Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    18
  • بازدید: 

    1169
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1169

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 18 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    12
  • بازدید: 

    1734
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1734

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 12 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    198-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1921
  • دانلود: 

    1115
چکیده: 

هدف: هدف از این تحقیق، بررسی اثربخشی آموزش تمرین های ادراکی-حرکتی و برنامه حرکتی ریتمیک بر رشد حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود.روش بررسی: در این تحقیق نیمه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل، 30 کودک 10-7 ساله از بین مدارس ابتدایی شهر تبریز به صورت تصادفی-خوشه ای انتخاب و براساس سن و بهره هوشی همتاسازی شدند و در دو گروه آزمایش (گروه تمرین ادراکی-حرکتی و برنامه حرکتی ریتمیک) و یک گروه کنترل قرار گرفتند. برنامه های تمرینی در 9 هفته و هر هفته دو جلسه و هر جلسه 45 دقیقه انجام گرفت. قبل از شروع جلسات و در پایان آخرین جلسه پیش آزمون و پس آزمون به انجام رسید. به منظور سنجش رشد حرکتی از آزمون اولریخ -2 (2000) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره و آزمون تعقیبی بونفرونی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نسخه 18 نرم افزار SPSS در سطح معنی داری p<0.05 انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که دو گروه آزمایش (گروه تمرین های ادراکی-حرکتی و گروه برنامه حرکتی ریتمیک) در مهارت های جابه جایی و کنترل شیء نسبت به گروه کنترل عملکرد بهتری داشتند (p³0.05) و تفاوت بین دو گروه آزمایشی با یکدیگر معنادار نبود (p³0.05). در مهارت های کنترل شیء، گروه تمرین ادراکی-حرکتی نسبت به دو گروه برنامه حرکتی ریتمیک و کنترل تاثیر بیشتری بر رشد این مهارت ها داشت.نتیجه گیری: با توجه به نتایج، برنامه های آموزشی مورد استفاده می توانند تجربه حرکتی مناسبی برای کودکان باشند. این برنامه ها می توانند در مدارس با ایجاد فرصت مناسب و ارائه تکالیف متناسب برای تمرین و رشد مهارت های حرکتی استفاده شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1921

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1115 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    208-217
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2477
  • دانلود: 

    1325
چکیده: 

هدف: بررسی رابطه علائم اختلال اتیسم با توانایی های شناختی می تواند به توصیف بهتر فنوتیپ این اختلال کمک و سبب شناسی و درمان اختلال اتیسم را تسهیل نماید. تخریب کارکرد اجرایی یکی از چندین فنوتیپ شناختی بالقوه در اختلال اتیسم است؛ بنابراین، هدف این مطالعه بررسی رابطه کمبود کارکردهای اجرایی با علائم اختلال اتیسم است.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی، 50 کودک مبتلا به اختلال اتیسم عملکرد بالا با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از مراکز رشد، به آرا و تهران پارس انتخاب شدند. سپس، آزمون گارز و پرسشنامه سنجش دامنه اختلال اتیسم توسط درمانگران و آزمون های نوروسایکولوژیک عملکرد مداوم، استروپ و توجه انتقالی توسط آزمودنی ها تکمیل گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری استفاده شد.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد بین توجه انتخابی با علائم ارتباطات و تعاملات اجتماعی و بین توجه پایدار با علائم تعاملات اجتماعی و رفتارهای کلیشه ای رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p>0.001، p<0.01 و p<0.05). همچنین بین توجه انتقالی با علائم ارتباطات، تعاملات اجتماعی و رفتارهای کلیشه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (p<0.001، p<0.01 و p<0.05). علاوه براین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که توجه انتخابی و توجه انتقالی توانایی پیش بینی علائم ارتباطات و توجه پایدار توانایی پیش بینی علائم تعاملات اجتماعی و رفتارهاری کلیشه ای را دارد (p<0.01 و p<0.05).نتیجه گیری : نتایج این مطالعه از نقش کارکردهای اجرایی در علائم اختلال اتیسم حکایت دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می شود مداخلات درمانی نوین در ترمیم کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال اتیسم طراحی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2477

