مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 53

چکیده

 زمینه و هدف: استقرار موفق مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان مستلزم رهبری متعهدانه, مشتری گرایی, مشارکت کارکنان, مدیریت فرآیندی, ارتباطات سازمانی موثر, مدیریت دانش و فرهنگ ارتقا مستمر است. هدف این پژوهش, بررسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت بود. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی, کلیه پایگاه ها و واحدهای ستادی مراکز ایلام, بوشهر, مازندران, اردبیل, آذربایجان غربی و یزد و واحدهای ستادی و نیمی از پایگاه های تهران, خراسان رضوی, اصفهان و سیستان و بلوچستان و کلیه کارکنان و مدیران آنها به صورت سرشماری و 3246 خدمت گیرندگان 6 ماه گذشته, به صورت تصادفی انتخاب شدند. با استفاده از مقیاس رتبه ای 189 گویه ای و 4 پرسشنامه سبک رهبری, رضایت شغلی, رضایت بیمار و جو توانمندسازی سازمان, از نظر 5 معیار توانمند سازی الگوی فوق بررسی گردید. اعتبار ابزارها با اندازه گیری اعتبار محتوا و پایایی آنها از طریق همبستگی درونی وآزمون مجدد تایید شد. یافته ها: مراکز منتخب, 33.7 درصد از 500 امتیاز معیارهای توانمندساز را تامین و در گروه سازمان های باری به هر جهت, قرار گرفتند. در مقایسه مراکز تهران, خراسان رضوی و اصفهان با امتیاز بالاتر در گروه سازمان های بهبود یافته قرار گرفتند. درمجموع, معیار رهبری, کمترین (26.6 درصد) و معیار کارکنان بیشترین درصد امتیاز (39 درصد) را کسب کردند. نتیجه گیری: بعلاوه, افزایش آگاهی و نگرش مدیران و کارکنان راجع به اصول ارتقا کیفیت, نسبت به استقرار مدیریت فرآیند, ایجاد رویکرد مشتری مداری, ایجاد فرهنگ بهبود مستمر, توانمندسازی کارکنان و تشکیل گروه های کیفیت اقدامات ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدسعیدی، ژیلا، مظفری، مصیب، پازارگادی، مهرنوش، و علوی مجد، حمید. (1390). بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 21(72)، 45-53. SID. https://sid.ir/paper/108202/fa

    Vancouver: کپی

    عابدسعیدی ژیلا، مظفری مصیب، پازارگادی مهرنوش، علوی مجد حمید. بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1390؛21(72):45-53. Available from: https://sid.ir/paper/108202/fa

    IEEE: کپی

    ژیلا عابدسعیدی، مصیب مظفری، مهرنوش پازارگادی، و حمید علوی مجد، “بررسی نیازهای اساسی استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 21، no. 72، pp. 45–53، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108202/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button