مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوروفیدبک بر بهبود حافظه شنیداری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعه ی حاضر, تاثیر نوروفیدبک بر بهبود حافظه ی شنیداری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سال تحصیلی 94-1393 بررسی کرده است.مواد و روش کار: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی, از نوع پیش آزمون-پس آزمون و دارای کنترل بود. جامعه ی آماری کلیه ی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است. با استفاده از نمونه گیری در دسترس, 30 نفر از دانشجویانی که در خرده مقیاس های شنیداری آزمون حافظه بالینی وکسلر دو انحراف معیار پایین تر از میانگین را دریافت کردند؛ به صورت تصادفی, در دوگروه آزمایش (155 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. ابزارهای به کار گرفته شده عبارتند از: خرده آزمون های شنیداری حافظه بالینی وکسلر بزرگسالان (نسخه سوم, (WMS. III که شامل شباهت ها و گستره ی فضایی بود و ده جلسه نوروفیدبک به روش دیموس (2005) به صورت دوبار در هفته برای گروه آزمایش اجرا گردید. در پایان مداخله, مجددا دو گروه با آزمون مذکور مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته ها با استفاده از تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش نوروفیدبک بر بهبود حافظه ی شنیداری در گروه آزمایش اثربخش بود (P<0.001).نتیجه گیری: با توجه به یافته ها می توان گفت که نوروفیدبک به عنوان یک ابزار موثر برای ارتقای توانایی های شناختی و کارکردهای ذهنی موثر واقع می شود لذا استفاده از آن در حوزه های مربوطه پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، سمیه، و یزدان بخش، کامران. (1395). تاثیر نوروفیدبک بر بهبود حافظه شنیداری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه. علوم پزشکی زانکو، 17(55)، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/113096/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی سمیه، یزدان بخش کامران. تاثیر نوروفیدبک بر بهبود حافظه شنیداری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1395؛17(55):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/113096/fa

    IEEE: کپی

    سمیه بهرامی، و کامران یزدان بخش، “تاثیر نوروفیدبک بر بهبود حافظه شنیداری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه،” علوم پزشکی زانکو، vol. 17، no. 55، pp. 68–78، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button