مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته، در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: دانشجویان پرستاری در دوره آموزش بایستی دانش و مهارت های زیادی را بیاموزند که برای حرفه پرستاری ضروری هستند. هدف این مطالعه تبیین چگونگی مدیریت زمان توسط دانشجویان پرستاری با وجود موانع و شرایط ویژه تحصیلات دانشگاهی بود.روش بررسی: این مطالعه با روش نظریه پایه انجام شد. تعداد 21 نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری به صورت هدفمند و نظری برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و تحلیل داده ها با روش کوربین و استراوس 2008 انجام شد.یافته ها: الگوی رفتاری «در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی» یکی از سه الگوی رفتاری بود که دانشجویان پرستاری به کار می بردند. خصوصیات این الگو عبارت بودند از: ورود ناخواسته به رشته پرستاری, استرس و عدم رضایت از گذران اوقات, عدم پذیرش رشته, تلاش برای کاهش استرس و کسب رضایت و در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. بر اساس این الگو دانشجویان برای فائق آمدن بر استرس درک شده, عمده وقت خود را صرف وظایف غیرتحصیلی می کردند.نتیجه گیری کلی: یافته های حاصل از این مطالعه لزوم برنامه ریزی در جهت افزایش انگیزه دانشجویان پرستاری جهت صرف وقت بیشتر برای وظایف تحصیلی را مشخص می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، طیبه، اسکویی، سیده فاطمه، رفیعی، فروغ، و راوری، علی. (1392). مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته, در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. نشریه پرستاری ایران، 26(86)، 39-50. SID. https://sid.ir/paper/113995/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی طیبه، اسکویی سیده فاطمه، رفیعی فروغ، راوری علی. مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته, در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1392؛26(86):39-50. Available from: https://sid.ir/paper/113995/fa

    IEEE: کپی

    طیبه میرزایی، سیده فاطمه اسکویی، فروغ رفیعی، و علی راوری، “مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری: ورود ناخواسته, در حاشیه قرار دادن وظایف تحصیلی،” نشریه پرستاری ایران، vol. 26، no. 86، pp. 39–50، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button