Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Journal Issue Information

Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1884
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پژوهش ها به وفور نشان داده اند که هیجان مثبت باعث افزایش سلامت روانی می شود. اما کمتر پژوهشی ساز و کار این اثر را روشن کرده است. پژوهش حاضر فرض کرد که هیجان مثبت از طریق بهبود بخشیدن به روابط اجتماعی فرد باعث افزایش سلامت روانی او می شود. بنابراین فرضیه این است که اولا هیجان مثبت فقط زمانی باعث افزایش سلامت روانی می شود که به درستی به دیگران ابراز شود؛ یعنی میان احساس و ابراز هیجان مثبت همخوانی وجود داشته باشد، ثانیا این همخوانی نیز فقط زمانی باعث سلامت روانی می شود که فرد پیوندهای اجتماعی لازم را دارا باشد. برای آزمون این فرضیه ها سه متغیر در 217 دانشجوی کارشناسی اندازه گیری شد: 1- شاخصی از همخوانی احساس و ابراز هیجان مثبت بر اساس گزارش آزمودنی ها و سه نفر از نزدیکان آنها (همچنین هیجان مثبت احساس شده و هیجان مثبت ابراز شده هر آزمودنی به طور جداگانه ثبت شد)، 2- پیوند اجتماعی، 3- بهزیستی روانی و نشانه های افسرده وار به عنوان شاخص های سلامت روانی. ضرایب همبستگی پاره ای نشان دادند که همخوانی احساس و ابراز هیجان مثبت، حتی پس از کنترل میزان هیجان مثبت احساس شده و میزان هیجان مثبت ابراز شده، با شاخص های سلامت روانی رابطه معنادار دارد، اما این رابطه پس از کنترل متغیر پیوند اجتماعی دیگر معنادار نیست.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1884

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2138
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مقاله حاضر به منظور بررسی «رابطه سنخ های شخصیتی و عشق» در جامعه آماری 148 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی که بر اساس نمونه گیری چند مرحله ای گزینش شده اند، صورت گرفته است. بدین صورت که از میان 12 دانشکده واحد تهران مرکزی، 4 دانشکده انتخاب و از هر دانشکده 35 دانشجو انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل سنخ نمای مایرز بریگز و پرسشنامه سبکهای عشق ورزی استرنبرگ می باشد. روش پژوهش از نوع تحقییق علی- مقایسه ای می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های آماری جمع آوری شده نرم افزار spss در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد استفاده قرار گرفت که در بخش توصیفی از میانگین، انحراف استاندارد و جداول و نمودارهای توصیفی و در آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون، آزمون رگرسیون و آزمون t استفاده شده است. یافته های پژوهش بر اساس فرضیه های پژوهش به شرح زیر است: بین صمیمیت، تعهد و نیز نمره کل عشق در زنان و مردان تفاوت معنادار وجود دارد. مقایسه میانگین های دو گروه نشانگر آن است که میانگین اجزاء صمیمیت، تعهد و کل عشق در مردان بالاتر از زنان است، فقط بین سنخ شخصیتی حسی در زنان و مردان تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین سنخ شخصیتی حسی در زنان بالاتر از مردان است، در مردان بین هیچ یک از سنخ های شخصیتی با عشق رابطه معناداری مشاهده نشد. زنان از شخصیت حسی بیشتری برخوردارند و مردان هیچ سنخ شخصیتی بارزی با عشق را نشان ندادند. متغیرهای پیش بین سنخ های شخصیتی متفکر و برونگرا در پیش بینی عشق در زنان رابطه معنادار دارند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    766
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مهمترین عامل برای ایجاد خلاقیت و نوآوری، توجه به فرهنگ سازمانی است، بنابراین پژوهش حاضر با هدف "بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان مقطع متوسطه شهر اهواز" انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات جزء روش های توصیفی- همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه خلاقیت رندسیپ (1979) با ضریب آلفای کرونباخ 0.72 و پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کوئین (2006) با پایایی 0.74 می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر اهواز به تعداد 1936 نفر بودند که نمونه آماری بر اساس جدول نمونه گیری مورگان، تعداد 322 نفر به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمارتوصیفی (میانگین، انحراف معیار، همبستگی پیرسون، رگرسیون) و آمار استنباطی (آزمون t، تحلیل واریانس چند متغیری و MANOVA) استفاده گردید. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین فرهنگ قبیله ای و فرهنگ ادهوکراسی با خلاقیت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و بین فرهنگ سلسله مراتبی و فرهنگ بازار با خلاقیت رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که خلاقیت سازمانی بر اساس مولفه های فرهنگ ادهوکراسی و فرهنگ قبیله ای به صورت مستقیم و بر اساس مولفه های فرهنگ سلسله مراتبی و فرهنگ بازار به صورت معکوس قابل پیش بینی است. نتایج آزمون (MANOVA) نیز نشان داد بین معلمان زن و مرد از لحاظ فرهنگ سازمانی، تفاوت معناداری وجود دارد، همچنین بین معلمان با سطح تحصیلات متفاوت از لحاظ فرهنگ سازمانی و خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1830
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه سبک های اسناد و ادراک دانش آموزان از شیوه های فرزندپروری والدین با پیشرفت تحصیلی آنهاست. نمونه تحقیق شامل 403 نفر از دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر تهران است که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه سبک های اسناد کودکان سلیگمن (1984) و پرسشنامه ادراک شیوه های فرزند پروری والدین مکلون و مررل (1989) و معدل چهار درس فارسی، علوم، ریاضی و زبان انگلیسی است که به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی به کار برده شد. روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگی است و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی، رگرسیون چند متغیره و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سبک های اسناد با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد، به طوری که پیشرفت تحصیلی با مقیاس های کلی و درونی در موقعیت مثبت، رابطه مثبت و با مقیاس کلی در موقعیت منفی رابطه منفی دارد. هم چنین، ادراک دانش آموزان از شیوه های فرزند پروری والدین با پیشرفت تحصیلی آنها تفاوت وجود دارد. در پاسخ به سوال پژوهش مبنی بر مشخص کردن سهم متغیرها در پیش بینی پیشرفت تحصیلی، نتایج در سطح خطای 5 درصد نشان داد که سبک های اسناد، سهم بیشتری در پیش بینی تحصیلی دانش آموزان دارند. بدین ترتیب به نظر می رسد که با کمک به دانش آموزان در دستیابی به کسب اسناد مناسب، پیشرفت تحصیلی بیشتری را می توان در آن ها شاهد بود

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1830

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2117
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پژوهش حاضر به پیش بینی رضایت زناشویی زوجین بر اساس باورهای غیرمنطقی و کمال گرایی و نوع سبک دلبستگی شان پرداخته است. نمونه پژوهش شامل 595 نفر است که 10-1 سال از ازدواجشان گذشته است و بین 20 الی 40 سال سن دارند و در شهر تهران زندگی می کردند. در زمان انجام پژوهش مشکل ناباروری و سابقه بیماری مزمن جسمی و بیماری روانی را نداشته و در 6 ماه اخیر (قبل از انجام پژوهش) نیز تجربه حوادث تلخ را نداشته اند و به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های سبک دلبستگی بزرگسال هازان و شیور (AAQ)، باورهای غیرمنطقی جونز، کمال گرایی اهواز و رضایت زناشویی انریچ پاسخ دادند. برای تحلیل داده های پژوهش از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره، و تحلیل رگرسیون گام به گام و همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که از بین پنج متغیر پیش بین (سه سبک دلبستگی، کمال گرایی و باورهای غیرمنطقی) به ترتیب، باورهای غیر منطقی به تنهایی 8%، باورهای غیرمنطقی و کمال گرایی با هم 10% و باورهای غیرمنطقی، کمال گرایی و دلبستگی ناایمن اضطرابی در مجموع 12% از واریانس رضایت زناشویی را تببین می کنند. همچنین بین دو گروه زنان و مردان از لحاظ سبک دلبستگی تفاوت وجود دارد. با توجه به اینکه نقش باورهای غیرمنطقی نسبت به دو متغیر دیگر در پیش بینی رضایت زناشویی بیشتر است می توان در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، باورهای غیر منطقی زوجین را شناسایی و اصلاح کرد تا با افزایش میزان رضایت زناشویی زوجین، پس از ازدواج میزان طلاق کاهش یابد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2117

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    4419
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف عمده پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه رضایت زناشویی و هم چنین ارتباط مولفه های آن با سبکهای دلبستگی میباشد. تعداد 500 نفر از افراد متاهل ساکن شهر تهران که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای پرسشنامه های رضایت زناشویی انریچ (1983) و سبک های دلبستگی بزرگسالان تجدیدنظرشده (1990) را تکمیل نمودند و داده ها به روش تحلیل عاملی به شیوه چرخش متمایل از نوع آبلیمین مستقیم پنج عامل (حل تعارض، روابط جنسی، تساوی حقوق، خانواده و دوستان و مدیریت مالی) را نشان می دهد که مجموعا 48.16 درصد واریانس کل را تبیین می کند. آلفای کرونباخ در کل پرسشنامه 0.922 است. همچنین رضایت زناشویی به طور کلی رابطه منفی معناداری با سبک دلبستگی اضطرابی نشان داده و رابطه مثبت معناداری با سبک دلبستگی نزدیکی نشان داده است. حل تعارض، رابطه جنسی و تساوی نقش با سبک دلبستگی اضطرابی رابطه منفی معنادار داشته و حل تعارض و تساوی نقش با سبک دلبستگی نزدیکی رابطه مثبت معنادار داشته است. نتایج به دست آمده با تحقیقات پیشین هماهنگ بوده و با توجه به روایی و پایایی پرسشنامه می توان از آن در محیط های پژوهشی و خانوادگی جهت سنجش میزان رضایت زناشویی از آن استفاده کرد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 4419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1391
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    14
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1324
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1324

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

FATAH F. | ESTEKI M. | ASHAYERI H.

Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    16
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    255
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The present research is said to be a step in alleviating the symptoms of developmental coordination disorder and they were chosen in an experimental way and in a statistic society of clumsy children under age 14 in rehabilitation clinics of Tehran (city) and in a sample consisting of 30 people with the method of multistage cluster sampling. The research method was performed and designed into three groups by using an experimental plan of pre-test and post-test. The researchable sample was tested into two groups and after receiving the pre-test besides teaching of rhythmic movements as well as visual arts, It was proceeded against receiving the post-test. For evaluating the variables, two standard tools titled as Frostic visual perception and movement osertesky and the data was analyzed statistically by utilizing spss software as well as covariance. Furthermore, the obtained findings signify that: rhythmic movements (musical theater) have had a significant influence in relieving the symptoms of eye and hand coordination disorder, developmental coordination disorder, coordination disorder of big and small movements. Pottery also has had a remarkable influence in alleviating the symptoms of eye and hand coordination disorder, developmental coordination disorder, big and small movements’ disorder.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 255

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    16
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    229
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The current research is intended to study the effects of presentation technique in reducing signs of stutter. The research method is sub experimental. Having practiced random sampling plan, 30 persons were selected as yokefellow. A group was exposed to application of an experimental variable. The statistic community included all Tehran’s children affected with stutter during 2011-2012. They were in the age range of 7-12 who referred to speech therapy clinics. To study the signs of stutter, a research made questionnaire was used while the children’s psychological files have been reviewed and the trainers and parents were interviewed. The questionnaire included 20 questions having three answer options with four dimensions of “delay in word expression”, “sudden stop”, “repeated words”, “tension and struggle”. The questionnaire enjoys a validity coefficient of 0.78. Finally, having used covariance analysis method, the questions were tested and the findings indicated that teaching presentation techniques w affects reduction of those four dimensions of stutter.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    16
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    924
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The present research studies feasibility, validity, reliability and norm finding of Sternberg-Wagner’s thinking styles questionnaire on personnel of Gas Company of Khorasan Razavi province and its relation with job satisfaction. Sample group of the size of 194 subjects was selected by randomized method. Thinking styles questionnaire rated on the basis of 7-point Likert scale, including 104 items, and job satisfaction questionnaire rated on the basis of 5-point Likert scale, including 37 items were administered. Validities of thinking styles and job satisfaction questionnaires as calculated by general formula of Cronbach’s alpha coefficient were 0.995 and 0.936, respectively; and no item of the questionnaires was omitted. Principal components analysis method was used to study reliability of the structure. The results of factor analysis show that 13 extracted factors account for 55% of the total variables variance. These 13 factors include executive, innovative, outward looking, holistic, judgmental, hierarchic, oligarchic, legislative, conservative, individualist, liberal and inward looking. Other results extracted are as follows: the personnel of the Gas Company are satisfied with their job, and hierarchic, innovative and liberal have 0.314, 0.149 and 0.140 correlations with job satisfaction, and other styles has not any correlation. Also, different organizational areas, education level and work experience have no impact on job satisfaction of personnel.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    16
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1349
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The present research studies feasibility, validity, reliability and norm finding of Sternberg-Wagner’s thinking styles questionnaire on personnel of Gas Company of Khorasan Razavi province and its relation with job satisfaction. Sample group of the size of 194 subjects was selected by randomized method. Thinking styles questionnaire rated on the basis of 7-point Likert scale, including 104 items, and job satisfaction questionnaire rated on the basis of 5-point Likert scale, including 37 items were administered. Validities of thinking styles and job satisfaction questionnaires as calculated by general formula of Cronbach’s alpha coefficient were 0.995 and 0.936, respectively; and no item of the questionnaires was omitted. Principal components analysis method was used to study reliability of the structure. The results of factor analysis show that 13 extracted factors account for 55% of the total variables variance. These 13 factors include executive, innovative, outward looking, holistic, judgmental, hierarchic, oligarchic, legislative, conservative, individualist, liberal and inward looking. Other results extracted are as follows: the personnel of the Gas Company are satisfied with their job, and hierarchic, innovative and liberal have 0.314, 0.149 and 0.140 correlations with job satisfaction, and other styles has not any correlation. Also, different organizational areas, education level and work experience have no impact on job satisfaction of personnel.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    4
  • Issue: 

    16
  • Pages: 

    0-0
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    5053
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

Introduction: The researches believes that there are relationship between stress and obecity. The main goal of this research was investigate the relation between stress and obecity with regards sexuality.Method: The stastistical population consist all men and women of azimiyah shahrak in karaj city. For this, 50 mariaged adult in four group were selected randomly by multifase cluster sampling. The research method was correlationl and kordon stress scale for adults (include personality, life health and personal health) and BMI index for obecity assessment were applied. For data analysis the mean, stsndard deviation and multiple regression were used by SPSS software.Results: The results showed that two sub-scale of stress scale (personal health and life health) related with obecity significantly and life health in men was lower than women. Also, men and women with obecity had more higher stress in personal life.Disscution: The results suggested that personal and lif health in marriage persons as a chronin and longitudinal stress can release cortisol and cause obecity in the individuals.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 5053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button