مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین انتظارات اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری شهر تهران از مدیریت دانشکده: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: وجود اساتید با انگیزه موجب ارتقای سطح آموزش دانشجویان و در نهایت سطح بهداشت و درمان جامعه خواهد شد. از این رو, باید تلاش شود تا مبانی انگیزشی و عوامل محرک متنوع و متغیرهایی که رفتار آن ها را شکل می دهد, شناخته شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. یکی از این عوامل انتظارات آنان در سازمان می باشد. با توجه به جایگاه اعضای هیات علمی و نقش انتظارات, مطالعه ای کیفی با هدف تبیین انتظارات اعضای هیات علمی پرستاری شهر تهران از مدیریت دانشکده های پرستاری طراحی و اجرا گردید.روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش کیفی می باشد و شرکت کنندگان آن 14 عضو هیات علمی دانشکده های پرستاری تهران, شهید بهشتی, ارتش, شاهد و بقیه اله بودند که به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه انفرادی نیمه ساختار یافته و برای تحلیل آن ها از روش تحلیل محتوای کیفی استفاده شد.یافته ها: انتظارات اعضای هیات علمی پرستاری در قالب 8 طبقه: زمینه سازی برای توانمندی هیات علمی, حمایت سازمانی, رعایت عدالت, ارزشیابی مناسب عملکرد, فراهم نمودن شرایط کاری مناسب, به کارگیری شیوه های مناسب مدیریتی, توجه به مسایل رفاهی و تامین مالی و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش تبیین گردید.نتیجه گیری: مدیران با آگاهی از این انتظارات و برآورده کردن آن ها می توانند عملکرد اعضای هیات علمی و در نهایت عملکرد سازمان را بهبود بخشند. ضمن این که برآورده شدن این انتظارات می تواند عامل مهمی در انگیزش و رضایت شغلی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، احمد، محمودی، حسین، عبادی، عباس، و رحیمی، ابوالفضل. (1391). تبیین انتظارات اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری شهر تهران از مدیریت دانشکده: یک مطالعه کیفی. حیات، 18(1)، 52-66. SID. https://sid.ir/paper/106064/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده احمد، محمودی حسین، عبادی عباس، رحیمی ابوالفضل. تبیین انتظارات اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری شهر تهران از مدیریت دانشکده: یک مطالعه کیفی. حیات[Internet]. 1391؛18(1):52-66. Available from: https://sid.ir/paper/106064/fa

    IEEE: کپی

    احمد مهدی زاده، حسین محمودی، عباس عبادی، و ابوالفضل رحیمی، “تبیین انتظارات اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری شهر تهران از مدیریت دانشکده: یک مطالعه کیفی،” حیات، vol. 18، no. 1، pp. 52–66، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106064/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button