Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1860
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1860

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1133
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1133

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امیرتاش علی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    11-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2960
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

خطای اندازه گیری به طور عام در همه رشته های علوم مشاهده می شود. روشهای ارزشیابی خطای اندازه گیری از سوی روانشناسان توسعه یافته است و کاربرد امروزه در بیشتر علوم به چشم می خورد. یکی از ویژگیهای مهم ابزار اندازه گیری برای کاهش خطا در جمع آوری اطلاعات خام در تربیت بدنی و سایر علوم، پایایی آماری آنهاست. پایایی از نظر علمی، نسبت واریانس بدون خطا بر کل واریانس یک دسته نمرات است و معمولا با ضریب همبستگی محاسبه می شود. در مقاله حاضر دو نوع پایایی مورد بررسی قرار گرفته است:1- پایایی زمانی آزمون در کاربردهای متعدد .2- ثبات درونی. نوع اول از طریق محاسبه ضریب همبستگی بین تکرارهای آزمون با روشهای همبستگی و یا تحلیل واریانس در نمره های تکراری و نوع دوم توسط روشهای دو نیمه کردن کودر ریچاردسون و بالاخره ضریب آلفا ارزشیابی می شود. عینیت نیز که پایایی بین آزمایشگران هم تراز است و رابطه نزدیکی با پایایی دارد موضوع دیگر مقاله است. این مبحث نشان می دهد که برای محاسبه عینیت کم و بیش از همان روشهای محاسباتی پایایی استفاده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    31-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4054
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: در این پژوهش آزمون هشت گانه راکتی (ROT) معرفی و روایی منطقی و محتوای این آزمون برای تمام رشته های راکتی و نیز روایی معیار و پیش بین آن برای رشته بدمینتون بررسی می شود. روش: 200 دانش آموز دختر (10 تا 12 سال) به صورت خوشه ای هدفدار انتخاب و با انجام تست های آنتروپومتریک جهت بدمینتون غربال اولیه شدند. از 32 نفر برتر ROT به عمل آمد. سپس 18 نفر از آنها در یک دوره 8 هفته ای آموزش بدمینتون شرکت داده شدند. در پایان دوره آموزشی از آزمودنی ها 3 نوع آزمون به عمل آمد: مسابقه بدمینتون، آزمون های مهارتی لوخارت مک فرسن بدمینتون، و ROT مجدد. همچنین از 28 دانشجوی دختر (18 تا 22 سال) شرکت کننده در کلاس بدمینتون آزمون های مهارتی و ROT به عمل آمد. یافته ها: ضریب عینیت ROT توسط 3 داور که همزمان به آزمودنی ها نمره داده بودند، برابر 0.9995 به دست آمد. ضریب پایایی برای 4 بار تکرار تست در خلال 8 هفته آموزش برابر 0.90 بود. با استفاده از دانش آموزان، روایی پیش بین برابر 0.51 الی 0.56 و روایی معیار برابر 0.58 به دست آمد. زمان پیش آزمون برابر 147(±31) و پس آزمون برابر 113(±19) ثانیه بود (P<0.0001). این موضوع نشان می دهد که آزمون به خوبی به سطح مهارت بدمینتون حساس است. نتیجه گیری: عینیت بالای 0.99 موید آن است که ROT از حیث داوری ساده است و با عینیت بالایی قابلیت اجرا دارد. با توجه به فاصله زمانی دو ماهه بین پیش و پس آزمون، ضریب پایایی 0.90 رضایت بخش است. 0.10 جابجایی در نمرات آزمون می تواند مربوط به تفاوت های فردی مربوط به سرعت رشد و استعداد یادگیری در طول 2 ماه مرتبط باشد. با توجه به عوامل متعدد دخیل در استعداد ورزشی و شکوفایی آن، ضرایب روایی بالاتر از 0.50 برای تست های استعدادیاب مناسب ارزیابی می شوند. اطلاعات به دست آمده در این تحقیق هم سو بوده و پیشنهاد می کنند ROT ابزار استعدادیاب مناسبی برای ورزش های راکتی است و به خصوص برای استعدادیابی بدمینتون قابل توصیه می باشد. این آزمون در حال حاضر منحصر به فرد و بدون رقیب است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4054

