخصص پزشک به طور معناداری بر حجم پرداخت های غیررسمی به پزشکان تأثیرگذار بوده اند (0/05P-Value<). نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر و به منظور مدیریت پرداخت های غیررسمی، مدیران و سیاست گذاران سلامت، می بایست در جهت آسیب شناسی علل پرداخت غیررسمی و طراحی مداخلات مؤثر در این حوزه برنامه ریزی کنند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 486 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ROOZBEH NASIBEH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    52-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    138
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Prescribing is one of the main steps in using medicine. Mistakes in prescription can reduce the effectiveness of treatment or increase harm to the patient. Therefore, the aim of producing a prescription software in obstetrics and gynecology was to increase the skills of midwifery students in prescribing as well as convenient of using the medicine for users. This study was a pilot study performed on 23 midwifery students in the 6th semester. Production and implementation of the software was done in 4 stages Students' knowledge and skills, satisfaction and transcription error were collected by sing the pretest, post-test, and satisfaction and medication error checklist. The data were analyzed y SPSS software version 21 and independent t-test. The mean pre-test score in gynecological diseases before the intervention was 15. 48 and the mean post-test score after the intervention was 18. 96. The mean pre-test score in pregnancy diseases before the intervention was 14. 29 and the mean post-test score after the intervention was 18. 10. All of the professors were very satisfied with the software. Ninty one percent of the students rep [orted a very high satisfaction score and nine percent reported a high satisfaction score for the educational package. This software can improve the women’ s quality of life as a new method in clinical education and prevent medical errors in gynecological and obstetric fields as much as possible.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    52-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

هدف: آموزش مبتنی بر شواهد به کارگیری بهترین شواهد علمی در کلیه ابعاد آموزش می باشد. به دلایلی نظیر عدم دسترسی به منابع علمی معتبر و کمبود وقت تمایل کمی به استفاده از شواهد الکترونیکی در آموزش وجود دارد. این مطالعه با هدف طراحی چارچوبی برای معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد انجام گردیده است. روش ها: مطالعه توصیفی کاربردی حاضر به روش دلفی انجام شد. جامعه آماری را 12 نفر از متخصصان و خبرگان گروه پزشکی مبتنی بر شواهد، آموزش پزشکی، پزشکی اجتماعی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، انفورماتیک پزشکی و مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و برخی دانشگاه های دیگر کشور تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده چک لیست محقق ساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel استفاده شد و برای تک تک داده ها شاخص CVR و CVI محاسبه شد و براساس جمع بندی نظرات حاصل معیارهای غیرضروری حذف گردید. نتایج: براساس یافته ها از بین 182 معیاری که در چک لیست اولیه بود در نهایت 60 معیار مورد تایید متخصصین قرار گرفته و وارد چارچوب شدند. معیارهای مربوط به گروه بازیابی و خدمات وب سایت بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و معیارهای گروه های پوشش، کارایی، ارزیابی پیوند و ارزیابی راهنما به دلیل عدم کسب نمره لازم از چارچوب نهایی حذف گردیدند نتیجه گیری: مطالعه حاضر منتج به تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد با 60 معیار شد تا به عنوان یک ابزار در جهت ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد مورد استفاده قرار بگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button