مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی رکن اساسی در آموزش پرستاری است. دستیابی به اهداف بالینی در بخش های ویژه در مراقبت از بیماران امری حیاتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان دستیابی به اهداف بالینی بخش های ویژه در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام گرفت.روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی 51 نفر از دانشجویان ترم هفتم در سال 1392 انجام شد. نمونه گیری به روش سرشماری و داده ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات فردی و چک لیست های خودارزیابی و آزمون آسکی گردآوری شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری t, نمودار همبستگی پیرسون و از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج خودارزیابی نشان داد دستیابی به اهداف بالینی در بخش دیالیز مطلوب و در سی سی یو و آی سی یو متوسط بوده و بررسی آزمون آسکی نشان داد در بخش سی سی یو و آی سی یو پروسیجرهای تفسیر نوار قلب و ساکشن لوله تراشه متوسط, ماساژ قلب و اکسیژن تراپی مطلوب و در بخش دیالیز انجام پروسیجرها مطلوب بوده است. آزمون آماری t بین نتایج خود ارزیابی و آزمون آسکی ارتباط معنی داری نشان نداد. نمودار همبستگی پیرسون بین میانگین معدل دانشجویان با نتایج آزمون آسکی ارتباط معنی داری را نشان داد (P<0.007) اما بین میانگین معدل و خود ارزیابی ارتباطی یافت نشد. نتایج آزمون آسکی بهتر از خودارزیابی بود و آزمون آماری t اختلاف میانگین نمرات دو آزمون در دو گروه را معنی دار نشان داد. (P<0.002) همچنین میانگین نمره دانشجویان دختر در آزمون آسکی بهتر از خودارزیابی بوده و آزمون آماری t اختلاف آنها را معنی دار نشان داد. (P<0.002) اما میانگین نمره دانشجویان پسر در دو آزمون یکسان و اختلاف معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: در برخی مهارت ها دسترسی به اهداف ضعیف بوده لذا بازبینی اهداف در انتهای هر ترم ضروری است. توجه به نتایج ارزیابی در برنامه ریزی آموزشی موجب دسترسی به سطح بالاتری از مهارت ها می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذهنی، کامبیز، رخزادی، محمدزاهد، محمودی، شهریار، عبدالملکی، محمدرضا، و صالح نژاد، قادر. (1394). بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(2)، 37-44. SID. https://sid.ir/paper/244408/fa

    Vancouver: کپی

    ذهنی کامبیز، رخزادی محمدزاهد، محمودی شهریار، عبدالملکی محمدرضا، صالح نژاد قادر. بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(2):37-44. Available from: https://sid.ir/paper/244408/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز ذهنی، محمدزاهد رخزادی، شهریار محمودی، محمدرضا عبدالملکی، و قادر صالح نژاد، “بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 2، pp. 37–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button