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

علی زاده محمدحسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    47-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1063
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سه روش تمرین درمانی، برق درمانی و دارو درمانی انجام گرفت. روش: 15 زن مبتلا به کمر درد حاد با میانگین سنی 22 سال انتخاب شدند. بیماران جهت ارزیابی میزان تاثیر پروتکل های درمانی، قبل و بعد از درمان پرسشنامه Oswestry را تکمیل نمودند. آزمودنی های گروه دارو درمانی به مصرف داروهای رایج در پروتکل های درمانی کمردرد اقدام نمودند. آزمودنی های گروه برق درمانی به مدت 5 هفته و هر هفته سه جلسه با استفاده از وسایل برقی تحت درمان قرار گرفتند و آزمودنی های گروه تمرین درمانی نیز به مدت 12 جلسه با پروتکل معین شامل تمرینات کششی و تقویتی عضلات مورد نظر تحت درمان قرار گرفتند. با استفاده از روش آنالیز واریانس یک سویه و آزمون تعقیبی LSD سه روش با یکدیگر مقایسه شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میان گروه های برق درمانی، دارو درمانی، و تمرین درمانی اختلاف معنی داری وجود دارد. (p < 0.05). علیرغم تاثیر هر سه روش در کاهش درد روش برق درمانی 71 درصد بهبود در عملکرد بیماران و کاهش کمردرد داشته است. گروه دارودرمانی به میزان 27 درصد و گروه تمرین درمانی به میزان 40 درصد کاهش کمردرد داشته اند.  نتیجه گیری: روش برق درمانی نسبت به دو روش تمرین درمانی و دارو درمانی تاثیر بیشتر در کاهش درد بیماران زن مبتلا به کمردرد و بهبود عملکرد آنان داشته است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1063

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    61-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1872
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف:هدف از این پژوهش، هم سنجی کارایی مکانیکی، حداکثر اکسیژن مصرفی و تغییرات برخی متغیرهای دیگر قلبی – ریوی کودکان فلج مغزی اسپاستیک (cp) نوع دایپلژیک متعاقب اجرای برنامه تمرینات هوازی زیر بیشینه بود. روش: 15 کودک فلج مغزی اسپاستیک دایپلژی با ضایعه متوسط تا شدید و دامنه سنی 9 تا 14 سال، با میانگین و انحراف معیار قد 131±6.34 سانتی متر و وزن 29.8±5.63 کیلوگرم داوطلبانه در یک برنامه ورزشی شرکت کردند و 18 کودک سالم همتایشان (گروه کنترل) به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. گروه تجربی تمرینات هوازی را با میانگین شدت %HRR = 46±2.5 برای مدت 3 ماه، سه نوبت در هفته و در محیطی با دمای 18 تا 22 درجه سانتیگراد اجرا کردند. مدت هر نوبت ورزش برای بیماران فلج مغزی 20 تا 25 دقیقه با دامنه ضربان قلب 144 ضربه در دقیقه ادامه یافت. کارایی مکانیکی مطابق پروتکل اصلاح شده مک مستر روی چرخ کارسنج تنتوری در شرایط آزمایشگاهی اندازه گیری شدند. یافته ها: کارایی مکانیکی خالص و ناخالص بیماران در پایان برنامه تمرینی به طور معنی داری افزایش یافت (به ترتیب 14±1.4 و 12.72±1.11 در پیش آزمون در مقابل 15.83±1.25 و 14.31±0.85 در پس آزمون). پس از اجرای برنامه توانبخشی ضربان قلب زیربیشینه بیماران کاهش چشمگیری داشت          (P < 0.05).همچنین حداکثر اکسیژن مصرفی بین وضعیت های پیش و پس آزمون بیماران و گروه سالم تفاوت معنی داری نداشت. نتیجه گیری: بیماران فلج مغزی اسپاستیک به دلیل درجه اسپاستیسیتی شدید، هزینه انرژی بالاتر، کارایی مکانیکی پایین تر و ضربان قلب بالاتر (تحت شرایط اجرای کار معین) نسبت به افراد سالم برخوردارند. از طرف دیگر، ورزش و تمرینات هوازی می تواند در بهبود عملکرد فیزیولوژیکی دستگاه عضلانی بیماران CP موثر بوده و کارایی مکانیکی آنان را به نحو چشمگیر افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قنبری نیاکی عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    77-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1992
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: بررسیها نشان می دهد که مردان با فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی منظم، بویژه استقامتی، کمتر در معرض بیماری ها و مرگ و میرهای ناشی از تصلب شرائین و شریان کرونری قلب قرار می گیرند. نتایج برخی از گزارشات پژوهشی حاکی از آن است که افراد تمرین کرده استقامتی سطوح لیپوپروتئین پرچگال (ضد خطر) بالاتر و لیپوپروتئین کم چگال (خطرناک) سرم یا پلاسمای کمتری نسبت به گروه هم ترازخود دارند. هدف ازاین پژوهش بررسی اثرات تمرینی در رشته های جودو و کشتی بر سطوح چربی ها و لیپوپروتئین های سرم است. روش: 29 مرد جوان سالم با دامنه سنی 25-20 سال در قالب 3 گروه جودوکارو کشتی گیر و عادی به طور داوطلب پس از اطلاع از شرایط، دراین پژوهش شرکت کردند. مقدار 10 سی سی خون از ورید بازویی آنها گرفته شد افراد به مدت 12 تا 14 ساعت ناشتا بودند و متعاقب آن چربی ها و لیپوپروتئین های خون به روشهای آنزیمی و محاسباتی به دست آمد. یافته ها: نتایج حاصل از پژوهش از سطوح پایین تر تری گلیسیرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین پرچگال و لیپوپروتئین بسیار کم چگال در جودوکاران در مقایسه با دو گروه دیگر حکایت دارد. نتیجه گیری: از یافته های پژوهش می توان چنین نتیجه گرفت که تغییرات در سطوح لیپوپروتئین پرچگال می تواند مستقل از تغییرات در غلظت تری گلیسیرید و کلسترول تام باشد و عوامل مختلف دیگری از جمله عدم فعالیت بدنی، سبک زندگی، برنامه های مختلف غذایی نیز موثر هستند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1992

