Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    488
  • دانلود: 

    433
چکیده: 

زمینه و هدف: سبک یادگیری یکی از عوامل تاثیرگذار بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی فراگیران است که پی بردن به آن سبب می شود هر فرد، روش یادگیری صحیح تری اتخاذ نماید. در حالی که سبک یادگیری مدرسان نیز در انتخاب محیط آموزشی و فعالیت های تدریس آن ها اثر گذار است، لذا این پژوهش با هدف بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقایسه ای که در سال تحصیلی 91-90 انجام شد، 221 نفر از دانشجویان و 106 نفر از اعضای هیات علمی مقطع علوم پایه و مقطع مبانی طب بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مطالعه شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (Kolb) بود.یافته ها: بیشترین سبک های یادگیری در بین دانشجویان، سبک یادگیری همگرا 34.4 درصد و انطباق یابنده 30.8 درصد و در بین اعضای هیات علمی، همگرا 41.5 درصد و جذب کننده 26.4 درصد بود. بین سبک های یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی تفاوت آماری معنی داری مشاهده شد (P<0.0001). سبک یادگیری دانشجویان در مقطع علوم پایه با مقطع مبانی طب بالینی نیز تفاوت آماری معنا دار (P<0.0001) داشت. اگر چه در سبک یادگیری اعضای هیات علمی در دو مقطع، تفاوت معنی دار آماری یافت نشد.نتیجه گیری: از آنجا که سبک های یاددهی موازی با سبک های یادگیری هستند و با توجه به تفاوت سبک یادگیری بین اعضای هیات علمی و دانشجویان، اعضای هیات علمی می توانند ضمن آگاهی از تفاوت موجود، برنامه ها و روش های آموزشی خود را به گونه ای سامان دهی نمایند که غالب دانشجویان را تحت پوشش قرار دهند. لذا با توجه به سبک یادگیری غالب دانشجویان که همگرا است پیشنهاد می گردد که از اساتید فارغ از ترجیحات خود، محیط های یادگیری متناسب با این سبک شامل فعالیت های آزمایشگاهی و آموزش کاربردهای عملی مطالب تدارک ببینند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 488

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 433 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2013
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    519
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background and Objective: Learning style is one of the factors that affect learning and academic achievement of learners so that understanding it helps individuals adopt a more appropriate way of learning. Teachers' learning styles also affect selected teaching activities and learning environment. This study assesses the learning styles of students and faculty members in pre-clinical stage of medical education at Tehran University of Medical Sciences.Materials and Methods: This study was conducted in the 2011-12. 221 medical students and 106 faculty staff in preclinical stage at Tehran University of Medical Sciences participated in a census study. Kolb's Learning Style Inventory was used to conduct the research.Results: Much of the students’ learning style was converging (34.4%) and accommodating (30.8%) while the majority of the faculty learning style was respectively converging (41.5%) and absorbent (26.4%). There was a significant difference (p=0.000) between learning styles of the students and the faculty staff.Conclusion: Similarity between learning style of medical students and the faculty increases learning motivation and achievement. We recommend that the faculty, regardless of their learning preferences, use laboratory and problem solving method in their teaching. In addition, the communication skills of medical students should also be strengthened.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1025
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف این پژوهش تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.روش بررسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تعداد 2457 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم، تعداد 106 دانشجو به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته در قالب 61 سوال بود که ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.83 برآورد شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری استباطی (آزمون T، تحلیل واریانس و ...) استفاده گردید.یافته ها: یافته ها نشان داد که وضعیت کلی اجرای برنامه های درسی معارف اسلامی در دانشگاه ها نسبتا درحد مطلوب بود، ولی در عین حال مجموعه ای از عوامل درونی و بیرونی مانع اثربخشی و تاثیرگذاری لازم روی دانشجویان می گردید.نتیجه گیری: در بین عوامل درونی مولفه ارزشیابی و در میان عوامل بیرونی عامل اجتماع و شرایط محیطی از نظر دانشجویان عمده ترین موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1025

