مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر آموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان (عنوان عربی: الإعتبارات الجنسیة فی الخطط التعلیمیة مع الترکیز علی التعالیم القرآنیة، تفسیر المیزان نموذجا)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 76

کلیدواژه

تفسیر المیزان (کلیدواژه عربی: الفوارق الجنسیةQ3
تفسیر المیزان)Q3

چکیده

 مشاهده متن استخراج دیدگاه اسلامی در مورد تفاوت های جنسیتی یا برابری جنسیتی, استنباط مولفه های اصلی و متمایز دیدگاه اسلامی درباره جنسیت و استخراج دلالت های آن برای برنامه ریزی آموزشی از اهداف پژوهش حاضر هستند. در این پژوهش برای استنباط دیدگاه قرآن درباره تفاوت های جنسیتی و ملاحظه های آن در تعلیم و تربیت, از روش تحلیلی - توصیفی محتوای متن استفاده شده است و سپس یافته های تحقیق توسط صاحب نظران به کمک اجرای پرسشنامه اعتباریابی شده است.مولفه های استخراج شده از دیدگاه علامه طباطبایی (ره) پیرامون جنسیت حاکی از آن هستند که دیدگاه قرآنی تفاوت جنسیتی یا تساوی جنسیتی را به طور مطلق بر نمی تابد. زن و مرد از دیدگاه قرآنی دو صنف از نوعی واحد هستند و از این رو, علاوه بر اشتراک در بسیاری از ویژگی های جسمی, روحی, حقوق و تکالیف دارای تفاوت هایی نیز در این موارد هستند. خداوند متعال هدف خود از تفاوت جنسیتی را شناختن یکدیگر و - نه ستم و فخرفروشی - می داند, هیچ جنسیتی بر جنس دیگر برتری ندارد مگر آنکه با تقواتر باشد. این بدان معناست که نگاه توحیدی به مرد و زن باید مورد توجه برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد.   لطفا برای مشاهده چکیده عربی به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جیریایی شراهی، معصومه، و علم الهدی، جمیله. (1391). عنوان فارسی: ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر آموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان (عنوان عربی: الإعتبارات الجنسیة فی الخطط التعلیمیة مع الترکیز علی التعالیم القرآنیة, تفسیر المیزان نموذجا). تربیت اسلامی، 7(14)، 51-76. SID. https://sid.ir/paper/100607/fa

    Vancouver: کپی

    جیریایی شراهی معصومه، علم الهدی جمیله. عنوان فارسی: ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر آموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان (عنوان عربی: الإعتبارات الجنسیة فی الخطط التعلیمیة مع الترکیز علی التعالیم القرآنیة, تفسیر المیزان نموذجا). تربیت اسلامی[Internet]. 1391؛7(14):51-76. Available from: https://sid.ir/paper/100607/fa

    IEEE: کپی

    معصومه جیریایی شراهی، و جمیله علم الهدی، “عنوان فارسی: ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر آموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان (عنوان عربی: الإعتبارات الجنسیة فی الخطط التعلیمیة مع الترکیز علی التعالیم القرآنیة, تفسیر المیزان نموذجا)،” تربیت اسلامی، vol. 7، no. 14، pp. 51–76، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button