مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحول کنش های اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیش دبستان تا پایان دبستان

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 218

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه تحول کنش های اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش بود. 420 کودک (210 نفر بهنجار, 210 نفر فزون کنش) 5 تا 12 ساله مراکز پیش دبستانی و دبستان های شهر اصفهان به روش نمونه برداری چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه کانرز والدین (کانرز, 1997) و خرده آزمون برج نپسی (کورکمن,کرک و کمپ, 1998) پاسخ دادند. نتایج تحلیل واریانس دو راهه نشان دادند بین میانگین نمره های کنش های اجرایی کودکان عادی و فزون کنش تفاوت معنادار وجود دارد و عملکرد کودکان فزون کنش به طور معناداری پایین تر است. همچنین بر اساس این یافته ها می توان نتیجه گرفت روند تحول کنش های اجرایی در کودکان فزون کنش و عادی, با توجه به سن سیر صعودی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمشائی، آمنه، عابدی، احمد، و یارمحمدیان، احمد. (1393). تحول کنش های اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیش دبستان تا پایان دبستان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 11(42)، 209-218. SID. https://sid.ir/paper/101481/fa

Vancouver: کپی

کرمشائی آمنه، عابدی احمد، یارمحمدیان احمد. تحول کنش های اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیش دبستان تا پایان دبستان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1393؛11(42):209-218. Available from: https://sid.ir/paper/101481/fa

IEEE: کپی

آمنه کرمشائی، احمد عابدی، و احمد یارمحمدیان، “تحول کنش های اجرایی در کودکان بهنجار و فزون کنش: از پیش دبستان تا پایان دبستان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 11، no. 42، pp. 209–218، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101481/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button