مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی در دو منطقه از ایران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه: دختران نوجوان مادران آینده هستند و مفاهیم تغذیه ای آموخته شده به وسیله آن ها به دوران بزرگسالی منتقل می شود و نقش مهمی در سلامتی خانواده و کودکان دارد. این مطالعه با هدف ارزیابی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دختران دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در دو منطقه از ایران انجام شده است.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی تعداد 587 دانش آموز دختر در محدوه سنی 11 تا 16 سال در دو شهر شاهرود و ملایر در سال 1388 با روش نمونه گیری ساده تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور ارزیابی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای افراد از پرسش نامه ای استفاده شد که حاوی اطلاعات دموگرافیک, آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای برای نمونه ها بود. برآورد میزان آگاهی, نگرش و عملکرد بدین نحو بود که افرادی که امتیازشان بیش تر از 75% حداکثر امتیاز بود, به عنوان خوب و مطلوب و افرادی که امتیازشان در محدوده ی 50-75% حداکثر امتیاز قرار داشتند و افرادی که کم تر از 50% حداکثر امتیاز را کسب کرده بودند, به عنوان ضعیف در نظر گرفته شدند.نتایج: در مجموع در دو شهر اکثریت افراد دارای آگاهی متوسط (%59.5), نگرش خوب (%55.2) و عملکرد متوسط (%55.5) بودند.نتیجه گیری: نتایج نشان دادکه نوجوانان دختر از آگاهی و عملکرد متوسط برخوردار هستند و با توجه به اینکه عملکرد تغذیه ای مطابق نگرش آن ها نیست, ضرورت مداخلات تغذیه ای مداوم را در نوجوانان آشکار می سازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلوریان زاده، مهری، خسروی، احمد، رضویان زاده، نسرین، بلبل حقیقی، ناهید، عباسیان، مریم، و تقوی، نزهت السادات. (1390). بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی در دو منطقه از ایران. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 6(1)، 19-26. SID. https://sid.ir/paper/108095/fa

    Vancouver: کپی

    دلوریان زاده مهری، خسروی احمد، رضویان زاده نسرین، بلبل حقیقی ناهید، عباسیان مریم، تقوی نزهت السادات. بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی در دو منطقه از ایران. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1390؛6(1):19-26. Available from: https://sid.ir/paper/108095/fa

    IEEE: کپی

    مهری دلوریان زاده، احمد خسروی، نسرین رضویان زاده، ناهید بلبل حقیقی، مریم عباسیان، و نزهت السادات تقوی، “بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی در دو منطقه از ایران،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 6، no. 1، pp. 19–26، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button