Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    9-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    290
  • دانلود: 

    493
چکیده: 

هدف پژوهش، تدوین الگوی ساختاری تأثیر کیفیت اطلاع رسانی بر انگیزه ی دانشجویان در مشارکت به فعالیت های ورزشی: نقش میانجی محدودیت ها در دانشجویان دختر و پسر ورزشکار دانشگاه علامه طباطبائی تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی و جامعه ی آماری پژوهش، کلیه ی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه بودند که در سال تحصیلی 1395-1394 در جشنواره ی ورزشی دانشگاه مشارکت داشتند (650=N). تعداد نمونه ی آماری پژوهش با استفاده از جدول مورگان برای پسران 196 نفر و برای دختران 148 نفر بود. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی ایک سو (2010) بود. روایی آن توسط متخصصان مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آن 89 درصد به دست آمد. داده ها جهت مدل یابی به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آموس[1] نسخه ی 24 تحلیل شدند. نتایج پژوهش تأییدکننده ی روابط ساختاری مفروض بود؛ به طوری که کیفیت اطلاع رسانی به طور مستقیم (25/0) و هم به طور غیرمستقیم از طریق میانجی محدودیت (09/0-) بر انگیزه تأثیر داشت. متغیر محدودیت به طور مستقیم بر انگیزه های دانشجویان تأثیر معنادار و معکوس داشت (76/0-). بنابراین نتایج مدل ساختاری بیان کننده ی آن است که با افزایش اطلاع رسانی و کاهش محدودیت ها، انگیزه ی شرکت در مسابقات ورزشی در بین دانشجویان دختر و پسر بیشتر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 493 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    23-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    444
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

هدف این تحقیق، شناسایی میزان تأثیر بازاریابی کارآفرینانه در ایجاد و ارتقای عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط ورزشی است. این تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه ی آماری تحقیق، شامل کارآفرینان برتر ورزشی شهر تهران، شامل تولیدکنندگان و توزیع کنندگان عمده ی محصولات ورزشی بود و از میان آنها، 103نفر به عنوان نمونه ی آماری از طریقنمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ی محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه 68/0و پایایی آن 85/0=α به دست آمد. در این تحقیق از آمارتوصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و از آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون، آزمون دوربین-واتسون و آزمون رگرسیون خطی، استفاده شد. در نهایت، یافته های تحقیق و همچنین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد که هر یک از ابعاد هفت گانه ی بازاریابی کارآفرینانه (به جز بعد اهرم کردن منابع) تأثیر مثبت و معناداری درایجاد و ارتقای عملکرد کسب وکارهای کوچک و متوسط ورزشی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 444

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    33-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    683
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه ی بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان با میانجی گری ارزش تجربه شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی – همبستگی است. جامعه ی آماری مشتریان مجموعه های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد بودند. 395 پرسشنامه از پاسخگویان به صورت تصادفی جمع آوری و به عنوان نمونه برای تجزیه وتحلیل آماری در نظر گرفته شدند. برای بررسی پایایی و روایی آزمون از آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارزیابی مدل و فرضیه ها از معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آموس استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد بازاریابی تجربی بر ارزش تجربه شده اثر معناداری دارد. همچنین رابطه ی معناداری بین بازاریابی تجربی و رضایت از طریق ارزش تجربه شده وجود داشت، اما ارتباط بازاریابی تجربی با وفاداری با میانجی گری ارزش تجربه به تنهایی امکان پذیر نبود، بلکه برای ارتباط معنادار در کنار ارزش تجربی به رضایت مشتریان نیاز است. بازاریابی تجربی بازیگری جدید در استراتژی های بازاریابی است، رویکرد مبتنی بر تجربه ی تعاملی، که در کنار کانال های ارتباطی دیگر به دنبال ایجاد ارزش است تا از آن طریق بستر دلبستگی دوجانبه ی برند و مصرف کننده را فراهم سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 683

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    33-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    424
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده ها آمیخته از نوع اکتشافی متوالی بود. ابزار جمع آوری داده ها در فاز کیفی، مصاحبه های نیمه ساختاریافته و باز با 23 نفر از ورزشکاران حرفه ای، مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روان شناسان و جامعه شناسان ورزشی بود. داده ها در فاز کیفی، از طریق روش کدگذاری در سه مرحله ی باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. یافته ها شامل 80نشان در کدگذاری باز بود؛ و در کدگذاری محوری در قالب شش مفهوم، محصول، قیمت، مکان، ترویج، سیاستگذاری و مشارکت طبقه بندی شدند. در مرحله ی کدگذاری انتخابی الگوی رفتار ورزشکاران حرفه ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی تدوین شد. ابزار پژوهش در فاز کمی تحقیق، پرسشنامه ی محقق ساخته برگرفته از نتایج کیفی پژوهش بود. نمونه گیری در فاز کیفی، هدفمند به روش گلوله برفی و در فاز کمی، تصادفی، و طبقه بندی شده بود. در فاز کمی تحقیق از معادلات ساختاری تحت نرم افزار Smart PLS 3. 00به منظور ارزیابی الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه ای ایران استفاده شد. طبق نتایج آزمون t تمامی بارهای عاملی در سطح اطمینان 99% معنا دار است و در تدوین الگوی رفتار ورزشکاران حرفه ای ایران نقش معنا داری را ایفا کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Izadi Behzad | Roozfarakh Abdullah