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1325 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    218-226
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1475
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

هدف: درد گردن یکی از علل مراجعه جوانان به مراکز کاردرمانی است که ممکن است در اثر وضعیت نامناسب بدنی از جمله قرارگرفتن طولانی مدت سر، گردن و شانه ها در وضعیت نامناسب حین کارهای روزمره و در طی تحصیل به وجود آید. این تحقیق به منظور بررسی رابطه درد گردن و زاویه سربه جلو در بین دانشجویان دختر و پسر در مقاطع تحصیلی مختلف به انجام رسید.روش بررسی: در این تحقیق همبستگی 1017 دانشجو (511 دختر، 506 پسر) از دانشگاه های شهر تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شرکت داشتند. انتخاب گروه های آموزشی به صورت هدفمند ولی انتخاب نمونه ها در این گروه ها به صورت تصادفی بوده است. در دختران میانگین سنی 23.74±3.91 سال، وزنی 57.33±8.87 کیلوگرم و قد 162.42±7.14 سانتی متر و پسران میانگین سنی 23.82±3.57 سال، وزنی 69.19±12.18 کیلوگرم و قد 174.70±7.97 سانتی متر بوده است. دانشجویان توسط پرسشنامه و مقیاس شدت درد (VAS) و گونیامتر مخصوص (HPSCI) برای اندازه گیری زاویه سر به جلو مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای بررسی رابطه از آزمون همبستگی پیرسون در نسخه 18 نرم افزار SPSS (با سطح معنی داری 0.05) استفاده شد.یافته ها: رابطه منفی و معنی داری بین درد گردن و وضعیت زاویه سربه جلو در بین دانشجویان دختر مقطع دکتری به دست آمد (p=0.007)؛ درحالی که این رابطه در بین دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان پسر مقطع دکتری معنی دار نشد (p>0.05).نتیجه گیری: با توجه به وجود رابطه بین درد گردن و وضعیت سربه جلو دانشجویان دختر در مقطع دکتری، می توان در برنامه های درمانی بر اصلاح وضعیت های نامناسب سر و شانه تاکید کرد. از طرفی به دلیل پیشرفت جامعه دانشجویی به سمت مقاطع تحصیلی بالاتر، این مساله برای آگاهی و اطلاع رسانی از وضعیت صحیح بدنی دانشجویان اهمیت زیادی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1475

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    228-233
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1415
  • دانلود: 

    565
چکیده: 

هدف: این مطالعه به منظور بررسی تاثیر تمرینات تراباند بر حس وضعیت عضلات داخلی و خارجی گرداننده شانه مردان ورزشکار مبتلا به سندرم گیر افتادگی شانه انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر مداخله ای و از نوع تحقیق نیمه تجربی به صورت طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است که در آن 30 نفر از مردان مبتلا به سندرم گیرافتادگی شانه با دامنه سنی 20 تا 30 سال در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل به صورت غیرتصادفی و هدفدار تقسیم شده بودند، شرکت داشتند. به منظور اندازه گیری حس وضعیت عضلات داخلی و خارجی گرداننده شانه از دستگاه ایزوکنتیک مدل بایودکس سیستم 3 ساخت کشور آمریکا استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی زوجی و مستقل در نسخه 21 نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: در گروه آزمایش پس از شش هفته تمرینات تراباند، بهبودی معنی داری در حس وضعیت عضلات داخلی و خارجی گرداننده شانه مردان ورزشکار مبتلا به سندرم گیرافتادگی شانه در سه زاویه 0، 45 و 90 درجه در سطح معنی داری 0.05 ایجاد شد (p=0.05).نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تمرینات تراباند منجر به بهبودی حس وضعیت هر دو گروه عضلانی داخلی و خارجی گرداننده شانه مردان ورزشکار مبتلا به سندرم گیرافتادگی می شود؛ از این رو، از این تمرینات به دلیل مزایای آن می توان به صورت گسترده در تیم های ورزشی و همچنین برای توان بخشی آسان و سریع تر بیماران بهره گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1415

