مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

55
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا

صفحات

 صفحه شروع 418 | صفحه پایان 430

چکیده

 مقدمه: مقایسه برنامه های مختلف آموزشی در پرستاری می تواند سبب ارتقای محتوا و کیفیت برنامه آموزشی و پاسخ به نیاز جامعه جهت تربیت و تامین نیروی متبحر پرستاری شود؛ لذا این مطالعه تطبیقی به منظور شناخت بیشتر شباهت ها و تفاوت های برنامه درسی پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی تطبیقی در سال, 1401 داده های در رابطه با برنامه آموزش کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی با استفاده از کلیدواژه های مطالعه تطبیقی, برنامه درسی, کارشناسی ارشد, پرستاری توانبخشی, استرالیا, ایران و مروری بر تاریخچه و جزییات برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن جمع آوری گردید. سپس داده ها با استفاده از الگوی Bereday در چهار مرحله توصیف, تفسیر, هم جواری و مقایسه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج: برنامه کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی در ایران و دانشگاه ملبورن به لحاظ نحوه و شرایط پذیرش, ماهیت رشته, رسالت و همچنین دورنمای با یکدیگر متفاوت بودند. نتیجه گیری: جهت ارتقا کیفیت آموزش پرستاری توانبخشی ایران تلاش برای آموزش مهارت های بالینی اختصاصی توانبخشی گروه های خاص و همراه با مشارکت جامعه در فرایند آموزش این رشته همانند دانشگاه ملبورن می تواند بسیار مثمرثمر باشد؛ لذا توجه به استفاده از پرستاری مبتنی بر شواهد بایستی بیش از قبل در بازنگری این برنامه درسی مدنظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی وردنجانی، لیلا، ارسلانی، نرگس، زابلی پور، سهیلا، گیلوری، طاهره، خواجه میرزائی، فائزه، و فلاحی خشکناب، مسعود. (1402). مقایسه تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 18(1 )، 418-430. SID. https://sid.ir/paper/1086668/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی وردنجانی لیلا، ارسلانی نرگس، زابلی پور سهیلا، گیلوری طاهره، خواجه میرزائی فائزه، فلاحی خشکناب مسعود. مقایسه تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1402؛18(1 ):418-430. Available from: https://sid.ir/paper/1086668/fa

    IEEE: کپی

    لیلا رفیعی وردنجانی، نرگس ارسلانی، سهیلا زابلی پور، طاهره گیلوری، فائزه خواجه میرزائی، و مسعود فلاحی خشکناب، “مقایسه تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی ایران و دانشگاه ملبورن استرالیا،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 18، no. 1 ، pp. 418–430، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1086668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button