مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

84
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

48
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از کیفیت خدمات پرستاری در بخش کرونا: یک مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: شیوع گسترده کووید-19 و افزایش روز افزون تعداد بیماران, نیاز نظام سلامت را به سنجش شاخص های کیفیت مراقبت سلامت نشان می دهد. هدف از مطالعه حاضر, تعیین میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از کیفیت خدمات پرستاری بود. روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی 110 نفر از بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از بیمارستان 22 بهمن شهر خواف در یک بازه زمانی شش ماهه انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه رضایتمندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری سروکوال در ابعاد قابلیت اعتماد, پاسخگویی, تضمین و همدلی بود که توسط پژوهشگر به صورت تلفنی از بیماران ترخیص شده جمع آوری شد. یافته ها: تعداد 71 نفر از بیماران (5/64 درصد) مرد و بیشترین فراوانی مربوط به بیماران دارای تحصیلات خواندن و نوشتن (2/38 درصد) و دارای سن 60-51 سال (5/44 درصد) بود. میانگین نمره رضایت بیماران از کیفیت خدمات پرستاری (از 5) در ابعاد قابلیت اعتماد, پاسخگویی, تضمین و همدلی و در کل به ترتیب برابر با 84/3, 30/3, 31/3, 22/3 و 43/3 بود. میانگین نمره رضایت از کیفیت خدمات پرستاری در کل و ابعاد آن در بیماران مورد مطالعه بر حسب جنسیت, سطح تحصیلات, سن و مدت بستری تفاوت معناداری نداشت (05/0>p). نتیجه گیری: با توجه به میزان رضایتمندی متوسط بیماران از کیفیت خدمات پرستاری, پیشنهاد می شود که برای ایجاد انگیزه در پرستاران برای ارایه خدمات مراقبتی با کیفیت, در بخش های مراقیت از بیماران کووید-19 برنامه ریزی شود تا به تبع آن رضایت بیماران از خدمات پرستاری افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، رسول، بکایی، سعید، هوشمندی، کیاوش، و راعی، مهدی. (1401). بررسی میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از کیفیت خدمات پرستاری در بخش کرونا: یک مطالعه مقطعی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 15(1 )، 25-33. SID. https://sid.ir/paper/1012219/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی رسول، بکایی سعید، هوشمندی کیاوش، راعی مهدی. بررسی میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از کیفیت خدمات پرستاری در بخش کرونا: یک مطالعه مقطعی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1401؛15(1 ):25-33. Available from: https://sid.ir/paper/1012219/fa

    IEEE: کپی

    رسول رییسی، سعید بکایی، کیاوش هوشمندی، و مهدی راعی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده با تشخیص کووید-19 از کیفیت خدمات پرستاری در بخش کرونا: یک مطالعه مقطعی،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 15، no. 1 ، pp. 25–33، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1012219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button