مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی تحقق اهداف آموزش مهارت های بالینی پایه پرستاری به روش آسکی در دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش ICU

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی رکن اساسی و قلب آموزش پرستاری محسوب می گردد. پرستاری حرفه ای مبتنی بر عملکرد می باشد و ارزشیابی تحقق اهداف آموزشی دانشجویان پرستاری در شکل کسب مهارت از ضروریات این حرفه می باشد. هدف این تحقیق تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی بالینی در مهارت های بنیادین پرستاری در دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش مراقبت های ویژه بود.مواد و روش ها: این پژوهش به صورت توصیفی- تحلیلی بر روی 56 نفر از دانشجویان پرستاری سال آخر صورت گرفت. نمونه ها به صورت هدفمند در بخش مراقبت های ویژه انتخاب شدند و در ایستگاه های آسکی تحت مشاهده مستقیم قرار گرفتند. نتایج به دست آمده از برگه مشاهده با استقاده از نرم افزار SPSS نسخه 19مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در هر مهارت, سطح توانایی دانشجویان در پنج سطح از غیرقابل قبول تا عالی رده بندی شد.نتایج: در بررسی نتایج به دست آمده از این پژوهش مشخص می گردد که تنها در رویه پرستاری گذاردن آنژیوکت دانشجویان پرستاری سطح مهارت بسیار خوب یا عالی را نشان دادند در حالی که هیچ یک از واحدهای مورد پژوهش در برخی مهارت ها از قبیل پانسمان, گذاشتن لوله معده و سوند ادراری سطح مهارت بسیار خوب یا عالی را نشان ندادند. تنها متغیری که با مهارت دانشجویان رابطه معنی داری داشت میزان فرصت های تکرار و تمرین رویه پرستاری در آموزش بالینی بود. (p=0.01)نتیجه گیری: در این پژوهش مشخص گردید که دانشجویان پرستاری در انجام مهارت های پایه بالینی دچار نقایص قابل توجهی بودند. با توجه به اهمیت پرورش مهارت های پایه بالینی دانشجویان پرستاری, پیشنهاد می گردد فرصت های یادگیری بیشتری برای دانشجویان فراهم گردد تا به تمرین مهارت های پایه بالینی در دوران آموزشی بپردازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادور، لیلا، دادگری، علی، میرزایی، ملیحه، و رضایی، مریم. (1393). ارزشیابی تحقق اهداف آموزش مهارت های بالینی پایه پرستاری به روش آسکی در دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش ICU. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 9(4)، 24-31. SID. https://sid.ir/paper/108058/fa

    Vancouver: کپی

    دادور لیلا، دادگری علی، میرزایی ملیحه، رضایی مریم. ارزشیابی تحقق اهداف آموزش مهارت های بالینی پایه پرستاری به روش آسکی در دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش ICU. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1393؛9(4):24-31. Available from: https://sid.ir/paper/108058/fa

    IEEE: کپی

    لیلا دادور، علی دادگری، ملیحه میرزایی، و مریم رضایی، “ارزشیابی تحقق اهداف آموزش مهارت های بالینی پایه پرستاری به روش آسکی در دانشجویان سال آخر پرستاری در بخش ICU،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 9، no. 4، pp. 24–31، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108058/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button