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1518
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

مقدمه و هدف: استاد مهم ترین عامل ایجاد موفقیت مطلوب در تحقق اهداف آموزشی است و شناخت خصوصیات استاد خوب توسط اساتید باعث ارتقای کیفیت آموزش می شود. لذا این مطالعه با هدف تعیین ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت انجام گرفت. روش بررسی:این پووهش یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری، دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بودند. 100 نفر نمونه وارد مطالعه گردیدند که به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها، پرسشنامه ای بود که روایی و پایایی آن تایید گردید. داده ها با استفاده از آزمون توصیفی و شاخص های آماری تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: بر اساس نتایج پژوهش 85 درصد دانشجویان زن، 15 درصد مرد، 93 درصد مجرد و 7 درصد متاهل بودند. در حیطه دانش پژوهشی، آیتم تسلط استاد در درس مورد تدریس با میانگین 0.65±4.68، در حیطه روش تدریس، آیتم شیوایی بیان با میانگین 0.72±4.6، در حیطه توانایی ارتباط، آیتم راحت بودن دانشجو در ارتباط با استاد و طرح موضوعات با میانگین 0.72±4.54 و در حیطه شخصیت فردی، انعطاف پذیری استاد با میانگین 0.9±4.27 از ویژگی های مهم استاد خوب از دیدگاه دانشجویان بودند.نتیجه گیری: مهم ترین ویژگی های استاد خوب از دیدگاه دانشجویان تسلط استاد بر موضوع تدریس، شیوایی بیان و توانایی ارتباط و انعطاف پذیری استاد می باشد بنابراین موارد مذکور باید در جذب و تامین نیروی انسانی جهت آموزش دانشجویان در دانشگاه و هم چنین آموزش مهارت های ذکر شده مدنظر مسوولین قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1518

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    863
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف اصلی در آموزش پزشکی، توانمندسازی دانشجویان در راستای وظایفی که در آینده از آنها انتظار می رود، است. دندانپزشکی ترمیمی، یکی از مهم ترین شاخه های دندانپزشکی و از شایع ترین نیازهای درمانی در جامعه ماست. هدف این پژوهش، تعیین میزان انطباق برنامه درسی ترمیمی دوره دندانپزشکی عمومی با نیازهای خدمات دندانپزشکی ترمیمی در جامعه، بود.روش بررسی: این پژوهش کمی- مقطعی، شامل دو مرحله و گرد آوری اطلاعات به وسیله دو چک لیست بود که روایی و پایایی آن ها تایید شد. در مرحله اول، نیازهای دندانپزشکی ترمیمی 1027 نفر بیماران در یک کلینیک دندانپزشکی، با روش نمونه گیری غیر تصادفی متوالی طی سه ماه استخراج و نتایج گزارش شد. در مرحله دوم، چک لیستی از سرفصل ها و حجم دروس ترمیمی به همراه خلاصه نتایج مرحله اول را در اختیار اعضای هیات علمی دندانپزشکی ترمیمی دو دانشگاه تهران و شاهد قرار دادیم و نظرات آنها را در مورد میزان انطباق دروس ترمیمی دوره دندانپزشکی عمومی با نیازهای تحلیل شده مرحله قبلی، به وسیله چک لیست پرسیده و نتایج گزارش را گزارش نمودیم.یافته ها: در مرحله اول 2362 مورد از انواع خدمات ترمیمی ارایه شده به بیماران استخراج شد.نتایج بررسی انطباقاز دیدگاه اساتید نشان داد که سرفصل های همه دروس ترمیمی، انطباق کافی با نیازهای دندانپزشکی ترمیمی بیماران دارد ولی حجم دروس پوسیدگی شناسی و دندانپزشکی ترمیمی عملی 3 انطباق لازم را با نیازها ندارد.نتیجه گیری: سرفصل های دروس دندانپزشکی ترمیمی مناسب بود، ولی از نظر حجم ناکافی بود. لذا طراحی برنامه بر روی حجم درس باید به نحوی انجام گیرد تا کاستی آن را برطرف و موجب ارتقای کیفیت آموزش گردد. برای این منظور، استفاده از بسته های آموزشی، فیلم و یا ماژول می تواند مفید باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1648
  • دانلود: 

