مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد شعب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تکنیک های MADM فازی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 69

کلیدواژه

کارت امتیازی متوازن (BSC)Q3
فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی (VIKOR Q3
(FAHPQ3

چکیده

 شرکت های بیمه باید عملکرد موفقیت آمیزی در انجام اهداف خود داشته باشند. آگاهی از اینکه عملکرد سازمان تا چه حد در جهت رسیدن به این اهداف بوده و موقعیت سازمان در محیط پیچیده و پویای امروزی کجاست, برای مدیران و سازمان ها اهمیت فراوانی دارد. در این راستا, داشتن الگویی جهت ارزیابی عملکرد سازمان ضروری است.مقاله حاضر با استفاده از تلفیق تصمیم گیری چندمعیاره فازی و کارت امتیازی متوازن, روشی برای ارزیابی عملکرد شعب یکی از شرکت های بیمه در ایران ارائه می دهد. در ابتدا با نظر متخصصان و همچنین مطالعه پیشینه تحقیق, به جمع آوری شاخص های مرتبط با ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه ای پرداخته شد و سپس با نظر خبرگان صنعت بیمه, 23 شاخص کلیدی برای شعب بیمه در نظر گرفته شد. به علاوه, اوزان نسبی شاخص ها و معیارها با استفاده از نظر خبرگان و از طریق تحلیل سلسله مراتبی فازی محاسبه گردید. سپس با استفاده از تکنیک VIKOR به رتبه بندی شعب موردکاوی شده پرداخته شد. با تحلیل نتایج به دست آمده, نقاط ضعف و قوت هر شعبه شناسایی شد. نتایج نشان داد که منظر مالی از نظر مشتری, مهم ترین معیار در بالندگی شعب است و شاخص صدور حق بیمه, نقشی اساسی در رشد شعب بیمه دارد. در انتها, متدلوژی ارائه شده, با روش های متداول مشابه مقایسه شده و کاربرد آن به شرکت های بیمه توصیه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موتمنی، علیرضا، فتاحی، وحید، و کریمی، سیدمحمد. (1391). ارزیابی عملکرد شعب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تکنیک های MADM فازی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 27(3 (مسلسل 107))، 51-69. SID. https://sid.ir/paper/100802/fa

    Vancouver: کپی

    موتمنی علیرضا، فتاحی وحید، کریمی سیدمحمد. ارزیابی عملکرد شعب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تکنیک های MADM فازی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1391؛27(3 (مسلسل 107)):51-69. Available from: https://sid.ir/paper/100802/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موتمنی، وحید فتاحی، و سیدمحمد کریمی، “ارزیابی عملکرد شعب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تکنیک های MADM فازی،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 27، no. 3 (مسلسل 107)، pp. 51–69، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button