مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی برنامه درسی علوم: مدلی بر اساس کیستی ما

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 در این مقاله نویسنده سعی در ارائه مدلی برای درک و اجرای طرح برنامه درسی علوم دارد. عوامل متعددی بر محتوا و شیوه تدریس اثر می گذارند. برخی از این عوامل با یکدیگر در تعارض می باشند, و برخی دیگر به طور مشترک مورد تایید گروه های مختلف هستند, و به این صورت برخی از اهداف ما توسط منابع محدود می گردند. ما در پی یافتن منظری می باشیم که در حوزه محدودیت ها و بسترهای ما الهام بخش, قابل پذیرش, و امکان پذیر باشد. در این مقاله, که به پژوهش های برنامه درسی علوم, ارزش ها در آموزش و جهان بینی می پردازد, شیوه ای برای تامل پیرامون پیچیدگی های مسائلی که در طراحی برنامه درسی علوم باید مورد بررسی قرار گیرند پیشنهاد خواهد شد. پیش از این آموزش عمدتا بر بهبود توانایی های فراگیران جهت یادگیری, ارائه نتایج, و نشان دادن دانش و مهارت خویش تمرکز داشت. اما آیا ما توجه کافی به بسترهای انسانی و کاربرد علوم به هدف یکپارچگی و کشودگی داشته ایم؟ آیا اکنون فرصتی برای تمرکز بر ارزش های موجود در آموزش علوم وجود دارد؟ آیا این می تواند نقطه آغازینی برای مباحث رقابتی و توجه عمیق و دقیق به اهمیت یادگیری به شمار آید؟   متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کین، مویرا. (1392). طراحی برنامه درسی علوم: مدلی بر اساس کیستی ما. مطالعات برنامه درسی، 7(28)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/101105/fa

    Vancouver: کپی

    کین مویرا. طراحی برنامه درسی علوم: مدلی بر اساس کیستی ما. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1392؛7(28):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/101105/fa

    IEEE: کپی

    مویرا کین، “طراحی برنامه درسی علوم: مدلی بر اساس کیستی ما،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 28، pp. 1–20، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button