Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

728
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بازخورد خودکنترلی و اضطراب صفتی بر یادگیری مهارت حرکتی پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 116

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثر بازخورد خودکنترلی و اضطراب صفتی بر یادگیری مهارت حرکتی پرتاب دارت در دانش آموزان پسر دبیرستانی بود. بدین منظور, 80 آزمودنی به روش دردسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از «پرسش نامه اضطراب صفتی حالتی اشپیل برگر» (1983) استفاده شد. آزمودنی ها بر اساس نتایج پرسش نامه به دو گروه اضطراب (کم یا زیاد) و بر اساس نوع بازخورد به دو گروه (خودکنترل یا جفت شده) تقسیم شدند. اطلاعات با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس موردبررسی قرار گرفت. یافته های مرحله یادگیری در عامل اضطراب و بازخورد متفاوت می باشد و آزمودنی های گروه بازخورد خودکنترلی با اضطراب صفتی کم نسبت به سایر گروه ها اجرای بهتری را از خود نشان داده اند. به نظر می رسد که هنگام ارائه بازخورد خودکنترلی, توجه به سطح اضطراب صفتی از اهمیت خاصی برخوردار است, بنابراین, اجرای پژوهش های بیشتر در این زمینه توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، علی، رستمی، ربابه، و چهارده چریک، مجید. (1396). بررسی اثر بازخورد خودکنترلی و اضطراب صفتی بر یادگیری مهارت حرکتی پرتاب دارت. مطالعات روان شناسی ورزشی، 6(21 )، 103-116. SID. https://sid.ir/paper/260027/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی علی، رستمی ربابه، چهارده چریک مجید. بررسی اثر بازخورد خودکنترلی و اضطراب صفتی بر یادگیری مهارت حرکتی پرتاب دارت. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1396؛6(21 ):103-116. Available from: https://sid.ir/paper/260027/fa

    IEEE: کپی

    علی نعمتی، ربابه رستمی، و مجید چهارده چریک، “بررسی اثر بازخورد خودکنترلی و اضطراب صفتی بر یادگیری مهارت حرکتی پرتاب دارت،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 6، no. 21 ، pp. 103–116، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260027/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا