مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: سبک یادگیری یکی از عوامل تاثیرگذار بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی فراگیران است که پی بردن به آن سبب می شود هر فرد, روش یادگیری صحیح تری اتخاذ نماید. در حالی که سبک یادگیری مدرسان نیز در انتخاب محیط آموزشی و فعالیت های تدریس آن ها اثر گذار است, لذا این پژوهش با هدف بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقایسه ای که در سال تحصیلی 91-90 انجام شد, 221 نفر از دانشجویان و 106 نفر از اعضای هیات علمی مقطع علوم پایه و مقطع مبانی طب بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران, در مطالعه شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (Kolb) بود.یافته ها: بیشترین سبک های یادگیری در بین دانشجویان, سبک یادگیری همگرا 34.4 درصد و انطباق یابنده 30.8 درصد و در بین اعضای هیات علمی, همگرا 41.5 درصد و جذب کننده 26.4 درصد بود. بین سبک های یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی تفاوت آماری معنی داری مشاهده شد (P<0.0001). سبک یادگیری دانشجویان در مقطع علوم پایه با مقطع مبانی طب بالینی نیز تفاوت آماری معنا دار (P<0.0001) داشت. اگر چه در سبک یادگیری اعضای هیات علمی در دو مقطع, تفاوت معنی دار آماری یافت نشد.نتیجه گیری: از آنجا که سبک های یاددهی موازی با سبک های یادگیری هستند و با توجه به تفاوت سبک یادگیری بین اعضای هیات علمی و دانشجویان, اعضای هیات علمی می توانند ضمن آگاهی از تفاوت موجود, برنامه ها و روش های آموزشی خود را به گونه ای سامان دهی نمایند که غالب دانشجویان را تحت پوشش قرار دهند. لذا با توجه به سبک یادگیری غالب دانشجویان که همگرا است پیشنهاد می گردد که از اساتید فارغ از ترجیحات خود, محیط های یادگیری متناسب با این سبک شامل فعالیت های آزمایشگاهی و آموزش کاربردهای عملی مطالب تدارک ببینند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعلا، مریم، میرزازاده، عظیم، قریب، میترا، برادران، حمیدرضا، و خشایار، پاتریشیا. (1392). بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(10)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/465701/fa

    Vancouver: کپی

    اعلا مریم، میرزازاده عظیم، قریب میترا، برادران حمیدرضا، خشایار پاتریشیا. بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(10):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/465701/fa

    IEEE: کپی

    مریم اعلا، عظیم میرزازاده، میترا قریب، حمیدرضا برادران، و پاتریشیا خشایار، “بررسی سبک یادگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در مقطع پیش بالینی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 10، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/465701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button