    834
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف از نگارش این مقاله توسعه مدلی در قالب کارت امتیازی متوازن و روش های تصمیم گیری چندمعیاره در جهت ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، افزایش رضایت ذی نفعان و ارتقای ابعاد چهارگانه را در داخل سازمان به شکلی کارا و اثربخش بود.روش بررسی: این پژوهش مطالعه ا توصیفی، پیمایشی است که به منظور شناسایی و تعیین مهم ترین معیارهای ارزیابی موسسات آموزش عالی و ارایه مدلی جهت رتبه بندی این موسسات انجام شد. جامعه مورد مطالعه تعداد 21 نفر خبره که متشکل از 5 نفر اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی و 16 نفر اعضای هیات علمی 8 موسسه مورد بررسی بودند و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها عبارت بود از3 پرسشنامه مجزا که توسط خبرگان در3 مرحله با فواصل زمانی تکمیل شد. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار آماری اکسل Excell، بررسی سپس توسط Expert Choice تعیین وزن و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که در موسسات آموزش عالی مهم ترین معیارها افزایش درآمد، شهرت، میزان قبولی در مقاطع تحصیلی بالاتر می باشد. همچنین با کمک مدل ارایه شده، موسسه آموزش عالی سجاد به عنوان برترین موسسه غیرانتفاعی شهر مشهد انتخاب شد که پس از ان نیز دانشگاه آزاد و موسسه خیام بودند.نتیجه گیری: بر اساس این پژوهش معیارهای مهم جهت ارزیابی سطح کیفی دانشگاه ها شناسایی و رتبه بندی شدند و با توجه به مدل ارایه شده به رتبه بندی موسسات آموزش عالی مشهد پرداختیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 834 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1805
  • دانلود: 

    1003
چکیده: 

زمینه و هدف: یادگیری از مهم ترین زمینه های مطرح در علوم روانشناسی و تعاریف آن از دشوارترین مفاهیم است. پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بررسی انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی که به صورت مقطعی در سال 1390 انجام گرفت. جامعه پژوهش دانشجویان سال اول و دوم دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. حجم نمونه با روش سرشماری 113 نفر تعیین شد. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه شیوه های یادگیری استاندارد وارک و پرسشنامه 32 گویه از پرسشنامه جی رابرت استرنبرگ به منظور تشخیص نوع تفکر دانشجویان استفاده گردید. داده ها با استفاده از آمارهای توصیفی، فراوانی مطلق، میانگین و آزمون همبستگی پیرسون و تی دو دامنه تحلیل شد.یافته ها: بین سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی دانشجویان رابطه مستقیم وجود داشت. یافته ها نشان داد که بین شیوه های یادگیری و سبک های یادگیری در برخی ابعاد دارای تفاوت معناداری بود (p≤0.05). سبک قضاوتگر با شیوه خواندنی و نوشتنی رابطه معنادار داشت (p≤0.05) و با سایر شیوه های یادگیری رابطه مستقیم داشت. سبک های قانون گذار اجرایی، اجرایی-قانون گذار و کلی نگر جزیی نگر با تمامی شیوه ها رابطه مستقیم داشت. یافته ها حاکی از وجود رابطه معکوس بین سبک جزیی نگر کلی نگر با شیوه دیداری وجود داشت و سبک محافظه کارآزاد اندیش تنها با شیوه دیداری رابطه مستقیم داشت.نتیجه گیری: به طورکلی بین سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی در بسیاری از ابعاد رابطه مستقیم وجود داشت. به منظور بالا بردن سطح علمی و کیفیت آموزشی باید اساتید برنامه ریزی های آموزشی خود را به سمت استفاده از پیشنهادات و انتقادات دانشجویان سوق دهند. این مطالعه و مطالعات مشابه می تواند به عنوان یک نقطه عطف در تحول شیوه های تدریس در سیستم آموزشی حاضر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1003 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    945
  • دانلود: 