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    95-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1163
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف بررسی روایی و پایایی آزمون یک مایل جاگینگ در مقایسه با آزمون بروس در برآورد Vo2max دانشجویان پسر 18- 29 ساله دانشگاه تهران انجام شده است. روش: 50 دانشجو به عنوان آزمودنی به طور تصادفی انتخاب شدند. پس از ثبت مشخصات بدنی آزمودنی ها، هر یک از آن، در هفته اول، آزمون بروس و در هفته دوم و سوم، آزمون یک مایل جاگینگ را انجام دادند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین آزمون های بروس و یک مایل جاگینگ در برآورد Vo2max همبستگی معنی داری (r=0.818) وجود داشت. بین Vo2max حاصل از تکرار آزمون یک مایل جاگینگ همبستگی معنی داری (r=0.845) وجود داشت، ولی بین میانگین های آن اختلاف معنی داری موجود نبود. بین Vo2max حاصل از آزمودنی های یک مایل جاگینگ و بروس با درصد چربی بدن آزمودنی ها به ترتیب همبستگی معنی داری (r= -0.425 , r= -0.619) وجود داشت. شاخص توده بدن آزمودنی ها با Vo2max حاصل از آزمون یک مایل جاگینگ همبستگی معنی داری (r= -0.451) داشت، ولی با Vo2max حاصل از آزمون بروس همبستگی معنی داری (r= 0.217) نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    107-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2304
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: تعیین اولویت های پژوهشی در تربیت بدنی و علوم ورزشی وسیله ای برای اعتبار بخشیدن به تصمیمات اتخاذ شده تلقی می شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین اولویت های پژوهشی در تربیت بدنی و علوم ورزشی از دیدگاه مدیران و مسئولان اجرایی تربیت بدنی سراسر کشور انجام شد. روش: در این خصوص دیدگاه های کلیه مدیران اجرایی تربیت بدنی سراسر کشور از طریق یک پرسش نامه پنج بخشی جمع آوری گردید. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از تکنیک دلفای استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از انجام پژوهش نشان داد که سه ملاک کاربردی بودن (با 165 امتیاز)، نوآوری و ابتکار (با 153 امتیاز) و اهمیت به ارزشهای فرهنگی و اجتماعی (با 150 امتیاز) در اجرای تحقیقات علوم ورزشی به ترتیب سه اولویت اول را به خود اختصاص می دهند. در ارتباط با حوزه های کلان پژوهشی، ورزش آموزش و پرورش (با 170 امتیاز) ورزش همگانی (با 160 امتیاز) و ورزش قهرمانی (با 151 امتیاز)، آزمایشگاه علوم ورزشی (با 149 امتیاز) و روانشناسی ورزش (با 146 امتیاز) نیز به عنوان سه اولویت اول انتخاب شدند. نتیجه گیری: به طور کلی، با توجه به نتایج به دست آمده می توان چنین نتیجه گیری کرد که در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی، تحقیقاتی باید صورت گیرد که دارای ویژگی کاربردی باشد، در حوزه ورزش آموزش و پرورش قرار بگیرد و در ارتباط با علم تمرین باشد. در این صورت، پژوهش ها بر اساس نیازهای واقعی جامعه ورزش کشور به اجرا در می آیند و از پراکنده کاری تحقیقاتی جلوگیری به عمل خواهد آمد و خط مشی تحقیقات در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی به روشنی ترسیم می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    123-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4106
