مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی برای آموزش مبتنی بر شواهد در علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف: آموزش مبتنی بر شواهد به کارگیری بهترین شواهد علمی در کلیه ابعاد آموزش می باشد. به دلایلی نظیر عدم دسترسی به منابع علمی معتبر و کمبود وقت تمایل کمی به استفاده از شواهد الکترونیکی در آموزش وجود دارد. این مطالعه با هدف طراحی چارچوبی برای معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد انجام گردیده است. روش ها: مطالعه توصیفی کاربردی حاضر به روش دلفی انجام شد. جامعه آماری را 12 نفر از متخصصان و خبرگان گروه پزشکی مبتنی بر شواهد, آموزش پزشکی. پزشکی اجتماعی, کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی, انفورماتیک پزشکی و مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و برخی دانشگاه های دیگر کشور تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده چک لیست محقق ساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel استفاده شد و برای تک تک داده ها شاخص CVR و CVI محاسبه شد و براساس جمع بندی نظرات حاصل معیارهای غیرضروری حذف گردید. نتایج: براساس یافته ها از بین 182 معیاری که در چک لیست اولیه بود در نهایت 60 معیار مورد تایید متخصصین قرار گرفته و وارد چارچوب شدند. معیارهای مربوط به گروه بازیابی و خدمات وب سایت بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و معیارهای گروه های پوشش, کارایی, ارزیابی پیوند و ارزیابی راهنما به دلیل عدم کسب نمره لازم از چارچوب نهایی حذف گردیدند نتیجه گیری: مطالعه حاضر منتج به تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد با 60 معیار شد تا به عنوان یک ابزار در جهت ارزیابی منابع الکترونیکی آموزش مبتنی بر شواهد مورد استفاده قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، زینب، مسرت، الهام، داودی، سمیه، طیاری، سیمین، شایان، ندا، و ولی زاده، نیلوفر. (1399). تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی برای آموزش مبتنی بر شواهد در علوم پزشکی. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 6(3 )، 52-59. SID. https://sid.ir/paper/366201/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده زینب، مسرت الهام، داودی سمیه، طیاری سیمین، شایان ندا، ولی زاده نیلوفر. تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی برای آموزش مبتنی بر شواهد در علوم پزشکی. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1399؛6(3 ):52-59. Available from: https://sid.ir/paper/366201/fa

    IEEE: کپی

    زینب محمدزاده، الهام مسرت، سمیه داودی، سیمین طیاری، ندا شایان، و نیلوفر ولی زاده، “تدوین چارچوب معیارهای ارزیابی منابع الکترونیکی برای آموزش مبتنی بر شواهد در علوم پزشکی،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 6، no. 3 ، pp. 52–59، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button