مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت شغلی پرستاران و عوامل مرتبط

صفحات

 صفحه شروع 1265 | صفحه پایان 1274

چکیده

 سابقه و هدف: نظر به این که رضایت شغلی پرستاران موجب ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری می گردد, بررسی وضعیت رضایت شغلی این قشر به شکل دوره ای به خصوص پس از هر تغییر در سیستم های بهداشتی-درمانی ضروری می باشد. بنابراین این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط طراحی شد. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی-تحلیلی, نمونه گیری به روش سرشماری در سال 1396 انجام شد و 422 پرستار شاغل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان, مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه های عوامل احتمالی مرتبط با رضایت شغلی, شادکامی آکسفورد و رضایت شغلی مینه سوتا بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16, آزمون تی مستقل و آنالیز رگرسیون رتبه ای تجزیه وتحلیل شدند. نتایج: نمرات رضایت شغلی کلی پرستاران 27/9±, 18/68 (در مقیاس 100-20), رضایت شغلی بعد عمومی 40/2±, 74/12 (در مقیاس 20-4), بعد درونی 69/4±, 83/35 (در مقیاس 50-10), بعد بیرونی 86/3±, 64/19 (در مقیاس 30-6) بود. متغیرهای تحصیلات, بومی بودن, بخش محل کار, علاقه به حرفه پرستاری, رضایت از حقوق دریافتی, رضایت از برخورد و عملکرد سرپرستار و مسوولان دفتر پرستاری از عوامل پیش گویی کننده رضایت شغلی بودند و 3/47 درصد از واریانس نمره رضایت شغلی را تبیین می کردند. نتیجه گیری: رضایت شغلی پرستاران در سطح متوسط و متاثر از عوامل مختلف بود. مسوولان باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها به این عوامل توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تقربی، زهرا، شریفی، خدیجه، خسروجردی، زهرا، و سوکی، زهرا. (1400). رضایت شغلی پرستاران و عوامل مرتبط. فیض، 25(5 )، 1265-1274. SID. https://sid.ir/paper/1018173/fa

    Vancouver: کپی

    تقربی زهرا، شریفی خدیجه، خسروجردی زهرا، سوکی زهرا. رضایت شغلی پرستاران و عوامل مرتبط. فیض[Internet]. 1400؛25(5 ):1265-1274. Available from: https://sid.ir/paper/1018173/fa

    IEEE: کپی

    زهرا تقربی، خدیجه شریفی، زهرا خسروجردی، و زهرا سوکی، “رضایت شغلی پرستاران و عوامل مرتبط،” فیض، vol. 25، no. 5 ، pp. 1265–1274، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button