مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,494
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,197
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جنسیت و رویکردهای معرفت شناسی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 31

چکیده

 از مهم ترین اهداف نظام های آموزش و پرورش, شناخت, تربیت و بالندگی دختران امروز و زنان فردا است. معرفت شناسان با دیدگاه زنانه, زنان را به عنوان گروهی که تجربه های متفاوت از مردان دارند, دارای ویژگی های خاص خود می دانند, و مردان را به عنوان گروهی با ارزش ها و خصوصیات متفاوت در شرایطی نمی بینند, که بتوانند مرجع زن باشند و قضاوتی صحیح در مورد زنان داشته باشند.اشکال استفاده از نظریه های دارای سوگیری آن است که بسیاری از ابعاد و تجربه های گروه های دیگر از جامعه زنان/ دختران مورد توجه قرار نمی گیرد. در نتیجه این نظریه ها, ضمن ایجاد نگرش ها و معیارهای خاص, توجه را از مقوله های کلی مورد توجه دختران/ زنان در یک فرهنگ خاص یا در فرهنگ های گوناگون باز می دارند. به تدریج, تاکید از زن به جنسیت, و در سال های اخیر به گروه تبدیل شده است. بسیاری از مسایل مربوط به شناخت, تربیت و بالندگی دختران/ زنان, نقطه نظرات کاربردی و پژوهشی جدید تری را طلب می کند. رسالت آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم, این است که ضمن فراهم ساختن فرصت های برابر در کلیه ابعاد و سطوح و مشارکت کامل زنان و مردان در تصمیم گیری, سیاست گذاری و مدیریت, شرایط پژوهشی مناسب را جهت ترسیم سیمای واقعی دختران امروز در جامعه به وجود آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهرآرای، مهرناز. (1385). جنسیت و رویکردهای معرفت شناسی. تعلیم و تربیت، 22(3 (مسلسل 87) ویژه نامه مسایل آموزش و پرورش دختران)، 11-31. SID. https://sid.ir/paper/408343/fa

    Vancouver: کپی

    شهرآرای مهرناز. جنسیت و رویکردهای معرفت شناسی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(3 (مسلسل 87) ویژه نامه مسایل آموزش و پرورش دختران):11-31. Available from: https://sid.ir/paper/408343/fa

    IEEE: کپی

    مهرناز شهرآرای، “جنسیت و رویکردهای معرفت شناسی،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 3 (مسلسل 87) ویژه نامه مسایل آموزش و پرورش دختران، pp. 11–31، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا