مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,120
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیلی بود. جامعه ی آماری تحقیقشامل استادان دانشگاهی متخصص در زمینه ی بازاریابی ورزش و برندینگ, اعضای کمیته ی بازاریابی فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه های فوتبال کشور بود. روش نمونه گیری از نوع نظری بود. در مجموع پاسخ دهندگان شامل یازده نفر از استادان مدیریت ورزشی, سه نفر از استادان مدیریت بازرگانی, چهار نفر از مدیران باشگاه ها و سه نفر از اعضای کمیته ی بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند (در مجموع 21 نفر). ابزار تحقیق در مرحله ی شناسایی عوامل مصاحبه و در مرحله ی اولویت بندی پرسشنامه مقایسات زوجی بود. از روش ای. اچ. پی برای اولویت بندی عوامل استفاده شد. نتایج نشان داد که براساس دیدگاه خبرگان ارزش ویژه ی برند, قوانین, هویت تیمی هواداران و اقدامات بازاریابی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال بودند. عوامل ارزش ویژه ی برند که در تعمیم برند باشگاه مؤثرند, شامل عوامل مرتبط با تیم (موفقیت, بازیکنان ستاره و سرمربی), عوامل مرتبط با سازمان (تاریخچه ی باشگاه, سطح لیگ و حامی مالی) و عوامل مرتبط با بازار (منطقه ی جغرافیایی, پوشش رسانه ای و سطح رقابت) و اقدامات بازاریابی شامل تناسب, کیفیت و ترویج مناسب بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنسبردی، علی، خبیری، محمد، و موید، ندا. (1397). تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 6(23 )، 89-102. SID. https://sid.ir/paper/373358/fa

    Vancouver: کپی

    بنسبردی علی، خبیری محمد، موید ندا. تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛6(23 ):89-102. Available from: https://sid.ir/paper/373358/fa

    IEEE: کپی

    علی بنسبردی، محمد خبیری، و ندا موید، “تحلیل و اولویت بندی عوامل موفقیت تعمیم برند باشگاه های فوتبال از دیدگاه خبرگان،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 6، no. 23 ، pp. 89–102، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button