مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: پرورش نیروهای پرستاری کارآزموده و شایسته برای ارایه مراقبت های بهداشتی و درمانی امری ضروری و بدیهی است که لازمه آن ارتقاء کیفیت آموزش است. مقایسه نظام های مختلف آموزش, محتوی و کیفیت برنامه درسی را ارتقاء می دهد. این مطالعه با هدف مقایسه نظام آموزش مقطع کارشناسی پرستاری در ایران با دانشگاه راجیو گاندی هند انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی تطبیقی, برای مقایسه ساختار برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند در سال 1399 انجام شده است. برای مقایسه دو برنامه درسی, از الگوی Bready, استفاده شد. یافته ها: برخی ویژگی های بارز مانند تقویت کار گروهی دانشجویان و مهارت یادگیری خود راهبر در دانشجویان و کار کتابخانه ای در برنامه آموزشی دانشگاه راجیو گاندی هند مشهود بود. دانش آموختگان در هند بدون دریافت مجوز RN اجازه اشتغال به کار ندارند اما در ایران بعد از فارغ التحصیلی می توانند شروع به کار می کنند. نتیجه گیری: نظام آموزش پرستاری ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند دارای اشتراکات زیادی هستند. پیشنهاد می شود در ایران به انجام کار گروهی دانشجویان و مهارت یادگیری خودراهبر توجه بیشتری گردد و قبل از اشتغال به کار دانش آموختگان آزمون صلاحیت حرفه ای برگزار گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پیامنی، فیروزه، چراغی، فاطمه، و برزو، سیدرضا. (1400). بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند. آموزش پرستاری، 10(3 )، 11-22. SID. https://sid.ir/paper/957965/fa

Vancouver: کپی

پیامنی فیروزه، چراغی فاطمه، برزو سیدرضا. بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(3 ):11-22. Available from: https://sid.ir/paper/957965/fa

IEEE: کپی

فیروزه پیامنی، فاطمه چراغی، و سیدرضا برزو، “بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 3 ، pp. 11–22، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957965/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button