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی و شناخت ناهنجاری های ستون فقرات و اندام تحتانی دانش آموزان پسر و ارتباط این ناهنجاری ها با سه عامل سن، وزن و قد انجام گردید. روش: آزمودنی های پژوهش حاضر را 1688 پسر 11 تا 13 ساله شهرستان کرج با میانگین قد 152 ± 0.68 سانتی متر و وزن 49.2 ± 7.48 کیلوگرم تشکیل می دادند. در این پژوهش، ابتدا با استفاده از دوربین دیجیتال از هر یک از آزمودنیها ازسه نما (قدامی – خلفی – پهلویی) عکس برداری گردید و سپس توسط نرم افزار حرکات اصلاحی، ناهنجاری های این دانش آموزان ارزیابی و ثبت شد. برای تعیین میانگین، انحراف استاندارد و ارتباط میزان ناهنجاری ها با عوامل مذکور از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد (p<0.05). یافته ها: بر اساس یافته های این پژوهش، میزان شیوع این ناهنجاری ها به قرار زیر مشاهده شد: سربه جلو 9.83 درصد، گردن کج 2.61 درصد، کیفوز 10.07 درصد، اسکولیوز 7.58 درصد، لوردوز 22.99 درصد، زانوی پرانتزی 6.93 درصد، زانوی ضربدری 6.69 درصد، شانه افتاده 19.37 درصد و افتادگی لگن 0.65 درصد. همچنین یافته ها نشان داد که: 1- بین عامل سن با ناهنجاری های سربه جلو، کیفوز، اسکولیوز، و افتادگی لگن ارتباط معنی داری وجود دارد. 2- بین عامل وزن با ناهنجاری های لوردوز، زانوی پرانتزی و زانوی ضربدری ارتباط معنی داری وجود دارد. 3- بین عامل قد با ناهنجاری های سربه جلو، کیفوز، اسکولیوز، زانوی پرانتزی و افتادگی لگن ارتباط معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که اولا میزان شیوع ناهنجاری در دانش آموزان مقطع راهنمایی بسیار بالاست و ثانیا بروز این ناهنجاری ها با عواملی همچون سن، وزن و قد ارتباط دارد. بنابراین با توجه به مطالب مذکور به مربیان و والدین توصیه می شود که نه تنها می بایست چاقی و اضافه وزن را در دانش آموزان کنترل کنند، بلکه با علم به این مطلب که وضعیت بدنی متناسب در آموزش دانش آموزان تاثیرگذار است، دانش آموزانی که دارای ناهنجاری های جسمانی هستند را هر چه سریعتر شناسایی و به کلینیک های حرکات اصلاحی هدایت کنند. (شایان ذکر است که این کلینیک ها درمناطق آموزش و پرورش به همین منظور فعال هستند). بنابراین برای نیل به این هدف، نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق از طرف مسئولان و مربیان کلینیک های حرکات اصلاحی است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4106

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button