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 565 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    234-241
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1053
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف ساخت و بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی آزمون دایکوتیک کلمات هم قافیه آمیخته در جمعیت هنجار 25-18 ساله فارسی زبان انجام گرفته است.روش بررسی: نسخه فارسی آزمون حاضر، از 15 جفت کلمه تک هجایی هم قافیه تشکیل و در قالب 4 لیست 30 تایی تنظیم شده است. کلمات هر جفت به طور هم زمان یکی به گوش چپ و دیگری به گوش راست ارائه و منجر به درک یک مفهوم آمیخته منفرد می شوند. پس از انتخاب مواد آزمون از فرهنگ فارسی معین براساس معیارهای موردنظر و جفت کردن کلمات هم قافیه، روایی محتوایی با نظرسنجی از 10 کارشناس خبره و از طریق روش لاوشه به دست آمد و جفت کلمات با روایی بالا انتخاب و فهرست آزمون تنظیم گردید. سپس، کلمات هر فهرست به صورت دایکوتیک روی لوح فشرده ضبط گردید. درادامه، مطالعه حاضر روی 124 فرد هنجار راست دست (68 زن و 56 مرد) در محدوده سنی 25-18 سال اجرا و نتایج در فرم های امتیازدهی طراحی شده ثبت گردید. به منظور بررسی پایایی آزمون پس از دو هفته از اجرای اولیه، 15 نفر از افراد دوباره مورد ارزیابی قرارگرفتند.یافته ها: بین میانگین امتیازات گوش راست و چپ تفاوت معنادار مشاهده شد (p<0.001). شاخص روایی محتوا (CVR) برای هر آیتم آزمون بین 0.8 تا 1، ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون-بازآزمون 0.83 (p<0.001) و آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی درون رده ای (ICC) برای پایایی بین لیست های آزمون به ترتیب 0.81 و 0.84 به دست آمد و بین لیست ها همبستگی معنی دار مشاهده گردید.نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده، نسخه فارسی آزمون حاضر از روایی محتوایی و پایایی خوبی برخوردار است و می تواند در تشخیص عملکرد جسم پینه ای، سوبرتری نیمکره های مغزی و ارزیابی پردازش شنیداری مفید باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    242-250
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1185
  • دانلود: 

    950
چکیده: 

هدف: ثبات دینامیک در شانه، جزیی حیاتی است و هرگونه اختلال در عملکرد عضلاتی که به حفظ این ثبات کمک می کند منجر به پاتولوژی می شود. یکی از عوامل برهم زننده عملکرد عضلات، خستگی است. ازآنجایی که بر طبق اطلاعات گروه تحقیق تا به حال پژوهش جامعی این مطالعات را مورد بررسی قرار نداده است؛ بنابراین، هدف از انجام این مطالعه مروری نظام مند، بررسی تاثیر خستگی عضلانی بر بیومکانیک طبیعی کمربند شانه ای است.روش بررسی: این مطالعه براساس جستجوی الکترونیکی در بانک های اطلاعاتی پاب مد (PubMed)، اسکوپوس (Scopus)، الزویر (Elsevier)، اوید (Ovid)، سیناهیل (CINAHL)، ساینس دایرکت (Science Direct)، پروکوییست (ProQuest)، تامپسون (Thompson)، امبیس (EMBASE) و مدلاین (Medline) در فاصله زمانی بین سال های 2012-1995 انجام گرفته است. کلیدواژه های استفاده شده عبارت از شانه، خستگی عضلانی، حس عمقی و کینماتیک بود.یافته ها: حاصل این جستجوی الکترونیکی در بانک های اطلاعاتی مذکور، 350 مقاله بود که 22 مطالعه معیارهای لازم را برای ورود به مطالعه داشتند. تفاوت های بین مطالعات از نظر تعداد نمونه ها، پروتکل خستگی و روش های اندازه گیری مورد بررسی قرار گرفتند.نتیجه گیری: بررسی مقالات نشان داد که خستگی فعالیت عضلات کمربند شانه ای و در نتیجه کینماتیک ناحیه را تغییر می دهد و همچنین منجر به کاهش حس عمقی در طی وضعیت ها و حرکات مختلف در هر دو مفاصل اسکاپولوتراسیک و گلنوهومرال می شود. به طورکلی، نتایج نشان داد که شواهد کافی مبنی بر تاثیر خستگی بر کینماتیک کمربند شانه ای وجود دارد و بیومکانیک طبیعی شانه را تغییر می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1185

