مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

62
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی یک دوره تمرین هوازی بر شاخص های زیست حرکتی منتخب، پرخاشگری، اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در ایام کرونا

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: فعالیت بدنی به عنوان یک ابزار آموزشی-تربیتی, اهداف روانی-اجتماعی گسترده ای را به دنبال دارد. هدف پژوهش حاضر, بررسی اثر یک دوره تمرین هوازی بر شاخص های زیست حرکتی منتخب, پرخاشگری, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در ایام کرونا بود. روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون, 40 دانش آموز دختر دارای اضافه وزن مقطع متوسطه دوم شهر زابل به صورت چند مرحله ای انتخاب و به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. برنامه تمرین به مدت 12 هفته با شدت 65-80 % ضربان قلب بیشینه دنبال شد. برخی فاکتورهای آمادگی جسمانی, عملکرد تحصیلی, پرخاشگری و اضطراب در ابتدا و انتهای مطالعه اندازه گیری گردید. داده های پژوهش با استفاده از آزمون های تی زوجی و کو واریانس تحلیل شد. نتایج: پس از 12 هفته تمرین, نمرات عملکرد تحصیلی, توان هوازی, توان بی هوازی و تعداد تکرار استقامت عضلانی افزایش معنادار و نمره شاخص های پرخاشگری, اضطراب و زمان دوی سرعت کاهش معنادار یافت (p<0/05). میانگین تغییرات این شاخص ها با گروه کنترل تفاوت معناداری داشت. (p<0/05). نتیجه گیری: تمرینات هوازی میتواند باعث بهبود سلامت جسمانی, روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا و قرنطینه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، الهام، نخزری خداخیر، جواد، و نایبی فر، شیلا. (1401). اثربخشی یک دوره تمرین هوازی بر شاخص های زیست حرکتی منتخب, پرخاشگری, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در ایام کرونا. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 10(3 )، 40-50. SID. https://sid.ir/paper/1121898/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی الهام، نخزری خداخیر جواد، نایبی فر شیلا. اثربخشی یک دوره تمرین هوازی بر شاخص های زیست حرکتی منتخب, پرخاشگری, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در ایام کرونا. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1401؛10(3 ):40-50. Available from: https://sid.ir/paper/1121898/fa

    IEEE: کپی

    الهام قاسمی، جواد نخزری خداخیر، و شیلا نایبی فر، “اثربخشی یک دوره تمرین هوازی بر شاخص های زیست حرکتی منتخب, پرخاشگری, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در ایام کرونا،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 10، no. 3 ، pp. 40–50، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1121898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button