مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر 12 هفته تمرین هوازی بر میزان اضطراب و شادکامی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 157

چکیده

 زمینه و اهداف: یکی از مهم ترین عوامل سلامت روانی داشتن شادکامی و کاهش اضطراب در دانش آموزان است؛ لذا هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تأثیر 12 هفته تمرین هوازی بر میزان اضطراب و شادکامی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه شهرستان ارومیه بود. مواد و روش ها: تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی بوده و به صورت پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه ی آماری تحقیق را تمام دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ارومیه تشکیل دادند که از بین آن ها 40 نفر به صورت تصادفی ساده در 2 گروه 20 نفره تجربی و کنترل تقسیم شدند. برای گروه تجربی به مدت 12 هفته, هفته ای 3 جلسه و جلسه ای 45 الی 60 دقیقه تمرینات هوازی اجرا گردید. در این پژوهش از پرسش نامه های شادکامی اکسفورد و اضطراب اسپیل برگر استفاده شد. تحلیل داده ها به روش تحلیل کوواریانس و با استفاده از نرم-افزار SPSS22 انجام شد. یافته ها: نتایج تأثیر معنی دار تمرین هوازی بر ارتقای متغیرهای شادکامی و کاهش اضطراب در دانش آموزان را نشان داد (05/0> p). نتیجه گیری: تمرینات هوازی باعث بهبود کارکردهای شناختی دانش آموزان می شود؛ لذا توصیه می شود که از این رویکرد برای ارتقای سلامت روانی دانش آموزان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بابایی بناب، سولماز، و جمالی قراخانلو، بهرام. (1400). تأثیر 12 هفته تمرین هوازی بر میزان اضطراب و شادکامی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه. تصویر سلامت، 12(2 )، 149-157. SID. https://sid.ir/paper/369741/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی بناب سولماز، جمالی قراخانلو بهرام. تأثیر 12 هفته تمرین هوازی بر میزان اضطراب و شادکامی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه. تصویر سلامت[Internet]. 1400؛12(2 ):149-157. Available from: https://sid.ir/paper/369741/fa

    IEEE: کپی

    سولماز بابایی بناب، و بهرام جمالی قراخانلو، “تأثیر 12 هفته تمرین هوازی بر میزان اضطراب و شادکامی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه،” تصویر سلامت، vol. 12، no. 2 ، pp. 149–157، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button