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 950 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    252-260
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    875
  • دانلود: 

    758
چکیده: 

هدف: هدف از تحقیق حاضر، بررسی و تعیین ارتباط زیرمجموعه های ادراک بینایی با مولفه های دقت و سرعت مهارت خواندن دانش آموزان فلج مغزی پایه دوم دبستان است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی و تحلیلی، تعداد 24 نفر از دانش آموز فلج مغزی پایه دوم دبستان (10 دختر و 14 پسر) به صورت دردسترس از کلینیک ها و مراکز توان بخشی شهر تهران براساس مناطق جغرافیایی انتخاب شدند. مهارت های ادراک بینایی، با آزمون مهارت های ادراک بینایی غیروابسته به حرکت (TVPS-R) و مهارت خواندن نیز به وسیله آزمون تشخیصی خواندن مورد سنجش قرار گرفت. نتایج به دست آمده پس از بررسی نوع توزیع متغیرها براساس آزمون کولوموگروف-اسمیرونوف و با استفاده از آزمون های غیرپارامتریک اسپیرمن با نسخه 18 نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های این مطالعه در آزمون همبستگی اسپیرمن نشان داد که بین نمرات استاندارد هفت حوزه ادراک بینایی با دو مولفه مهارت خواندن در دانش آموزان فلج مغزی رابطه معناداری وجود دارد. مولفه های تمییز بینایی، حافظه بینایی، روابط فضایی-بینایی، ثبات شکل بینایی، حافظه توالی بینایی، شناخت شکل از زمینه و اکمال بینایی با دقت و سرعت در ارتباط است (p<0.05).نتیجه گیری: ارتباط هر یک از مهارت های ادراک بینایی با دقت و سرعت مهارت خواندن دانش آموزان فلج مغزی کلاس دوم دبستان مشهود و معنادار است و می توان چنین نتیجه گرفت که به منظور بهبود مهارت خواندن دانش آموزان فلج مغزی در زمینه های دقت و سرعت، می توان از این تمرینات ادراک بینایی استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 758 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    262-269
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1773
  • دانلود: 

    984
چکیده: 

هدف: هدف این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران است.روش بررسی: این مطالعه، مطالعه ای توصیفی است که از روش نمونه گیری تمام شماری و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر روی 116 نفر از اساتید انجام پذیرفت. سپس، داده های حاصل از پژوهش از طریق آزمون تحلیل واریانس تک متغیری با اندازه گیری های مکرر آزمون بونفرونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: یافته های این مطالعه بیانگر آن است که بین میانگین نمرات اساتید در هر یک از حیطه های «مشارکت دانشجویان» (با میانگین 23.2) و انحراف استاندارد (با میانگین 2.8)، «کیفیت ارتباطات میان فردی دانشجویان» (با میانگین 25.1) و انحراف استاندارد (با میانگین 4.1)، «سبک تفکر اساتید» (با میانگین 24.2) و انحراف استاندارد (با میانگین 3.4)، «کیفیت زندگی کاری اساتید» (با میانگین 23.3) و انحراف استاندارد (با میانگین 4.1) و «نگرش اعضای هیات علمی نسبت به عوامل حرفه ای» (با میانگین 26.1) و انحراف استاندارد (با میانگین 3.1) در زمینه مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری تفاوت معنادار وجود دارد (p<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه می توان چنین عنوان کرد که حیطه های «نگرش اساتید نسبت به عوامل حرفه ای» و «کیفیت ارتباطات میان فردی دانشجویان» بیشترین تاثیر را بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی–یادگیری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 984 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6