مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی در حین آموزش در دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: توجه به امر تحقیق و پژوهش از مهم ترین عوامل رشد و شکوفایی در هر کشوری است. این پژوهش با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی انجام شد.روش بررسی: پژوهش توصیفی حاضر با 384 نفر نمونه به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب گردید, به صورت مقطعی انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 56 سوالی محقق ساخته دارای روایی و پایایی معتبر در 4 قسمت: 22 سوال دموگرافیک و زمینه ای, 15گویه موانع شخصی انجام پژوهش (a=0.73) با محدوده امتیاز 15 تا 75 و 19 گویه موانع سازمانی (a=0.77) با محدوده امتیاز 19 تا 95 بود که به صورت خودگزارش دهی تکمیل گردید. داده های با کمک آمار توصیفی و تحلیلی نظیر ضریب همبستگی پیرسون, ANOVA, T-test و رگرسیون خطی در سطح معناداری 0.05 مورد آزمون قرار گرفتند.یافته ها: میانگین سن دانشجویان 21.79±2.78 سال, 67.4 درصد زن و 32.6 درصد مرد بودند. میانگین نمره موانع شخصی 50.96±8.58 (67.94 درصد از نمره کامل) و موانع سازمانی 65.18±11.20 (68.61% از نمره کامل) بود. موانع شخصی زنان بیشتر از مردان بود (P=0.022). موانع شخصی دانشجویان شرکت کننده در کارگاه های روش تحقیق بالاتر بود (P=0.033). از موانع شخصی, عدم آشنایی کافی با اصول و روش های آماری و در موانع سازمانی, عدم ایجاد انگیزه کافی در پژوهشگران از طرف مسوولین بیشترین امتیاز را کسب کردند.نتیجه گیری: با توجه به علاقه مندی بالای موجود در بین دانشجویان نسبت به انجام فعالیت های پژوهشی و پتانسیل بالای آن ها, توجه به الویت های موانع شخصی و سازمانی متذکر در این پژوهش, مورد تاکید و توجه معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلومی محمودآباد، سیدسعید، حسینی، سیدپوریا، عباسی شوازی، معصومه، میرزایی علویجه، مهدی، و رضایی، فرشته. (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی در حین آموزش در دانشگاه. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(10)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/405773/fa

    Vancouver: کپی

    مظلومی محمودآباد سیدسعید، حسینی سیدپوریا، عباسی شوازی معصومه، میرزایی علویجه مهدی، رضایی فرشته. بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی در حین آموزش در دانشگاه. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(10):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/405773/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید مظلومی محمودآباد، سیدپوریا حسینی، معصومه عباسی شوازی، مهدی میرزایی علویجه، و فرشته رضایی، “بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی در حین آموزش در دانشگاه،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 10، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button