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    49-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The aim of this study was to investigate the relationship of experiential marketing with customer satisfaction and loyalty through mediating the experienced value. The present study was applied in terms of aims and descriptive-correlation method. The statistical population consisted of customers of sport complexes in Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad province. 395 questionnaires were randomly collected from respondents and considered as the sample for statistical analysis. Cronbach’ s alpha and confirmatory factor analysis were used to examine the reliability and validity of the test. To evaluate the model and hypotheses, structural equation modeling was used with Amos software. The results showed that the dimensions of experiential marketing had a significant effect on the experienced value. There was also a significant relationship between experiential marketing and satisfaction through experienced value, but the relationship between experiential marketing and loyalty with the mediation of experienced value alone was not possible, rather for a significant relationship, customer satisfaction was required in addition to experienced value. Experiential marketing is a new factor in marketing strategies, an interactive experience-based approach which seeks to create value along with other communication channels so that it can provide a dual engagement for consumer and brand.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

هدف از این پژوهش مطالعه ی پارامترهای تأثیرگذار بر محیط عمومی ورزش قهرمانی است. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف، بنیادی نظری است. متغیر وابسته ی این پژوهش ورزش قهرمانی با شاخص جایگاه کشورها در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو است و متغیرهای مستقل پژوهش شامل میزان جمعیت کشورها، میزان وسعت سرزمینی کشورها، میزان تولید ناخالص داخلی کشورها، میزان سطح رفاه کشورها و شاخص توسعه ی علمی است. شیوه ی جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و ابزار اندازه گیری تحقیق، فرم های جمع آوری داده ها بوده است، که از سایت های معتبر اطلاعات سنجی استخراج شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل اطلاعات کشورهایی که در المپیک 2012 و 2016 دارای جایگاه بوده اند، است. برای تجزیه وتحلیل یافته ها از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. نتایج تأثیر سه عامل میزان جمعیت، وسعت سرزمینی و تولید ناخالص داخلی را بر توسعه ی ورزش قهرمانی تأیید و تأثیر دو عامل سطح رفاه و علمی را تأیید نکرده است. همچنین نتایج نشان داد تأثیر این عوامل در قاره های مختلف متفاوت است. در نهایت می توان گفت این پنج عامل به تنهایی قادر به پیش بینی توسعه ی ورزش قهرمانی نیستند و در تعامل با یکدیگر و سایر عوامل مستقیم می توانند اثرگذار باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    73-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    561
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

هدف این پژوهش، تدوین استراتژی های توسعه ی ورزش روستایی با تأکید بر ورزش های بومی و محلی بود. اجرای این پژوهش براساس روش تحلیل سلسله مراتبی[1]AHP است. این روش بر ریاضی مبتنی است و پرسشنامه ی آن به کمک نخبگان پر شد. برای تجزیه وتحلیل و حصول نتایج از داده های جمع آوری شده از نرم افزار Expert Choice استفاده شد. نتایج نشان داد که استراتژی های SO با وزن نهایی 368/0 در رتبه ی اول و پس از آن استراتژی های WO با وزن نسبی 281/0 در رتبه ی دوم و استراتژی های ST با وزن نسبی 196/0 در رتبه ی سوم و استراتژی های WT با وزن نسبی 156/0در رتبه ی چهارم اهمیت قرار دارد. بدین ترتیب بهترین استراتژی ها شامل احیا، حفظ، نگهداری و گسترش محیط های فیزیکی طبیعی با استعدادهای گوناگون در روستاها، برگزاری المپیادهای ورزش های بومی-محلی (هر سال به میزبانی یک یا چند روستای مجاور)، تأسیس اقامتگاه های طبیعی برای بوم گردی (اکوتوریست ها)، راه اندازی کارناوال های ورزشی-شادی در مناطق گوناگون روستایی، قانونمند کردن ورزش های روستایی و تدوین آیین نامه برای آنها و تصویب آنها در فدراسیون ورزش های بومی-محلی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 561

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    89-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1119
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیلی بود. جامعه ی آماری تحقیقشامل استادان دانشگاهی متخصص در زمینه ی بازاریابی ورزش و برندینگ، اعضای کمیته ی بازاریابی فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه های فوتبال کشور بود. روش نمونه گیری از نوع نظری بود. در مجموع پاسخ دهندگان شامل یازده نفر از استادان مدیریت ورزشی، سه نفر از استادان مدیریت بازرگانی، چهار نفر از مدیران باشگاه ها و سه نفر از اعضای کمیته ی بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند (در مجموع 21 نفر). ابزار تحقیق در مرحله ی شناسایی عوامل مصاحبه و در مرحله ی اولویت بندی پرسشنامه مقایسات زوجی بود. از روش ای. اچ. پی برای اولویت بندی عوامل استفاده شد. نتایج نشان داد که براساس دیدگاه خبرگان ارزش ویژه ی برند، قوانین، هویت تیمی هواداران و اقدامات بازاریابی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال بودند. عوامل ارزش ویژه ی برند که در تعمیم برند باشگاه مؤثرند، شامل عوامل مرتبط با تیم (موفقیت، بازیکنان ستاره و سرمربی)، عوامل مرتبط با سازمان (تاریخچه ی باشگاه، سطح لیگ و حامی مالی) و عوامل مرتبط با بازار (منطقه ی جغرافیایی، پوشش رسانه ای و سطح رقابت) و اقدامات بازاریابی شامل تناسب، کیفیت و ترویج مناسب بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button