مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 398

چکیده

 به منظور بررسی ساختار عاملی و ویژگیهای روان سنجی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی AESI) انگ و هوان, 2006), 143 پسر و 182 دختر دبیرستانی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی (AESI)‏ و فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (FNES-B؛ لری, 1983) را تکمیل کردند. تحلیل عاملی اکتشافی دو عامل انتظارهای والدین/معلمان و انتظارهای خود را تایید کرد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی ضمن حمایت از ساختار عاملی به دست آمده از تحلیل عاملی اکتشافی, نشان دادند که الگوی دو عاملی AESI در مقایسه با الگوی تک عاملی برازش بهتری با داده ها دارد. همبستگی مثبت معنادار بین نمره های مقیاس ترس از ارزیابی منفی با نمره های زیر مقیاسها و نمره کل AESI مبین روایی همگرای این فهرست بود. همسانی درونی زیر مقیاسها و عامل کلی AESI مناسب بود. نتایج پژوهش حاضر, ثبات ساختار عاملی AESI و اعتبار این فهرست را برای سنجش تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی در دانش آموزان ایرانی نشان دادند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکری، امید، به پژوه، احمد، دانشورپور، زهره، مولایی، محمد، نقش، زهرا، طرخان، رضاعلی، و کهتری، فهیمه. (1387). ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 4(16)، 387-398. SID. https://sid.ir/paper/101224/fa

Vancouver: کپی

شکری امید، به پژوه احمد، دانشورپور زهره، مولایی محمد، نقش زهرا، طرخان رضاعلی، کهتری فهیمه. ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1387؛4(16):387-398. Available from: https://sid.ir/paper/101224/fa

IEEE: کپی

امید شکری، احمد به پژوه، زهره دانشورپور، محمد مولایی، زهرا نقش، رضاعلی طرخان، و فهیمه کهتری، “ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 4، no. 16، pp. 387–398، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101224/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button