    544
چکیده: 

زمینه و هدف: اساتید دانشگاه، نه تنها در زمینه علمی، بلکه در زمینه رفتار حرفه ای الگوی دانشجویان هستند. این مطالعه با هدف تعیین نظر کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از جنبه های مختلف رفتار حرفه ای اساتید گروه های آموزشی داخلی، جراحی، اطفال و زنان این دانشگاه انجام گردید.روش بررسی: این مطالعه توصیفی در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام گردید. جامعه مورد مطالعه دانشجویان رشته پزشکی در مقطع کارآموزی و کارورزی بودند. اطلاعات مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. از دانشجویانی که دوره کارآموزی در بخش داخلی، جراحی، اطفال یا زنان را گذرانده بودند خواسته شد که پرسشنامه مربوط به هر بخش را تکمیل نمایند. داده ها به صورت درصد برای هر متغیر محاسبه گردید.یافته ها: صد و هفت نفر از دانشجویان پرسشنامه های این طرح را تکمیل نمودند. به ترتیب 48.1، 69.46، 63.75 و 44.87 درصد از کارآموزان و کارورزان رفتار حرفه ای اساتید گروه آموزشی داخلی، جراحی، اطفال و زنان را در حد خوب و بسیار خوب می دانستند. از 14 معیار مورد بررسی اساتید گروه داخلی، جراحی و اطفال به ترتیب در 1، 10 و 3 معیار بیشترین امتیاز را دریافت کردند.نتیجه گیری: رفتار حرفه ای اساتید، به ویژه اساتید گروه های جراحی و اطفال، از دید دانشجویان در حد قابل قبولی بود. در برخی موارد تفاوت زیادی میان امتیاز کسب شده در معیارهای مختلف توسط گروه های آموزشی وجود داشت که می تواند ناشی از تفاوت های موجود بین گروه های آموزشی مختلف باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 945

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1369
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

زمینه و هدف: توجه به امر تحقیق و پژوهش از مهم ترین عوامل رشد و شکوفایی در هر کشوری است. این پژوهش با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی انجام شد.روش بررسی: پژوهش توصیفی حاضر با 384 نفر نمونه به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب گردید، به صورت مقطعی انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 56 سوالی محقق ساخته دارای روایی و پایایی معتبر در 4 قسمت: 22 سوال دموگرافیک و زمینه ای، 15گویه موانع شخصی انجام پژوهش (a=0.73) با محدوده امتیاز 15 تا 75 و 19 گویه موانع سازمانی (a=0.77) با محدوده امتیاز 19 تا 95 بود که به صورت خودگزارش دهی تکمیل گردید. داده های با کمک آمار توصیفی و تحلیلی نظیر ضریب همبستگی پیرسون، ANOVA، T-test و رگرسیون خطی در سطح معناداری 0.05 مورد آزمون قرار گرفتند.یافته ها: میانگین سن دانشجویان 21.79±2.78 سال، 67.4 درصد زن و 32.6 درصد مرد بودند. میانگین نمره موانع شخصی 50.96±8.58 (67.94 درصد از نمره کامل) و موانع سازمانی 65.18±11.20 (68.61% از نمره کامل) بود. موانع شخصی زنان بیشتر از مردان بود (P=0.022). موانع شخصی دانشجویان شرکت کننده در کارگاه های روش تحقیق بالاتر بود (P=0.033). از موانع شخصی، عدم آشنایی کافی با اصول و روش های آماری و در موانع سازمانی، عدم ایجاد انگیزه کافی در پژوهشگران از طرف مسوولین بیشترین امتیاز را کسب کردند.نتیجه گیری: با توجه به علاقه مندی بالای موجود در بین دانشجویان نسبت به انجام فعالیت های پژوهشی و پتانسیل بالای آن ها، توجه به الویت های موانع شخصی و سازمانی متذکر در این پژوهش، مورد تاکید و توجه معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button