مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه مولفه های یادگیری خود –نظم داده شده باپیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 369 | صفحه پایان 380

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 به منظور بررسی نقش مولفه های یادگیری خود –نظم داده شده، در پیش بینی پیشرفت تحصیلی، 100 دانش آموز پسر و 96 دانش آموز دختر از مقطع راهنمایی و 65 دانش- آموز پسر و 77 دانش آموز دختر از مقطع دبیرستان در سال تحصیلی 77-76 از شهر تهران انتخاب شدند و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری را پاسخ دادند. برای اندازه گیری پیشرفت تحصیلی در مقطع راهنمایی از معدل نمرات ثلث دوم و در مقطع راهنمایی از معدل نیم سال قبلی، استفاده شد. ابتدا مولفه های یادگیری خود - نظم داده شده در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری تحلیل عاملی شد که در بخش باورهای انگیزشی سه عامل اضطراب امتحان، خود - کارآمدی و ارزش گذاری درونی، و در بخش راهبردهای یادگیری نیز سه عامل راهبردهای شناختی سطح بالا، راهبردهای شناختی سطح پایین، و خود- نظم دهی استخراج شد. یافته های پژوهش حاکی ازاین بود که از بین مولفه های یادگیری خود - نظم داده شده ، خود - کارآمدی، و خود - نظم دهی، قویترین پیش بینی کننده های پیشرفت تحصیلی هستند و رابطه سایر مولفه های با پیشرفت تحصیلی نیز از طریق دو مولفه مذکور اعمال می گردد.بنابراین در امر یادگیری دانش آموزان لزوم توجه همزمان به انگیزش و شناخت (راهبردهای یادگیری) حائز اهمیتند.  

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نسب، سیدداوود. (1379). بررسی رابطه مولفه های یادگیری خود –نظم داده شده باپیشرفت تحصیلی. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، 33(2-1(پی در پی 128-129))، 369-380. SID. https://sid.ir/paper/11268/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نسب سیدداوود. بررسی رابطه مولفه های یادگیری خود –نظم داده شده باپیشرفت تحصیلی. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))[Internet]. 1379؛33(2-1(پی در پی 128-129)):369-380. Available from: https://sid.ir/paper/11268/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی نسب، “بررسی رابطه مولفه های یادگیری خود –نظم داده شده باپیشرفت تحصیلی،” مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، vol. 33، no. 2-1(پی در پی 128-129)، pp. 369–380، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button