مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت مادران بستری در بخش زایمان از عملکرد کادر درمان بیمارستان های منتخب زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 24

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی گروه ارایه دهندگان خدمت, جلب رضایت بیماران است. ارزیابی میزان رضایت مادر زایمان کرده به عنوان مشتری دریافت کننده خدمات بهداشتی درمانی یکی از شاخص های بررسی کیفیت این خدمات است. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی مادران بستری در بخش زایمان از عملکرد کادر درمان در بیمارستان های منتخب شهر زاهدان در سال 1386 می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی انجام شد و 72 خانم بستری در بخش زایمان بیمارستان های تامین اجتماعی و علی ابن ابیطالب شهر زاهدان به روش نمونه گیری سهمیه ای انتخاب شدند. اطلاعات توسط پرسش نامه هایی مشتمل بر 4 قسمت (اطلاعات دموگرافیگ, سطح رضایت از پزشک, پرستار و سایر کارکنان) تکمیل گردید. جهت اعتبار پرسش نامه ها ازاعتبار محتوا و جهت پایایی آن ها از آلفا کرونباخ استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از اس پی اس اس نسخه 15 استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که میانگین و انحراف معیار سن واحدها پژوهش 5.49±23.65 سال است. میانگین رضایت عوامل مربوط به پزشک 68.32 درصد, عوامل مربوط به پرستار 60.81 و سایر کارکنان 68.40 بود. بیشترین میانگین درصد رضایت در رابطه با دانش و مهارت پزشک و پرستار و کمترین آن مربوط به نحوه رفتار پزشک و پاسخگویی پرستار بود.نتیجه گیری: به نظر می رسد علیرغم رضایت در حد خوب مادران از مهارت کادر درمان که البته به علت اطلاعات ناچیز مادران در مورد خدمات تخصصی ارایه شده به آن ها قابل قضاوت نمی باشد, ولی توجه به نحوی رفتار با بیمار و جوابگویی به آنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ترک زهرانی، شهناز، خزائیان، سمیه، شیخان، زهره، و اکبرزاده باغبان، علیرضا. (1389). بررسی میزان رضایت مادران بستری در بخش زایمان از عملکرد کادر درمان بیمارستان های منتخب زاهدان. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 20(69)، 21-24. SID. https://sid.ir/paper/108173/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زهرانی شهناز، خزائیان سمیه، شیخان زهره، اکبرزاده باغبان علیرضا. بررسی میزان رضایت مادران بستری در بخش زایمان از عملکرد کادر درمان بیمارستان های منتخب زاهدان. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1389؛20(69):21-24. Available from: https://sid.ir/paper/108173/fa

    IEEE: کپی

    شهناز ترک زهرانی، سمیه خزائیان، زهره شیخان، و علیرضا اکبرزاده باغبان، “بررسی میزان رضایت مادران بستری در بخش زایمان از عملکرد کادر درمان بیمارستان های منتخب زاهدان،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 20، no. 69، pp. 21–24، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button