مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید

صفحات

 صفحه شروع 262 | صفحه پایان 269

چکیده

 هدف: هدف این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران است.روش بررسی: این مطالعه, مطالعه ای توصیفی است که از روش نمونه گیری تمام شماری و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر روی 116 نفر از اساتید انجام پذیرفت. سپس, داده های حاصل از پژوهش از طریق آزمون تحلیل واریانس تک متغیری با اندازه گیری های مکرر آزمون بونفرونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: یافته های این مطالعه بیانگر آن است که بین میانگین نمرات اساتید در هر یک از حیطه های «مشارکت دانشجویان» (با میانگین 23.2) و انحراف استاندارد (با میانگین 2.8), «کیفیت ارتباطات میان فردی دانشجویان» (با میانگین 25.1) و انحراف استاندارد (با میانگین 4.1), «سبک تفکر اساتید» (با میانگین 24.2) و انحراف استاندارد (با میانگین 3.4), «کیفیت زندگی کاری اساتید» (با میانگین 23.3) و انحراف استاندارد (با میانگین 4.1) و «نگرش اعضای هیات علمی نسبت به عوامل حرفه ای» (با میانگین 26.1) و انحراف استاندارد (با میانگین 3.1) در زمینه مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری تفاوت معنادار وجود دارد (p<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه می توان چنین عنوان کرد که حیطه های «نگرش اساتید نسبت به عوامل حرفه ای» و «کیفیت ارتباطات میان فردی دانشجویان» بیشترین تاثیر را بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی–یادگیری دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اباذری، زینب، میرجانی اقدم، اکبر، و چراغی، آزاددخت. (1394). عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 16(3)، 262-269. SID. https://sid.ir/paper/43669/fa

Vancouver: کپی

اباذری زینب، میرجانی اقدم اکبر، چراغی آزاددخت. عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1394؛16(3):262-269. Available from: https://sid.ir/paper/43669/fa

IEEE: کپی

زینب اباذری، اکبر میرجانی اقدم، و آزاددخت چراغی، “عوامل موثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 16، no. 3، pp. 262–269، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43669/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button