مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش های تدریس یادگیری مبتنی بر مساله و سخنرانی بر هیجان های پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 421 | صفحه پایان 431

چکیده

 این پژوهش شبه تجربی با هدف مقایسه اثربخشی روش تدریس یادگیری مبتنی بر مساله و روش تدریس سخنرانی بر هیجان های پیشرفت تحصیلی دانشجو معلمان انجام شد. بر اساس طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه نامعادل فرضیه های پژوهش آزمون شد. با استفاده از روش نمونه برداری در دسترس, دو کلاس از دانشگاه فرهنگیان یزد به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش (35= n) و گروه گواه (33= n) جایگزین شدند. گروه آزمایشی روش آموزشی مبتنی بر مساله و گروه گواه روش آموزشی مبتنی بر سخنرانی دریافت کردند. شرکت کنندگان به پرسشنامه هیجان های پیشرفت تحصیلی (پکران, گوئتز, تیتز و پری, 2002) پاسخ دادند. نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد یادگیری مبتنی بر مساله در مقایسه با روش سخنرانی, اثربخشی بیشتری بر هیجان های مثبت پیشرفت تحصیلی مرتبط با کلاس درس شامل لذت از کلاس, امیدواری به کلاس, افتخار به کلاس, و هیجان های مثبت مرتبط با یادگیری شامل لذت از یادگیری, امیدواری به یادگیری و افتخار به یادگیری دارد. بنابراین, روی آورد یادگیری مبتنی بر مساله می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای روش سنتی سخنرانی در آموزش دانشجومعلمان مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بدری گرگری، رحیم، واحدی، شهرام، ادیب، یوسف، و شفیعی سورک، سینا. (1396). مقایسه اثربخشی روش های تدریس یادگیری مبتنی بر مساله و سخنرانی بر هیجان های پیشرفت تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 13(52)، 421-431. SID. https://sid.ir/paper/101466/fa

    Vancouver: کپی

    بدری گرگری رحیم، واحدی شهرام، ادیب یوسف، شفیعی سورک سینا. مقایسه اثربخشی روش های تدریس یادگیری مبتنی بر مساله و سخنرانی بر هیجان های پیشرفت تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1396؛13(52):421-431. Available from: https://sid.ir/paper/101466/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری گرگری، شهرام واحدی، یوسف ادیب، و سینا شفیعی سورک، “مقایسه اثربخشی روش های تدریس یادگیری مبتنی بر مساله و سخنرانی بر هیجان های پیشرفت تحصیلی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 13، no. 52، pp. 421–431، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101466/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button