مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه و هدف: تفکر انتقادی یک جزء ضروری در عملکرد پرستاری است؛ بنابراین دانش و فهم تفکر انتقادی دانشجویان برای آموزش دهندگان حرفه پرستاری مهم می باشد. لذا این پژوهش با هدف بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری انجام گردید.روش بررسی: مطالعه از نوع توصیفی بود. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و آزاد اسلامی شهر یزد شاغل به تحصیل در نیمسال دوم سال 87-1386 تشکیل دادند. نمونه های این مطالعه 170 نفر بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش بود, که بخش اول آن شامل مشخصات دموگرافیک و بخش دوم آن پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا بود.یافته ها: نتایج نشان داد که 81.8 درصد دانشجویان دارای گرایش به تفکر انتقادی متزلزل بودند و زیرگروه های جستجوگری در 57.6 درصد, قدرت تجزیه و تحلیل در 62.4 درصد و اعتماد به نفس در 51.8 درصد مثبت؛ و زیر گروه های انتقادپذیری در 76.5 درصد, قدرت سازماندهی در 60.6 درصد, و رشدیافتگی در 65.3 درصد متزلزل؛ و زیرگروه حقیقت جوئی در 67.1 درصد منفی بود.نتیجه گیری کلی: با توجه به یافته های پژوهش که نشان داد گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پرستاری متزلزل می باشد, بر لزوم استفاده از استراتژی های خاص جهت رشد گرایش به تفکر انتقادی تاکید می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برخورداری، معصومه، جلال منش، شمس الملوک ، و محمودی، محمود. (1390). بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد. نشریه پرستاری ایران، 24(69)، 18-25. SID. https://sid.ir/paper/114433/fa

    Vancouver: کپی

    برخورداری معصومه، جلال منش شمس الملوک ، محمودی محمود. بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1390؛24(69):18-25. Available from: https://sid.ir/paper/114433/fa

    IEEE: کپی

    معصومه برخورداری، شمس الملوک جلال منش، و محمود محمودی، “بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد،” نشریه پرستاری ایران، vol. 24، no. 69، pp. 18–25، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button