مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی برنامه آموزش دوره کارشناسی پرستاری چین و ایران

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه پرورش نیروهای پرستاری با مهارتهای لازم برای عملکردهای بالینی موثر, کارآمد و شایسته برای ارایه ی مراقبت امری ضروری است که لازمه ی آن ارتقا آموزش پرستاری می باشد, لذا مطالعه ی حاضر با هدف مقایسه تطبیقی برنامه آموزش دوره کارشناسی پرستاری چین و ایران انجام شده است. روش این مطالعه توصیفی-تطبیقی در سال 1399 با جستجو در پایگاه های فارسی و انگلیسی بر اساس مدل بردی در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه انجام شد. یافته ها برنامه آموزش پرستاری هر دو کشور تفاوت هایی دارد. مزیت های چین, توجه به زبان های بین المللی از مقطع پیش دبستانی, پایه ای برای جهانی شدن, ارتباط و بین المللی شدن در فلسفه رشته و جایگاه مهم دروس طب سنتی چینی و معایب آن دوره طولانی تحصیل, مستقل نبودن پرستاری, آموزش توسط پزشکان و حضور دیر هنگام در بالین است. مزیت های ایران: توضیح مبسوط همه عناصر درسی, شروع کارآموزی و حضور در بالین از ابتدای تحصیل, تدریس دروس پرستاری توسط متخصصان پرستاری می باشند. نتیجه گیری چالش های مشترک ناشی از شباهت های زیاد بین آموزش دو کشور عبارتست از: پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری بدون مصاحبه, حضور دانشجوی سال آخر در بالین به تنهایی و کمبود پرستار با توجه به پیر شدن جمعیت, منجر به افزایش تعداد ورودی به دانشگاه ها گردیده که نیازمند تضمین کیفیت می باشد. لذا پیشنهاد می شود برای چالش ها راهکار مناسب برنامه ریزی و اجرا گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حجه الاسلامی، سیمین، چراغی، فاطمه، و برزو، سیدرضا. (1401). مقایسه تطبیقی برنامه آموزش دوره کارشناسی پرستاری چین و ایران. پژوهش پرستاری، 17(1 )، 54-66. SID. https://sid.ir/paper/1008833/fa

Vancouver: کپی

حجه الاسلامی سیمین، چراغی فاطمه، برزو سیدرضا. مقایسه تطبیقی برنامه آموزش دوره کارشناسی پرستاری چین و ایران. پژوهش پرستاری[Internet]. 1401؛17(1 ):54-66. Available from: https://sid.ir/paper/1008833/fa

IEEE: کپی

سیمین حجه الاسلامی، فاطمه چراغی، و سیدرضا برزو، “مقایسه تطبیقی برنامه آموزش دوره کارشناسی پرستاری چین و ایران،” پژوهش پرستاری، vol. 17، no. 1 ، pp. 54–66، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008833/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button