مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پیشدانسته ها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی نقش پیشینه تحصیلی و برخی ویژگیهای فردی دانشجویان در پیشرفت تحصیلی آنان در قالب یک مدل علی بود. 397 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تهران, مشتمل بر 307 نفر دانشجوی دوره کارشناسی, 90 نفر دوره کارشناسی ارشد, متشکل از 117 نفر پسر و 280 نفر دختر, به شیوه طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشهای سه پرسشنامه: 1) راهبردهای انگیزشی برای یادگیری, 2) منبع کنترل راتر, و 3) خودپنداره بک پاسخ دادند. برای متغیر پیشینه تحصیلی از معدل دوره تحصیلی قبل, و برای متغیر پیشرفت تحصیلی, از معدل کل دروسی را که تا ترم پیش از اجرای پرسشنامه ها, کسب کرده بودند, استفاده شد. با استفاده از تحلیل مسیر, اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای پیش بین بر پیشرفت تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از تحلیل نشان داد که: پیشینه تحصیلی, اضطراب امتحان, و خود تنظیمی به طور مستقیم بر پیشرفت تحصیلی دانشجو اثر می گذارند و بهترین پیش بینی کننده های پیشرفت تحصیلی هستند, و متغیرهای: پیشینه تحصیلی, خودکارآمدی, خودپنداره, منبع کنترل, ارزشگذاری تکلیف, و استفاده از راهبردهای شناختی به طور غیرمستقیم بر روی پیشرفت تحصیلی دانشجو تاثیر می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هرمزی، محمود. (1386). نقش پیشدانسته ها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 2(8)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/112275/fa

    Vancouver: کپی

    هرمزی محمود. نقش پیشدانسته ها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(8):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/112275/fa

    IEEE: کپی

    محمود هرمزی، “نقش پیشدانسته ها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 2، no. 8، pp. 1–26، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button