مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مسوولیت پذیری، روحیه همکاری، سلامت عمومی، رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی و روزانه استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی حس مسوولیت پذیری, رضایت از زندگی, روحیه همکاری, سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی در دو مقطع راهنمایی و متوسطه و مقایسه آن با دانش آموزان مدارس روزانه است. بدین منظور با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای,375  دانش آموز شبانه روزی و گروهی از دانش آموزان مدارس روزانه (به عنوان گروه همتا) از دو مقطع راهنمایی و متوسطه انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از خرده مقیاس مسوولیت پذیری آزمون شخصیت کالیفرنیا, آزمون سلامت عمومی (GHQ-28), مقیاس چند وجهی رضایت از زندگی ویژه دانش آموزان و آزمون روحیه همکاری مارتین استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل یافته ها آمار توصیفی و آزمون t به کار رفت. نتایج نشان دادند که میانگین نمره دانش آموزان مدارس شبانه روزی در متغیرهای مسوولیت پذیری, روحیه همکاری و پیشرفت تحصیلی بیشتر از دانش آموزان مدارس روزانه بوده و این تفاوت معنادار است. اما در متغیر مشکلات جسمانی, سلامت عمومی و رضایت از دوستان, مدرسه و محل زندگی وضعیت دانش آموزان مدارس روزانه بهتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میکاییلی منیع، فرزانه. (1389). مقایسه مسوولیت پذیری, روحیه همکاری, سلامت عمومی, رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی و روزانه استان آذربایجان غربی. نوآوری های آموزشی، 9(34)، 61-88. SID. https://sid.ir/paper/75516/fa

    Vancouver: کپی

    میکاییلی منیع فرزانه. مقایسه مسوولیت پذیری, روحیه همکاری, سلامت عمومی, رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی و روزانه استان آذربایجان غربی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(34):61-88. Available from: https://sid.ir/paper/75516/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه میکاییلی منیع، “مقایسه مسوولیت پذیری, روحیه همکاری, سلامت عمومی, رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی و روزانه استان آذربایجان غربی،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 34، pp. 61–88، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button