مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر گذران اوقات فراغت مبتنی بر رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: گذران اوقات فراغت نقش مهمی در تربیت و تعلیم جامعه دارد؛ لذا هدف از انجام این تحقیق بررسی اثر تاثیر گذران اوقات فراغت مبتنی بر رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان می باشد. روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی, جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان چالوس بود که تعداد نمونه آماری از طریق نمونه گیری تصادفی تعداد 40 نفر انتخاب گردید و این افراد به دو گروه 20 نفره مداخله و کنترل تقسیم شدند. ابزار تحقیق شامل بسته آموزشی طراحی شده (که ده جلسه به طول انجامید) و پرسشنامه گرایش به فعالیت جسمانی جندقی (1396) با 18 سوال و 5 مولفه نگرش به گرایش به فعالیت جسمانی, آگاهی, هنجارهای انتزاعی, کنترل رفتاری درک شده, قصد رفتاری بود. برای تجزیه و تحلیل داده های از آزمون های t مستقل و t همبسته استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین نمره گرایش به فعالیت جسمانی دانش آموزان قبل و بعد از مداخله درون گروه مداخله اختلاف معناداری مشاهده شد (001/0=p). همچنین نتایج آزمون t مستقل نشان داد در گروه مداخله با توجه به آموزش گذران اوقات فراغت مبتنی بر مدل رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان افزایش مشاهده شده است که تفاضل بین قبل و بعد از مداخله برابر 1/8 می باشد که میانیگن از 2/42 به 3/53 افزایش یافت. نتیجه گیری: به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده می تواند در ارتقاء و گرایش دانش آموزان به فعالیت جسمانی تاثیر داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آذرنوش، بنین، نیک آیین، زینت، اشرف گنجویی، فریده، و حاجی انزهایی، زهرا. (1401). تاثیر گذران اوقات فراغت مبتنی بر رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(2 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/1002313/fa

    Vancouver: کپی

    آذرنوش بنین، نیک آیین زینت، اشرف گنجویی فریده، حاجی انزهایی زهرا. تاثیر گذران اوقات فراغت مبتنی بر رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(2 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/1002313/fa

    IEEE: کپی

    بنین آذرنوش، زینت نیک آیین، فریده اشرف گنجویی، و زهرا حاجی انزهایی، “تاثیر گذران اوقات فراغت مبتنی بر رفتار برنامه ریزی شده بر گرایش به فعالیت جسمانی در دانش آموزان،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 2 ، pp. 1–9، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1002313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button